Úspěšná online B2B jednání mezi českými, americkými a kanadskými společnostmi v oblasti turistiky
Úspěšná online B2B jednání mezi českými, americkými a kanadskými společnostmi v oblasti turistiky
24.02.2022 / 18:25 | Aktualizováno: 24.02.2022 / 18:32
Ve dnech 22. - 23. února 2022 proběhl druhý ročník online B2B jednání mezi nákupčími v oblasti cestovního ruchu pod názvem Czech Republic Marketplace. Poskytovatelé služeb z České republiky dostali možnost navázat spolupráci s americkými a kanadskými protějšky. Akci pořádalo zahraniční zastoupení CzechTourism pro USA a Kanadu ve spolupráci s Generálními konzuláty České republiky v New Yorku a v Torontu. Semináře byly podpořeny v rámci projektů na podporu ekonomické diplomacie (PROPED). Jednání potvrdila, že navzdory probíhající pandemii, neutuchá zájem o cestování do České republiky.
Série B2B jednání Czech Republic Marketplace proběhly na online platformě Eventtia, na které si účastníci zvolili partnery pro své schůzky na základě profilů a nabídky. O akci byl velký zájem a účastníci ji bezprostředně hodnotili velmi pozitivně. Na české straně se akce zúčastnilo zhruba 30 společností ze všech segmentů cestovního ruchu, na druhé straně Atlantiku byl zájem ještě vyšší – kolem 80 partnerů z USA a 70 z Kanady. V rámci dvoudenního workshopu se uskutečnilo téměř 200 schůzek na kanadské a přes 250 na americké straně. Podobný seminář proběhl v prosinci 2020.
I když je turismus jedním z odvětví nejvíce postižených současnou pandemií, účastníci se většinou soustředili na možnosti a příležitosti, které jsou spojeny s postupným a očekávaným návratem k normální situaci v roce 2022. Česká republika si přitom aktivně udržuje svou pozici a prezentaci jako atraktivní turistické destinace pro severoamerické návštěvníky. Letošní turistická sezóna by již mohla doznat značného oživení, k čemuž jednoznačně přispěje také obnovení přímých letů mezi New Yorkem a Prahou.
Řada účastníků seminářů Czech Republic Marketplace se zároveň profiluje ve specializovaných službách, jako je například golfová turistika, romantické cesty či gastroturistika. Akce umožnila sledovat nové trendy v oboru a také to, jak se během pandemie COVID-19 proměnilo poskytování turistických služeb. Pandemie urychlila některé trendy v tomto sektoru – jako například digitalizaci a zlepšování turistických služeb díky doplňkovým nástrojům.
Již nyní lze konstatovat, že projekt na podporu ekonomické diplomacie PROPED, hrazený z rozpočtu Ministerstva pro místní rozvoj České republiky, pomohl během pandemie posílení B2B spolupráce v oblasti cestovního ruchu. Formát akce ukázal, že i době, kdy se cestovní ruch přes Atlantický oceán teprve pomalu zotavuje, je možné efektivně a účinně hledat nové partnery, navazovat nové vazby a připravovat se na plnohodnotné obnovení kontaktů To potvrzují i některé předběžné objednávky, které byly v rámci schůzek domluveny.
Lucie Hindlsová, Generální konzulát České republiky v New Yorku
Poslední zprávy z rubriky Dovolená:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.