Jak může platební brána Comgate pomoci s expanzí do zahraničí?
E-shopař, který se chystá expandovat do zahraničí, musí počítat s odlišnostmi, které působení na jiném trhu přináší. Návyky zákazníků jsou v různých zemích velmi rozdílné i pokud jde o preferované platební metody. Právě v tom může pomoci platební brána Comgate, která s těmito specifiky počítá.
Představme si modelový e-shop. Má skvělé předpoklady k úspěchu – jedinečný a kvalitní produkt vlastní výroby za slušnou cenu, šikovný marketing, fungující logistiku. Přesto se může stát, že se za hranicemi spálí. V čem může být problém?
Při rozšíření působnosti obchodu do cizí země není radno podcenit výběr nabízených platebních metod. Jak je zřejmé i z poslední studie FIS Global Payments Report 2023, zvyklosti v jejich užití se i v rámci Evropy mezi jednotlivými státy až neskutečně liší.
Několik příkladů: ve skandinávských zemích, konkrétně ve Švédsku, se neobejdete bez odložených plateb (BNPL) – v roce 2022 jimi zaplatilo 24 % zákazníků, na tamním trhu jde o nejoblíbenější metodu. V Německu je zase obchodník předurčený k neúspěchu, když nenabízí metody jako PayPal, SEPA direct debit, Giropay nebo SOFORT. V Nizozemsku zákazníci nejraději používají tamní službu iDeal.
Naprostým unikátem v rámci Evropy pak je Polsko, kde vloni 67 % nakupujících zaplatilo prostřednictvím online bankovního převodu. Důvodem takové dominance jedné metody je obliba rychlé, spolehlivé a bezpečné služby BLIK, která byla spuštěna v únoru 2015 na základě spolupráce šesti největších polských bank. Dnes ji podporují v podstatě všechny tamní e-shopy, terminály i bankomaty a zákazníci na ni nedají dopustit.
Platební brána Comgate službu BLIK podporuje – a svým uživatelům tedy otevírá dveře k dominantní části polského trhu. V jejím rozhraní mohou zaplatit rychlým a bezpečným online bankovním převodem nejen uživatelé BLIKu, ale také klienti všech významnějších polských bank.
I v rámci evropské rozmanitosti je naprosto neobvyklé, aby jedna platební metoda nějaký trh ovládla tak jednoznačně. A když už se to konkrétně v Polsku online bankovním převodům povedlo, není radno je vynechat.
Michal Petrák
Michal Petrák je v Comgate od roku 2022 vedoucím komunikace a PR. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V minulosti působil jako sportovní novinář a manažer PR a komunikace fotbalového klubu.
Comgate
Comgate je ryze česká společnost s dvacetiletou tradicí, která poskytuje platební brány a platební terminály. Ceny prezentuje veřejně v přehledných a jednoduchých tarifech bez hvězdiček. Její služby využívá více než 15 tisícům klientů.
Více informací na https://www.comgate.cz/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz