ÚP ČR rozšiřuje služby svého Call centra od 1.2.2023
Od 1. 2. 2023 mohou lidé volající na bezplatnou linku Call centra Úřadu práce ČR (800 77 99 00) nově zjistit, jak daleko je zpracování jejich žádosti o konkrétní dávku, nebo kdy mohou očekávat peníze. Během pilotního provozu se tato služba bude týkat prozatím výhradně dávek státní sociální podpory, tedy příspěvku na bydlení, přídavku na dítě, rodičovského příspěvku nebo porodného.
Jde o významné rozšíření služeb stávajícího Call centra ÚP ČR, které bude moci volajícím telefonickou cestou sdělit detaily po nahlédnutí do systému. Nad rámec toho získají občané, stejně jako tomu bylo dosud, na této lince obecné informace týkající se jak agendy zaměstnanosti, tak sociálních dávek.
TISKOVÁ ZPRÁVA
Úřad práce ČR
Od 1. února 2023 mohou lidé volající na bezplatnou linku Call centra
Úřadu práce ČR (800 77 99 00) nově zjistit, jak daleko je zpracování jejich
žádosti o konkrétní dávku, nebo kdy mohou očekávat peníze. Během pilotního
provozu se tato služba bude týkat prozatím výhradně dávek státní sociální
podpory, tedy příspěvku na bydlení, přídavku na dítě, rodičovského příspěvku
nebo porodného. Jde o významné rozšíření služeb stávajícího Call centra ÚP
ČR, které bude moci volajícím telefonickou cestou sdělit detaily po nahlédnutí
do systému. Nad rámec toho získají občané, stejně jako tomu bylo dosud, na
této lince obecné informace týkající se jak agendy zaměstnanosti, tak
sociálních dávek.
Konzultanti Úřadu práce ČR budou nově poskytovat individuální informace,
např. kdy lze očekávat výplatu dávky nebo co přesně je nutné k žádosti doplnit.
„Obrací se na nás spousta lidí, prostřednictvím telefonů, sociálních sítí,
ale i na mě osobně. Některá pracoviště jsou bohužel stále přetížena, takže bylo
na místě posílit systém, aby se lidé dozvěděli potřebné informace o vyřízení
své žádosti hned a nemuseli volat na různá telefonní čísla jednotlivých
pracovišť. Je to zvýšení komfortu zejména pro ty, kdo podali žádost třeba o
příspěvek o bydlení vůbec poprvé a jejich žádost byla už zaevidována.
Takových lidí je vzhledem k vysokým cenám energií mnoho a chceme jim
nabídnout lepší servis při vyřízení dávky,“ uvádí ministr práce a sociálních věcí
Marian Jurečka.
„Abychom odlehčili kolegům na jednotlivých pracovištích a zároveň
vyšli maximálně vstříc klientovi, budou mít kolegové na Call centru k dispozici
náhled do žádostí klientů. Jestliže volající sdělí potřebné identifikační údaje,
dozví se informace o průběhu vyřizování žádosti. Vzhledem k tomu, že během
probíhajícího řízení o dané dávce není možné předvídat jeho výsledek, nesmí
konzultanti v této fázi uvádět po telefonu konkrétní citlivá data, jako je třeba
výše dávky nebo důvod (ne)přiznání. Pokud už bude vydáno rozhodnutí, pak
je možné sdělit informaci o tom, kdy ÚP ČR peníze vyplatí,“ shrnuje generální
ředitel Úřadu práce ČR Viktor Najmon.
Úřad práce ČR
Generální ředitelství
Dobrovského 1278/25
170 00 PRAHA 7
Tel.: 950 180 111
ÚP ČR rozšiřuje služby svého Call centra
Praha, 31. 1. 2023
Úřad práce ČR
Informace může získat pouze dotyčný žadatel. Identifikačními údaji pro
komunikaci budou podobně jako v bance minimálně dva údaje, aby bylo zaručeno,
že je klient oprávněn požadované informace dostat.
Call centrum ÚP ČR je veřejnosti k dispozici v pondělí a ve středu od 8-17
hod., v úterý a ve čtvrtek mezi 8-15 hodinou a v pátek od 8 do 13 hodin.
Přibližně po měsíci pilotního provozu rozšířené linky dojde k vyhodnocení
fungování a případným úpravám. Zájemci o obecné informace mohou své dotazy
posílat také elektronickou cestou na e-mail callcentrum@uradprace.cz.
Klienti se na Call centrum ÚP ČR mohou obracet, v případě, že potřebují
radu týkající se zprostředkování zaměstnání, evidence, podpory v
nezaměstnanosti nebo rekvalifikace nebo informace z oblasti aktivní politiky
zaměstnanosti. Operátoři Call centra ÚP ČR poradí i zaměstnancům, jejichž
zaměstnavatel jim nevyplácí mzdu z důvodu platební neschopnosti. Zájemci získají
informace o sociálních dávkách, způsobech, jak o ně žádat a v neposlední řadě o
zákonných podmínkách nutných pro jejich získání. Call centrum ÚP ČR pomůže i
těm, kteří potřebují pomoc s vyplněním konkrétního formuláře.
Kateřina Beránková, tisková mluvčí ÚP ČR
Více se dozvíte v tiskové zprávě.
Autor:
Okomentovat na facebooku
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Prezentace
11.10.2024 RoboMarkets upravuje svůj evropský obchodní…
11.10.2024 Buďte v zisku. Využívejte řízení…
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Index STOXX 600 dosáhl rekordní úrovně: Pomohly mu čínské stimuly a zisky v luxusním sektoru*
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři