Na Valentýna dáváme přednost nákupům osobně v obchodech, nikoli online
Podle "Love Indexu" společnosti
MasterCard vybírají lidé dárky pro svou lásku přímo v obchodech; stále
více se utrácí za zážitky
Pokrok v online nakupování nezpomaluje, ale když
jde o lásku, zákazníci preferují staré zvyky. Společnost MasterCard dnes
představila výsledky průzkumu, který ukázal, že zákazníci na celém světě dávají
přednost výběru dárku pro svou lásku osobně, přímo v obchodech.
„Love Index"
společnosti MasterCard představuje globální chování nakupujících ve více než
200 zemích. Byl vytvořen na základě analýzy transakcí kreditními, debetními a předplacenými
kartami ve dnech 11. – 14. února v letech 2013 - 15. Studie se nezaměřila pouze
na objem výdajů, ale také celosvětově zkoumala typy výdajů spojené se svatým Valentýnem.
Celkové
výdaje spotřebitelů ve dnech kolem svatého Valentýna vzrostly ve všech
regionech průměrně o 22 %. Výsledná data také ukázala, že mnozí lidé raději věnují
místo hmotných darů zážitek.
„Místo, kde žijete, má velký vliv na výběr dárku
nebo zážitku. Love Index společnosti MasterCard představuje obchodníkům globální
i regionální nákupní trendy oslav svatého Valentýna. Obchodníci tak mohou připravit
personalizovanou nabídku, čímž posílí svůj vztah k zákazníkům," říká Miroslav Lukeš, generální ředitel
MasterCard pro ČR, SR a Rakousko.
Jak dopadli Češi?
- V České republice upřednostňují zákazníci
osobní nákupy (95 %), zatímco pouze 3 % nákupů proběhla online.
- Nejmenší počet plateb byl proveden v
papírnictví (4 %) a dopravě (2 %), nejvíce v restauracích (65 %).
Celosvětové výsledky:
· Osobní kontakt:
90 % spotřebitelů celosvětově nakupuje dárek osobně, zatímco pouze 6 %
dává přednost nákupu online. Jednu pětinu všech internetových online transakcí
(21 %) provedli Evropané.
· Zážitky
mají přednost před hmotnými dárky: Celosvětové tržby ukazují na stále větší počet
lidí, kteří obdarovávají své milované jídlem v restauracích (33 %) a hotelovými
pobyty (28 %). Zákazníci v Latinské Americe (54 %) a ve Spojených státech (38 %)
provedou většinu transakcí v tamních restauracích, zatímco lidé v Asii a
Tichomoří, v Evropě a na Blízkém východě upřednostňují hotelové pobyty mimo
svůj region.
· Řekni
to květinou: Obecně platí, že během posledních tří let došlo
k mírnému poklesu prodeje květin a valentýnských přání. Výjimky ovšem najdeme. V
Latinské Americe se výdaje na květiny téměř zdvojnásobily (92 %), na Blízkém východě
vzrostl zájem o valentýnská přání o 107 %.
„Celý svět se digitalizuje, je proto zajímavé
sledovat, že pokud jde o romantiku, stále upřednostňujeme osobní kontakt. Spíše
než digitálně chceme svou lásku vyjádřit osobním výběrem dárku a zároveň vybíráme
zážitky před hmotnými dary," doplňuje Miroslav
Lukeš.
Regionální
statistiky nejčastějších výdajů na den svatého Valentýna:
NEJČASTEJŠÍ VÝDAJE V OBDOBÍ KOLEM DNE SVATÉHO
VALENTÝNA |
|
|
|
Latinská
Amerika
|
· Výrazné
zvýšení nákupu květin (+ 92 %) a šperků (+ 67 %) · Obyvatelé
Latinské Ameriky na sv. Valentýna utrácejí v restauracích nejvíce ze všech
regionů (54 %) · Výdaje
se v tomto období zvýšily o 25 % |
|
|
Blízký
východ
|
|
Asie
a Tichomoří
|
|
O této studii:
Studie analyzovala
souhrnné informace o transakcích provedených kreditními, debetními a
předplacenými kartami v předem vybraných obchodních kategoriích. Transakce se uskutečnily
v období mezi 11. - 14. únorem 2013 - 2015.
Více informací na: www.mastercard.com
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu