Jak zobrazení platební brány zvýší počet dokončených plateb?
Mohlo by se to zdát jako banalita, ovšem obchodníky to připravuje o část tržeb. Pokud není proces platby v e-shopu jednoduchý a rychlý, skupina zákazníků z něj odejde a peníze utratí jinde. Proto je důležité zamyslet se nad tím, jak potenciální odpadlíky udržet a pomoci jim nákup dokončit. Roli v tom může hrát i zobrazení platební brány.
Až překvapivě vysoké číslo zákazníků se nechá odradit tím, že je proces platby zdlouhavý, případně v něm nenajdou svou oblíbenou platební metodu. Proto je důležité celou cestu za dokončenou platbou jim maximálně usnadnit.
Podle průzkumů institutu Baymard opustí přibližně 69 % zákazníků proces platby před dokončením. Z nich asi 42,5 % pouze prochází nabídku a nakupovat stejně nehodlá, ostatní jsou ale důležití – s nimi se dá pracovat.
Například téměř čtvrtina (22 %) amerických zákazníků, kteří nakoupit chtěli, ale košík opustili, své rozhodnutí zdůvodňují příliš složitým a zdlouhavým procesem. Kvalitativní testy Baymardu ukázaly, že je možné proces průchodu nákupním košíkem k dokončené platbě zvládnout s 12 formulářovými prvky (7 vyplňovacích polí, 2 zaškrtávací políčka, 2 roletová menu a 1 rozhraní s přepínači). Přitom průměrný košík amerického e-shopu nutí zákazníky projít 23,48 prvků. Téměř dvojnásobek.
Nákupní proces tedy lze výrazně zjednodušit – a přispět k tomu může i správné zobrazení platební brány. Například u platební brány Comgate je možné zvolit hned ze tří variant. První (redirect) je na implementaci nejjednodušší a také je nejpoužívanější, pro zákazníka je však oproti modernějším způsobům trochu klikatější. Probíhá při ní přesměrování: nakupující vybere v košíku zboží a potvrdí objednávku, poté je přesměrován na stránku platební brány, kde provede platbu, a je přesměrován zpátky do e-shopu.
Třetí způsob (iframe) jsou z pohledu implementace o něco složitější, zákazníka však nikam nepřesměrují a zůstávají přímo v prostředí e-shopu. Platební brána, v jejímž rozhraní kupující platbu provede, se zobrazí nad košíkem, jeho obsah překryje úplně nebo jen částečně.
Nejpokročilejší implementaci platební brány pak nabízí Checkout SDK. Při této variantě kupující o platební bránu ani nezavadí – pokud platí pomocí Apple Pay nebo Google Pay, tedy metodami, které platební brána Comgate v tomto způsobu zobrazení podporuje. Tlačítko odpovídající platební metody se ukáže rovnou v košíku, a jakmile na ně zákazník klikne, procesem platby projde automaticky bez interakce s prostředím platební brány. Tato varianta je tedy pro kupujícího nejrychlejší, další platební metody v ní Comgate bude přidávat v budoucnosti.
Michal Petrák
Michal Petrák je v Comgate od roku 2022 vedoucím komunikace a PR. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V minulosti působil jako sportovní novinář a manažer PR a komunikace fotbalového klubu.
Comgate
Comgate je ryze česká společnost s dvacetiletou tradicí, která poskytuje platební brány a platební terminály. Ceny prezentuje veřejně v přehledných a jednoduchých tarifech bez hvězdiček. Její služby využívá více než 15 tisíc klientů.
Více informací na https://www.comgate.cz/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz