(Kurzy.cz)
Teslu v Číně s produkcí také v květnu převálcovala „Buffettova“ BYD. Upevnila si tím svou vedoucí pozici v segmentu NEV vozů
Aktuálně zveřejněné údaje od čínské asociace pro osobní vozy (CPCA) poodkryly, že společnosti Tesla se v květnu nepodařilo zdaleka navrátit v továrně v Šanghaji k obvyklé výši produkce. Pocítila tak nadále dopady covidu, který vyústil letos v další lockdown, resp. přinesl ke konci března zastavení tamní výroby na 22 dní. V květnu již výroba mohla teoreticky běžet na plné obrátky, nicméně Tesla dle CPCA v daném měsíci prodala jen 32 165 vozů. Z daného počtu přitom zamířilo na export 22 340.
Přestože Tesla v dubnu v návaznosti na zmiňovaný lockdown vyrobila tristních 1 512 vozů, celkově za první letošní čtyři měsíce produkce činila přes 183 tis. vozů. Tedy v meziročním srovnání téměř dvojnásobek, když loni za stejné období činila 95 tis. vozů.
BYD letos výrazně navyšuje produkci
Nejen výrazný podíl z hlediska elektromobilů, ale vlastně z celkového počtu prodaných vozů si opět v květnu připsala čínská BYD. Tedy společnost, ve které drží 7,7% podíl Warren Buffett, resp. společnost Berkshire Hathaway. BYD v květnu prodala celkově 114 183 tzv. NEV vozů. Tedy kromě elektromobilů, jsou zahrnuty též firmou vyráběné hybridní vozy. Každopádně BYD si ukrajuje výrazně z tržního podílu, jelikož se v Číně prodalo v květnu 1,37 mil. osobních vozů (-17,3 % YoY).
BYD po dubnových rekordních prodaných více než 106 tis. vozech tedy v uplynulém měsíci dále navýšila produkci. Za prvních 5 měsíců letošního roku již pokořila hranici půl milionu prodaných vozů NEV, což v meziročním srovnání znamená nárůst o 348 %. Pro srovnání možno také uvést, že loni celkově vyrobila téměř 600 tis. vozů, resp. z toho přes 320 tis. elektromobilů.
Z hlediska elektromobilů lze pro porovnání zmínit společností Tesla za 1. čtvrtletí prodaných 310 tis. vozů, BYD pak prodala přes 143 tis. čistě elektrických vozů. Zatímco však americká automobilka si meziročně polepšila o 68 %, čínská rovnou o 271 %.
Doplnit lze, že „čínská Tesla“ neboli společnost NIO v květnu dodala jen něco přes 7 tis. elektromobilů. XPeng pak přes 10 tis. či Li Auto na 11,5 tis. elektromobilů.
BYD bude dodávat baterie Tesle?
Viceprezident společnosti BYD Lian Yu-bo ve středu ve státní televizi uvedl, že společnost je připravena prodávat své baterie konkurenční Tesle. V tomto ohledu tedy vlastně stvrdil již dřívější spekulace na trhu o obchodní spolupráci automobilek. Kromě Panasonicu je pro Teslu již značným čínským bateriovým dodavatelem gigant CATL, který dodává baterie také například pro zmiňované společnosti NIO a XPeng. Tesla je však největším zákazníkem, resp. starat se má o asi 15 % příjmů společnosti CATL.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu