70 % zákazníků nedokončí nákup v e-shopu. Jak je dovést do cíle?
Přesná čísla se podle různých studií liší, pro internetového obchodníka jsou však v každém případě zdrcující. Z celkového počtu návštěvníků e-shopu jich jen část dojde k výběru zboží a vložení do košíku. Ani pak nemá e-shopař vyhráno – zhruba 70 % zákazníků v takové chvíli nákup nedokončí. Jaké jsou důvody a co s tím může obchodník dělat?
Většina zákazníků, kteří v e-shopu kliknou na zboží a vloží ho do košíku, si ho nekoupí. Obchodníci tak ztrácejí tržby, přitom mají v mnoha případech osud nezakoupených položek ve svých rukách. Zákazníkům mohou pomoci mimo jiné tím, že pro ně proces platby udělají co nejjednodušší.
Podle údajů dánského institutu Baymard, který se zabývá uživatelským rozhraním a jeho efektivitou, zhruba 70 % zákazníků ponechá zboží v košíku a nákup nedokončí. To je drtivá většina. Jaké mají tito odpadlíci důvody? Téměř polovina z nich označila za hlavní příčinu to, že pouze brouzdali internetem a neměli v úmyslu nakupovat. Ti nejsou relevantní, zajímavé jsou však odpovědi těch ostatních.
Z nich opět necelá polovina (48 %) jmenovala příliš vysoké náklady na dopravu, 23 % z nich zase vadilo, že je doprava příliš zdlouhavá. Čtvrtině překáželo, že po nich e-shop požadoval vytvoření zákaznického účtu, a stejné množství respondentů označilo jako důvod nedůvěru k tomu, aby obchodu svěřili platební údaje.
Důvěryhodnější prezentace nebo možnost jednorázového nákupu bez nutnosti zakládat uživatelský účet jsou záležitosti, které si e-shop může vyřešit sám, vyjednání lepších dopravních podmínek už tak jednoduché být nemusí. Za těmito čtyřmi důvody jsou však takové, které se dají odstranit vhodným výběrem platební brány a správnou implementací. O 22 % dokončených nákupů totiž obchody přicházejí kvůli zdlouhavému nebo složitému procesu platby. Dalších 13 % účastníků studie uvedlo, že neměli k dispozici dostatečný výběr platebních metod.
Tyto dva problémy mají snadné řešení. Platební brána Comgate nabízí nejširší škálu platebních metod na českém trhu právě proto, aby si vybral zákazník v každé situaci a na každém zařízení. Vedle platby kartou, která je v Česku a na Slovensku stále nejpopulárnější, mohou kupující využít bankovní převod s okamžitým potvrzením, platbu pomocí QR kódu, odloženou platbu, platbu na tři splátky nebo různé možnosti nákupu na dlouhodobější splátky. A samozřejmě také Apple Pay a Google Pay – metody, které jsou čím dál používanější zejména u zákazníků, kteří nakupují na mobilu.
V případě těchto dvou platebních metod navíc platební brána Comgate umí jako jedna z mála v Česku a na Slovensku proces platby zjednodušit maximálně – umožňuje totiž pokročilou implementaci platebních tlačítek Apple Pay a Google Pay přímo do košíku e-shopu. Zákazník tedy vůbec neopouští prostředí obchodu a platbu provádí rovnou v košíku doslova na jedno kliknutí.
Obchodník tak díky platební bráně získává řešení, jak skupinu zákazníků, kteří považují platební proces za dlouhý a složitý, udržet do konce.
A tak velkou část tržeb mít, nebo nemít, to už je pořádný rozdíl.
Michal Petrák
Michal Petrák je v Comgate od roku 2022 vedoucím komunikace a PR. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V minulosti působil jako sportovní novinář a manažer PR a komunikace fotbalového klubu.
Comgate
Comgate je ryze česká společnost s dvacetiletou tradicí, která poskytuje platební brány a platební terminály. Ceny prezentuje veřejně v přehledných a jednoduchých tarifech bez hvězdiček. Její služby využívá více než 15 tisíc klientů.
Více informací na https://www.comgate.cz/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz