Trh s ojetými vozy se začíná oživovat, doba inzerce vozu se ale prodloužila. Průměrná doba prodeje vozu od prvního inzerátu meziročně stoupla z 32 na 40 dní.
Průměrná doba prodeje vozu od prvního inzerátu meziročně stoupla z 32 na 40 dní. Nejrychleji se prodávají veterány v perfektním stavu. Škodu 105 tak můžete prodat za dva dny za 429 900 korun.
V loňském roce se postupně začala uklidňovat situace na sekundárním automobilovém trhu. Nabídka se začala konečně rozšiřovat a letos v lednu byla dokonce nejvyšší za posledního půl roku. Stabilizovaly se ceny a průměrná doba, po kterou jsou inzerované automobily v nabídce, meziročně stoupla z 32 dní na 40. Tento trend je patrný i u nejoblíbenějších modelů, kdy například nejprodávanější Škoda Octavia se prodá nejčastěji za 39 dní, o deset dní pomaleji než vloni. Nejrychleji se pak prodávají veteráni a investiční vozy. Data vyplývají z kontinuálního monitoringu trhu ojetých automobilů mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.
„Poslední tři roky se sekundární automobilový trh potýká s velkými výpadky ve výrobě a klesající nabídkou. Posledních několik měsíců se situace uklidnila – auta přibývají a ceny jsou stabilní. Mění se ale vnímání zákazníků. Zatímco v pandemii lidé měnili auta v rekordním čase podle aktuální potřeby, vloni se doba prodeje vozu o něco prodloužila. Lidé v důsledku krize déle vybírají automobily, protože si chtějí koupi lépe promyslet, aby jejich investice dávala v současné ekonomické situaci opravdu smysl,“ upozornil Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Průměrná doba, po kterou jsou inzerované vozy v nabídce, se tak prodloužila meziročně o osm dní na nejčastějších čtyřicet. I tak jde o druhou nejnižší dobu za posledních pět let. Před pěti lety se vůz prodával v průměru o deset dní déle. „Lidé vidí v automobilech jistou formu investice, protože ceny ani u ojetin neklesají tak rychle. Nejrychleji pak mizí vozy s investičním potenciálem. Za pouhé dva dny tak vloni prodali inzerenti třeba Škodu 105 nebo Škodu 135. V obou případech byla cena výrazně nad 400 000 korun,“ doplnil Vaněček.
Doba inzerce se prodloužila u všech nejžádanějších automobilů. Čechy nejoblíbenější Škoda Octavia se nejčastěji prodá za 39 dní, tedy o deset dní pomaleji než loni. V desítce nejprodávanějších automobilů se nejdéle prodává Škoda Karoq, u které se zároveň doba prodloužila nejvýrazněji, a to o 24 dní. Naopak se meziročně snížila doba inzerce u elektromobilů. BMW i3 se prodává nejčastěji 44 dní, Model 3 od Tesly 37 dní, Škoda Enyaq 36 dní. „U elektromobilů se díky zvýšené poptávce v loňském roce snížila průměrná doba inzerování na polovinu. U hybridů je doba prodeje ještě nižší. Například Toyota Corolla nebo Toyota RAV se prodávají většinou za 31 dní, Toyota C-HR pak 29 dní,“ uzavřel Petr Vaněček.
AURES Holdings
Skupina AURES Holdings letos slaví již 30 let na trhu. Provozuje síť téměř šedesáti poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku, v Německu a v Nizozemsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,8 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně 90 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Na západních trzích působí prostřednictvím společnosti Driverama.
Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a vloni v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy.
Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.
Více informaci na: www.auresholdings.eu
Okomentovat na facebooku
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu