Jak zobrazení platební brány zvýší počet dokončených plateb?

Mohlo by se to zdát jako banalita, ovšem obchodníky to připravuje o část tržeb. Pokud není proces platby v e-shopu jednoduchý a rychlý, skupina zákazníků z něj odejde a peníze utratí jinde. Proto je důležité zamyslet se nad tím, jak potenciální odpadlíky udržet a pomoci jim nákup dokončit. Roli v tom může hrát i zobrazení platební brány.
Až překvapivě vysoké číslo zákazníků se nechá odradit tím, že je proces platby zdlouhavý, případně v něm nenajdou svou oblíbenou platební metodu. Proto je důležité celou cestu za dokončenou platbou jim maximálně usnadnit.
Podle průzkumů institutu Baymard opustí přibližně 69 % zákazníků proces platby před dokončením. Z nich asi 42,5 % pouze prochází nabídku a nakupovat stejně nehodlá, ostatní jsou ale důležití – s nimi se dá pracovat.
Například téměř čtvrtina (22 %) amerických zákazníků, kteří nakoupit chtěli, ale košík opustili, své rozhodnutí zdůvodňují příliš složitým a zdlouhavým procesem. Kvalitativní testy Baymardu ukázaly, že je možné proces průchodu nákupním košíkem k dokončené platbě zvládnout s 12 formulářovými prvky (7 vyplňovacích polí, 2 zaškrtávací políčka, 2 roletová menu a 1 rozhraní s přepínači). Přitom průměrný košík amerického e-shopu nutí zákazníky projít 23,48 prvků. Téměř dvojnásobek.
Nákupní proces tedy lze výrazně zjednodušit – a přispět k tomu může i správné zobrazení platební brány. Například u platební brány Comgate je možné zvolit hned ze tří variant. První (redirect) je na implementaci nejjednodušší a také je nejpoužívanější, pro zákazníka je však oproti modernějším způsobům trochu klikatější. Probíhá při ní přesměrování: nakupující vybere v košíku zboží a potvrdí objednávku, poté je přesměrován na stránku platební brány, kde provede platbu, a je přesměrován zpátky do e-shopu.
Třetí způsob (iframe) jsou z pohledu implementace o něco složitější, zákazníka však nikam nepřesměrují a zůstávají přímo v prostředí e-shopu. Platební brána, v jejímž rozhraní kupující platbu provede, se zobrazí nad košíkem, jeho obsah překryje úplně nebo jen částečně.
Nejpokročilejší implementaci platební brány pak nabízí Checkout SDK. Při této variantě kupující o platební bránu ani nezavadí – pokud platí pomocí Apple Pay nebo Google Pay, tedy metodami, které platební brána Comgate v tomto způsobu zobrazení podporuje. Tlačítko odpovídající platební metody se ukáže rovnou v košíku, a jakmile na ně zákazník klikne, procesem platby projde automaticky bez interakce s prostředím platební brány. Tato varianta je tedy pro kupujícího nejrychlejší, další platební metody v ní Comgate bude přidávat v budoucnosti.

Michal Petrák
Michal Petrák je v Comgate od roku 2022 vedoucím komunikace a PR. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V minulosti působil jako sportovní novinář a manažer PR a komunikace fotbalového klubu.

Comgate
Comgate je ryze česká společnost s dvacetiletou tradicí, která poskytuje platební brány a platební terminály. Ceny prezentuje veřejně v přehledných a jednoduchých tarifech bez hvězdiček. Její služby využívá více než 15 tisíc klientů.
Více informací na https://www.comgate.cz/.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- Mzda za dovolenou 2020 - Kolik dostanete? Záleží na hrubé mzdě a počtu dnů dovolené.
- Jak koupit Bitcoin, kde koupit Bitcoin – nákup Bitcoinu
- Valorizace důchodů - jak stoupají důchody?
- Výpočet důchodu - Jak vysoký budete mít důchod?
- Statistika platebního styku, rok 2020. Počty karet a akceptačních zařízení, platby podle druhu platební služby
- Vyšší počet konverzí díky platební bráně – jak na to?
- Statistika platebního styku - rok 2021. Počty karet a platebních terminálů, počty plateb
- Platební brána Comgate nabízí unikátní platbu v mobilní aplikaci
- Počet dokončených bytů v Libereckém kraji se ve srovnání s rokem 2021 zvýšil o 21,1 % - Bytová výstavba v Libereckém kraji v 1. až 4. čtvrtletí 2022
- z toho: Platby kreditními kartami (Odeslané platby dle druhu platební služby včetně non-MFI - objem transakcí (v miliardách CZK)) - ekonomika ČNB
- z toho: Platby debetními kartami (Odeslané platby dle druhu platební služby včetně non-MFI - počet transakcí (v milionech)) - ekonomika ČNB
- z toho: Platby debetními kartami (Odeslané platby dle druhu platební služby včetně non-MFI - počet transakcí (v milionech)) - ekonomika ČNB
Prezentace
25.04.2025 Vyšší spoluúčast přinese zajímavé výhody u…
16.04.2025 5 Xiaomi telefonů, které jsou teď v Česku za…
16.04.2025 Jak investovat v době nejistoty?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Záře diamantů upadá kvůli clům: V Indii situaci označili za nejhorší za více než dekádu
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Miroslav Novák, Citfin
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Okénko finanční rady
Miren Memiševič, Skupina Klik.cz
Fixace z období energetické krize postupně končí. Jak vybrat spolehlivého dodavatele?
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak rychle našetřit na letní dovolenou? Jde to, když víte jak
Alena Kastnerová, Direct Family
Pojištění mazlíčků od Direct pojišťovny: Chraňte svého psa či kočku bez zbytečných výdajů
Marek Pokorný, Portu
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex duben 2025: Index se urputně drží nad 5 %, nejlepší sazby jsou u tříleté fixace
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Každý třetí úraz se stane při sportu. Jste na to připraveni?
Jaroslav Rada, Česká síť
Jak velká fotovoltaická elektrárna je vhodná pro rodinný dům?
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz