Internet podporuje zdraví
Praha, 10. srpen 2004 - Internetoví uživatelé mají pozitivní vztah ke sportu a zdravému životnímu stylu. Vyplynulo to z červnového CAWIbusového šetření skupiny GfK v ČR. Jejich nejoblíbenějším sportem je cyklistika, plavání a turistika. Každý čtvrtý „online sportovec“ používá potravinové doplňky stravy. V červnové vlně na sebe tato specifická skupina prozradila, že 65 % z nich se aktivně věnuje sportu. U mužské populace je tato záliba ještě výraznější. Jeden muž z pěti deklaruje, že sportuje nejen pravidelně, ale sport je pro něj nezbytnou součástí života. 16 % mužů a 23 % žen uvedlo, že nesportuje vůbec. Ve většině případů je důvodem časové vytížení. Pouze malá část internetové populace (6,8 %) se sportu přímo vyhýbá a nemá ho vůbec ráda. Sportu dávají podle očekávání největší váhu mladší uživatelé od 15 do 29 let a studenti. Ti sportují především pro zábavu. Starší zástupci skupiny, lidé nad 50 let, se sportu věnují více z nutnosti, pro zlepšení či udržení fyzické kondice. A jakým sportům se internetová populace věnuje nejčastěji? Na plné čáře vyhrává jízda na kole. Velmi oblíbeným sportem je dále plavání, turistika, lyžování a snowboarding. U ženské části převažuje oblíbený aerobik, u mužské, jak jinak než fotbal. Nejmladší respondenti (od 15 do 19 let) vybíjejí často energii na kolečkových bruslích. Pražané mají navíc v oblibě squash.
Z jiných výzkumů vyplývá, že Češi obecně patří k nejvíce obézním národům světa. CAWIbus proto dále položil otázku týkající se dodržování zásad zdravé výživy. 64 % české internetové populace tvrdí, že dbá na svůj jídelníček a snaží se jíst zdravě, i když se jim to vždy plně nedaří. Dle očekávání dodržují zásady zdravé výživy především ženy, lidé s vysokoškolským vzděláním a uživatelé ve věku od 30 do 39 let. Každý čtvrtý uživatel internetu, který se zároveň věnuje také sportu, používá potravinové doplňky výživy. Ze široké škály, kterou trh nabízí, přes 80 % „online sportovců“ sahá po vitamínech a minerálech. Muži se častěji přiklání k doplňkům podporujícím regeneraci a snižování fyzické únavy, před fyzickou aktivitou si dopřejí doplňky na podporu výkonu. Ženy se více než na sportovní výkon zaměřují na estetický výsledek této aktivity. K dosažení svých cílů používají doplňky na podporu odbourávání tuků. Nákup zboží prostřednictvím internetu zažívá svůj nárůst nejen u našich západních sousedů. Například v Německu nakupuje pomocí internetu více než třetina všech spotřebitelů nad 14 let. V České republice je to asi každý desátý nakupující. Jen malá část uživatelů internetu s kladným vztahem ke sportu, kteří navíc používají potravinové doplňky výživy, si tyto výrobky vybírá a objednává přes online médium. Ovšem už každý pátý se o těchto výrobcích na internetu informuje, vybere si je a pak je zakoupí v kamenném obchodě, či u jiného prodejce. Jak z GfK CAWIbusu vyplynulo, internetoví uživatelé sice rádi tráví čas před obrazovkou svého počítače a surfují po netu, ale jsou to také lidé se vstřícným vztahem k aktivnímu a zdravému životnímu stylu. CAWIbus je pravidelný měsíční multiklientský výzkum, který dotazuje reprezentativní vzorek internetových uživatelů prostřednictvím internetu (online). Více informací a časový harmonogram naleznete zde
Skupina GfK ČR Skupina GfK ČR – GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult – je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Skupina GfK ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě.
GfK Group GfK Group má 135 poboček a dceřiných společností působících v 50 zemích světa. Zaměstnává více než 5 000 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Non-Food Tracking, Media a Ad Hoc Research. Více viz: www.gfk.com
Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
|
|||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu