Jak mít v e-shopu více dokončených objednávek? Ptali jsme se zákazníků, tady jsou odpovědi
Mezi e-shopy, které používají platební bránu Comgate, vidíme leckdy velké rozdíly v procentu dokončených objednávek. Zatímco u některých projde až k realizaci platby 97 % zákazníků, u jiných je to třeba jen 70 %. Obchody přitom patří do téhož segmentu a prodávají zboží na přibližně stejné cenové hladině. V čem tedy může být problém?
Na platební bráně Comgate dáváme kupujícím už více než rok a půl možnost ohodnotit proces platby a zanechat zpětnou vazbu. O svoje zkušenosti se s námi mohou podělit i prostřednictvím potvrzovacího e-mailu o založení platby. Díky tomu se k nám každý měsíc dostane přibližně deset tisíc hodnocení, která nám pomáhají vylepšovat funkčnost a vzhled platební brány, mohou ale posloužit i provozovatelům internetových obchodů. Vybrali jsme z nich tři vlastnosti, které by měl úspěšný e-shop mít.
Transparentnost
Častou námitkou zákazníků je fakt, že se až v posledním kroku – při platbě – dozvědí, kolik je vlastně nákup bude stát. Když zboží vyhledávají pomocí vyhledávače, už na stránce s výsledky vidí cenu, na kterou se připraví. Poté se třeba dostanou na stránky srovnávače, z nich do obchodu, tam vyplní údaje o objednávce a potvrdí ji. Jestliže se až poté (po přičtení částky za dopravu a případně balné) objeví jiná cena, než jakou viděli na začátku, nákup ukončí a hledají jinde.
Předejít tomu můžete tak, že hned u výběru zboží viditelně komunikujete předpokládaný náklad na dopravné a balné nebo upozorníte na to, že se k ceně připočítávají. Kupující se tak lépe připraví na to, že zaplatí vyšší sumu, než jakou viděl na stránce s výsledky vyhledávání.
Dosažitelnost
Někteří kupující nechávají v rozhraní platební brány dotaz na nějakou vlastnost zboží, na jeho dostupnost nebo na různé varianty. Z toho může vyplývat, že najít kontaktní formulář na platební bráně pro ně bylo jednodušší než vyhledat možnosti komunikace s e-shopem.
Obchod, který zákazníkovi nabízí několik dobře viditelných (a funkčních) způsobů, jak jej kontaktovat, působí důvěryhodně a má větší pravděpodobnost, že u něj klient nakoupí třeba i opakovaně.
Přizpůsobivost
Placení na internetu zaznamenalo v posledních letech velký pokrok, ale ani při něm nejde vše hladce – a jak vidíme na zpětné vazbě, problém je často na straně platících. Ti se mohou zaseknout na různých překážkách: neuvědomí si, že během dne přesáhli limit na kartě, nepřečtou odřený bezpečnostní kód, nepřijde jim ověřovací SMS, nemají dostatek prostředků na bankovním účtu, ze kterého se rozhodli platit…
V takových případech má výhodu e-shop, který se kupujícím přizpůsobí a možným nástrahám předchází. Už v košíku pak nabízí širokou škálu platebních metod a používá platební bránu, která zákazníka provede platebním procesem co nejjednodušeji, případně mu nabídne snadný restart nepovedené platby bez nutnosti návratu k objednávce. Všemi těmito funkcemi disponuje platební brána Comgate.
Michal Petrák
Michal Petrák je v Comgate od roku 2022 vedoucím komunikace a PR. Vystudoval žurnalistiku a mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. V minulosti působil jako sportovní novinář a manažer PR a komunikace fotbalového klubu.
Comgate
Comgate je ryze česká společnost s dvacetiletou tradicí, která poskytuje platební brány a platební terminály. Ceny prezentuje veřejně v přehledných a jednoduchých tarifech bez hvězdiček. Její služby využívá více než 15 tisícům klientů.
Více informací na https://www.comgate.cz/.
Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři