Jak mít v e-shopu více dokončených objednávek? Ptali jsme se zákazníků, tady jsou odpovědi
Mezi e-shopy, které používají platební bránu Comgate, vidíme leckdy velké rozdíly v procentu dokončených objednávek. Zatímco u některých projde až k realizaci platby 97 % zákazníků, u jiných je to třeba jen 70 %. Obchody přitom patří do téhož segmentu a prodávají zboží na přibližně stejné cenové hladině. V čem tedy může být problém?
Na platební bráně Comgate dáváme kupujícím už více než rok a půl možnost ohodnotit proces platby a zanechat zpětnou vazbu. O svoje zkušenosti se s námi mohou podělit i prostřednictvím potvrzovacího e-mailu o založení platby. Díky tomu se k nám každý měsíc dostane přibližně deset tisíc hodnocení, která nám pomáhají vylepšovat funkčnost a vzhled platební brány, mohou ale posloužit i provozovatelům internetových obchodů. Vybrali jsme z nich tři vlastnosti, které by měl úspěšný e-shop mít.
Transparentnost
Častou námitkou zákazníků je fakt, že se až v posledním kroku – při platbě – dozvědí, kolik je vlastně nákup bude stát. Když zboží vyhledávají pomocí vyhledávače, už na stránce s výsledky vidí cenu, na kterou se připraví. Poté se třeba dostanou na stránky srovnávače, z nich do obchodu, tam vyplní údaje o objednávce a potvrdí ji. Jestliže se až poté (po přičtení částky za dopravu a případně balné) objeví jiná cena, než jakou viděli na začátku, nákup ukončí a hledají jinde.
Předejít tomu můžete tak, že hned u výběru zboží viditelně komunikujete předpokládaný náklad na dopravné a balné nebo upozorníte na to, že se k ceně připočítávají. Kupující se tak lépe připraví na to, že zaplatí vyšší sumu, než jakou viděl na stránce s výsledky vyhledávání.
Dosažitelnost
Někteří kupující nechávají v rozhraní platební brány dotaz na nějakou vlastnost zboží, na jeho dostupnost nebo na různé varianty. Z toho může vyplývat, že najít kontaktní formulář na platební bráně pro ně bylo jednodušší než vyhledat možnosti komunikace s e-shopem.
Obchod, který zákazníkovi nabízí několik dobře viditelných (a funkčních) způsobů, jak jej kontaktovat, působí důvěryhodně a má větší pravděpodobnost, že u něj klient nakoupí třeba i opakovaně.
Přizpůsobivost
Placení na internetu zaznamenalo v posledních letech velký pokrok, ale ani při něm nejde vše hladce – a jak vidíme na zpětné vazbě, problém je často na straně platících. Ti se mohou zaseknout na různých překážkách: neuvědomí si, že během dne přesáhli limit na kartě, nepřečtou odřený bezpečnostní kód, nepřijde jim ověřovací SMS, nemají dostatek prostředků na bankovním účtu, ze kterého se rozhodli platit…
V takových případech má výhodu e-shop, který se kupujícím přizpůsobí a možným nástrahám předchází. Už v košíku pak nabízí širokou škálu platebních metod a používá platební bránu, která zákazníka provede platebním procesem co nejjednodušeji, případně mu nabídne snadný restart nepovedené platby bez nutnosti návratu k objednávce. Všemi těmito funkcemi disponuje platební brána Comgate.
![Nakupování v e-shopu Nákup v e-shopu](https://img.kurzy.cz/zpravy/obrazky/68/744668/3.png)
![](https://img.kurzy.cz/news/foto/okenko-pro-podnikatele/Michal-Petrak-Comgate.jpg)
Michal Petrák
Michal Petrák je v Comgate od roku 2022 vedoucím komunikace a PR. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V minulosti působil jako sportovní novinář a manažer PR a komunikace fotbalového klubu.
![](https://img.kurzy.cz/news/foto/loga/Comgate-logo.png)
Comgate
Comgate je ryze česká společnost s dvacetiletou tradicí, která poskytuje platební brány a platební terminály. Ceny prezentuje veřejně v přehledných a jednoduchých tarifech bez hvězdiček. Její služby využívá více než 15 tisícům klientů.
Více informací na https://www.comgate.cz/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.07.2024 Zbytek roku bude zajímavý jak na trzích, tak i v
19.07.2024 Malý háj: Ideální bydlení v nové čtvrti Prahy 10
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Nejhorší scénář pro pohonné hmoty? Kolik budeme platit v srpnu?
Pim Brands, Ronda Invest
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Zlato se opět vyhouplo přes úroveň 2 400 USD / Oz. Letní dovolenou neplánuje
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři