(Kurzy.cz)
AAA Auto: Více než polovina ojetin starších 10 let je z dovozu, nejčastěji je nabízejí soukromníci
Za posledního půl roku se v nabídce ojetin na českém trhu objevilo ještě více starších ojetin než dříve. Nabídka byla tvořena z více než padesáti procent automobily staršími deseti let. Jde většinou o automobily z dovozu, u kterých není možné jednoduše ověřit jejich historii. Nejčastěji to byly vozy ve věku okolo 17 let s nájezdem přes dvě stě tisíc kilometrů, které často neodpovídají současným standardům bezpečnosti a jsou po větších nehodách. Naopak zánovních aut ve věku do čtyř let bylo v nabídce dvacet tři procent. Levněji nakoupíte v bazaru auta ve věku do deseti let, ty starší jsou pak levnější u soukromníků. Vyplynulo to z analýzy sítě AAA AUTO, která kontinuálně monitoruje trh ojetých automobilů po celé střední Evropě.
Poměr automobilů dle stáří v nabídce českého trhu
byl za poslední půlrok tvořen z 23 % auty ve věku do čtyř let,
z dalších 23 % auty od pěti do deseti let, z 26 % pak vozy ve
věku od deseti do čtrnácti let a z 28 % automobily staršími patnácti
let. Mezi zánovními automobily se vyskytovalo jen 13 % aut z dovozu. Šlo
převážně o modely aut s výbavou, která v České republice není
dostupná. „Lze říci, že čím mladší vůz si
koupíte, tím podstupujete menší riziko, že půjde o vůz ze zahraničí
s těžko dohledatelnou historií. V bazarech zaplatíte i méně peněz než
u soukromníků, a to právě v případě mladších aut. Velcí prodejci si
s rostoucím věkem vozu ještě pečlivěji hlídají kvalitu, proto také
soukromníci nabízejí starší vozy levněji. Téměř vždy se to pak odráží na
kvalitě a stavu vozu a ceně nutných dodatečných oprav,“ uvedla Karolína
Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES
Holdings. Auta ve věku nad patnáct let s e z více než padesáti
procent prodávají mezi fyzickými osobami mimo bazary. U aut do pěti let jde o
necelých devět procent.
Pokud jde o oblíbenost aut v jednotlivých věkových
kategoriích, tak žebříček koresponduje i s oblíbeností aut v době
jejich největší slávy. Proto také prvnímu místu vévodí ve věku do patnácti let
Škoda Octavia, zatímco u ještě starších aut patří prvenství Škodě Fabia. Ze
značek vede ve všech kategoriích tradičně Škoda, která má ale nejvyšší podíl v
kategorii zánovních automobilů, kde tvoří 35 % nabídky. S rostoucím
věkem její podíl klesá a ve věku nad deset let tvoří již jen 21 %,
přestože je stále nejoblíbenější značkou. Opačně to je u Fordů nebo
Volkswagenů, kterých s rostoucím věkem v nabídce naopak procentuálně přibývá.
Lucie Brychtová
PR Manager
AAA Auto
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
10 nejžádanějších rekvalifikačních kurzů roku 2024: Najděte svou novou kariéru
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Jak dlouho se čeká na hypotéku a jak získat rychle hypoteční úvěr
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu