mzv.cz (MZv ČR)
Práce  |  08.02.2022 10:07:00

MPSV: Zaměstnanecká karta

Zaměstnanecká karta

03.02.2022 / 14:43 | Aktualizováno: 08.02.2022 / 10:07

ZAMĚSTNANECKÁ KARTA

1/ PŘÍPRAVA ŽÁDOSTI O ZAMĚSTNANECKOU KARTU A DOKUMENTŮ

Žadatel si s předstihem připraví žádost o zaměstnaneckou kartu a všechny požadované podpůrné doklady k této žádosti. Veškeré doklady doporučujeme začít připravovat okamžitě od vyrozumění zaměstnavatelem o úspěšném zařazení do Programu.

2/ ŽADATEL PŘEDKLÁDÁ:

  • formulář žádosti o zaměstnaneckou kartu

viz https://www.mpsv.cz/documents/20142/1074168/ZamKa190901853.pdf/2ce71840-9016-a889-7958-4a0c9418151b), řádně, úplně a pravdivě vyplněný, vč. uvedení čísla volného pracovního místa (číslo sdělí žadateli zaměstnavatel)

  • cestovní pas - nesmí být starší 10 let, musí obsahovat nejméně 2 prázdné stránky a doba jeho platnosti musí být delší nejméně o 3 měsíce, než je doba platnosti požadovaného víza;
  • 2 shodné pasové fotografie (velikost 3,5 x 4,5 cm)
  • doklad o zajištění ubytování na území ČR
  • pracovní smlouva, dohoda o pracovní činnosti, nebo smlouva o smlouvě budoucí (v tomto případě je nutné předložit jak vlastní originál dokumentu, tak i jeho ověřenou kopii; originál se následně ihned vrací žadateli)
  • povolení k zaměstnání, je-li vyžadováno
  • doklady k prokázání odborné způsobilosti, ze kterých vyplývá, že žadatel má odbornou způsobilost pro výkon zaměstnání, zejména požadované vzdělání nebo odbornou kvalifikaci
  • doklad o splnění podmínek pro výkon regulovaného povolání (týká se pouze žadatelů, kteří budou vykonávat tzv. regulované povolání)
  • výpis z rejstříku trestů Ukrajiny
  • správní poplatek za podání žádosti 5 000,-
  • servisní poplatek ve výši 20 EUR
  • otisky prstů
  • doklad potvrzující splnění požadavků opatření před zavlečením infekčního onemocnění (pouze na požádání)

poznámka:

  1. doklady k prokázání odborné způsobilosti pro výkon požadovaného zaměstnání (při podání žádosti se doklad o nostrifikaci nevyžaduje; zároveň se doporučuje předložit jak vlastní originál dokumentu, tak i jeho ověřenou kopii, jelikož konzulát může dle zákona požádat v některých případech o předložení originálu dokladu za účelem posouzení pravosti předkládaného dokladu; originál se následně ihned vrací žadateli) nebo
  2. povolení k zaměstnání, je-li vyžadováno (upozorňujeme, že pokud se jedná o cizince, který v postavení společníka, statutárního orgánu anebo člena statutárního orgánu nebo jiného orgánu obchodní korporace plní pro tuto právnickou osobu úkoly vyplývající z předmětu její činnosti, nebo který hodlá vykonávat sezonní zaměstnání, není oprávněn podat žádost o zaměstnaneckou kartu, i když disponuje pracovním povolením)
  3. doklad prokazující, že se jedná o cizince podle §98 zákona o zaměstnanosti (tj. cizinci, kteří nepotřebují pro výkon zaměstnání pracovní povolení)

NEPŘEHLÉDNĚTE:

  • Cizinec se musí dostavit k podání žádosti osobně, všichni žadatelé povinně odevzdávají otisky prstů.
  • Náležitosti nesmí být v den podání žádosti starší 180 dnů, s výjimkou pasu a fotografie (odpovídá-li aktuální podobě).
  • Náležitosti musí být předloženy v listinné podobě, v českém jazyce. Dokumenty v cizím jazyce je potřeba zároveň předložit v úředně ověřeném překladu do českého jazyka.
  • Pas, dokumenty o účelu pobytu musí být vždy předloženy v originále. Pas se žadateli vrací v den podání, předkládá se opět při vyznačení víza.
  • Ostatní náležitosti lze předložit v originále nebo v úředně ověřené kopii.
  • U ukrajinských dokumentů není vyžadována apostila, stačí ověření oprávněného notáře.
  • Žádáme žadatele, aby si zároveň připravili i sadu kopií všech náležitostí.
  • PŘEDKLÁDEJTE POUZE ÚPLNÉ ŽÁDOSTI SE VŠEMI NÁLEŽITOSTMI.
  • ŽÁDOSTI, KTERÉ NEOBSAHUJÍ VŠECHNY PŘEDEPSANÉ NÁLEŽITOSTI – TYTO BUDOU PŘIJATY K ŘÍZENÍ – AVŠAK ŘÍZENÍ BUDE PŘERUŠENO a žadateli vystaveno Usnesení s výzvou na doplnění náležitosti ve lhůtě 60 dnů.
  • V případě doložení náležitosti ve lhůtě bude žádost zaslána k dalšímu řízení ministerstvu vnitra
  • V případě nedoložení náležitosti ve lhůtě bude řízení o žádosti zastaveno.
  • Udělené dlouhodobé vízum umožňuje po dobu své platnosti jeho držiteli pobývat na území jiných schengenských států než ČR 90 dnů během jakýchkoliv 180 dnů.
  • Vízový poplatek se hradí za podání žádosti, nikoliv za výsledek.

3/ PODÁNÍ ŽÁDOSTI O ZAMĚSTNANECKOU KARTU

Žadatel je povinen dostavit se osobně do vízového centra ve Lvově ve stanoveném termínu, který mu sdělí na základě informace od konzulátu jeho budoucí zaměstnavatel. Žádosti o zaměstnaneckou kartu žadatelé podávají výhradně prostřednictvím vízového centra ve Lvově (bez ohledu na místo pobytu uchazeče na Ukrajině).

Termín stanovený pro podání žádosti o zaměstnaneckou kartu je závazný a nelze jej měnit. V případě, že se uchazeč k podání nedostaví, termín propadá. V případě nového podání musí být žadatel zařazen do Programu garantem znovu.

Žadatel se ve stanoveném termínu dostaví do vízového centra ve Lvově, a na přepážce odevzdá pověřenému pracovníkovi svoji žádost o zaměstnaneckou kartu spolu se všemi výše uvedenými náležitostmi, zaplatí správní poplatek za podání žádosti a odevzdá otisky prstů.

4/ ŘÍZENÍ O ŽÁDOSTI O ZAMĚSTNANECKOU KARTU

O žádosti o zaměstnaneckou kartu rozhoduje odbor azylové a migrační politiky Ministerstva vnitra ČR. Zákonná lhůta pro rozhodnutí o žádosti o vydání zaměstnanecké karty je 60 dnů, ve zvlášť složitých případech 90 dnů ode dne podání žádosti. Do lhůty se nezapočítává doba přerušení řízení (v případě vydání usnesení s výzvou k doložení chybějících náležitostí žádosti). Stav řízení lze ověřit na webové stránce (https://frs.gov.cz/cs/ioff/application-status), pokud zadáte číslo žádosti přidělené konzulátem nebo číslo jednací přidělené Ministerstvem vnitra.

Prosíme, nezasílejte dotazy na stav řízení našemu konzulátu - ten tyto žádosti nevyřizuje ani nedisponuje příslušnými informacemi o stavu řízení.

Zaměstnavateli je informace ohledně stavu správního řízení poskytnuta na základě plné moci, kterou uchazeč doloží při podání žádosti o zaměstnaneckou kartu. Jakmile je o žádosti o zaměstnaneckou kartu ze strany MV rozhodnuto, je o výsledku řízení žadatel i zaměstnavatel emailem bezodkladně ze strany konzulátu informován.

5/ KLADNÝ VÝSLEDEK - VYZNAČENÍ VÍZA DO CESTOVNÍHO PASU

V případě kladného rozhodnutí o žádosti žadatele o zaměstnaneckou kartu je žadatel vyzván, aby se dostavil přímo na konzulát v úřední hodiny k tomu určené. S sebou je povinen přinést svůj cestovní pas, doklad o cestovním zdravotním pojištění (na požádání rovněž doklad o zaplacení pojistného). Pojištění musí být platné po dobu ode dne plánovaného vstupu na území do doby, než se na žadatele bude vztahovat veřejné zdravotní pojištění podle zákona o veřejném zdravotním pojištění (tj. do nástupu co zaměstnání); doporučuje se na dobu alespoň 40 dnů.

Žadateli bude na základě těchto dokumentů a kladného rozhodnutí vyznačeno do cestovního pasu v ten samý den dlouhodobé vízum za účelem převzetí zaměstnanecké karty (D/VR/27). Vízum je vydáváno s platností na 6 měsíců, ale pro pobyt v maximální délce 60 dnů, jejichž běh se počítá ode dne vstupu na území ČR.

6/ ZÁPORNÝ VÝSLEDEK – ZAMÍTNUTÍ ŽÁDOSTI

V případě zamítnutí žádosti o zaměstnaneckou kartu jsou žadatel i zaměstnavatel o tomto výsledku informováni emailem ze strany konzulátu. Žadateli je také zasíláno písemně rozhodnutí ministerstva vnitra s informací o důvodech neudělení zaměstnanecké karty.

7/ POVINNOSTI ZAMĚSTNANCE PO PŘICESTOVÁNÍ DO ČR

Po příjezdu do ČR se ukrajinský zaměstnanec dostaví do 3 pracovních dnů ohlásit svůj pobyt na pracoviště odboru azylové a migrační politiky Ministerstva vnitra ČR, kde zároveň poskytne své biometrické údaje a podá žádost o vystavení průkazu o povolení k pobytu (zaměstnanecké karty).

Zahraniční zaměstnanec může začít pracovat teprve až poté, co mu bude vydáno potvrzení o splnění podmínek pro vydání zaměstnanecké karty. Průkaz zaměstnanecké karty je uchazeči vydán po předložení potvrzení od zaměstnavatele, ze kterého vyplývá, že uchazeč nastoupil na pracovní místo, pro které je karta vydávána. Potvrzení je vhodné předložit na formuláři, který bude cizinci předán po sejmutí biometrických identifikátorů. Zaměstnanecká karta se vydává na dobu, na kterou byla uzavřena pracovní smlouva nebo dohoda o pracovní činnosti, nejdéle však na dobu 2 let; v případě cizince, který předkládá pracovní povolení, se zaměstnanecká karta vydá na dobu platnosti odpovídající době uvedené v pracovním povolení.


K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář








Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688