(Kurzy.cz)
Porsche odtajnilo elektromobil Taycan, spíše než parametry předčí Teslu cenou
Koncern Volkswagen před nadcházejícím autosalonem ve Frankfurtu dále odtajňuje své elektro novinky. Zatímco minulý týden sám Volkswagen před oficiálním představením na autosalonu poodkryl dalších pár parametrů svého prvního elektromobilu ID.3, koncernové Porsche dnes rovnou se vším všudy představilo svůj elektromobil Taycan. A to hned na 3 kontinentech současně, respektive vlastně na svých hlavních trzích v Severní Americe, Číně a Evropě.
V kontextu představování elektromobilu, měla místa zvolená pro premiéru zároveň symbolizovat 3 způsoby trvale udržitelného hospodaření s energiemi. Taycan byl tak odtajněn u Niagarských vodopádů symbolizujících hydroenergetiku, dále u solární elektrárny v Neuhardenbergu poblíž Berlína reprezentující energii ze slunce a u větrné farmy na čínském ostrově Pingtan představující energii z větru.
Prvními modely z nové řady jsou Taycan Turbo a výkonnější Taycan Turbo S. Naopak méně výkonné varianty těchto vozů s pohonem všech kol budou následovat ještě v letošním roce. Koncem roku se pak ještě objeví první odvozená varianta, kterou je Taycan Cross Turismo.
Základní parametry
Maximální výkon elektromobilu Taycan Turbo S dosahuje 560 kW (761 k), u Taycanu Turbo činí 500 kW (680 k). Zatímco výkonnější verze se dostane na 100 km/h za 2,8 sekundy, slabší pak za 3,2 sekundy. Nejvyšší rychlost je pak omezena 260 km/h. Dle vlastně přísnější metodiky WLTP dosahuje dojezd až 450 km, resp. u výkonnější verze slabších 412 km. Kombinovanou spotřebu na každých 100 km jízdy Porsche udává 26 kWh, resp. 26,9 kWh u Turbo S.
O potřebnou energii pro dva elektromotory se stará baterie o kapacitě 93,4 kWh. Jak už dříve z automobilky problesklo, oproti konkurenci baterie, potažmo vůz pracuje s atypickým výrazným napětím 800 V. Stejnosměrná vysokovýkonná dobíjecí stanice, při 270 kW, dokáže baterii dobít na dalších až 100 km jízdy za 5 minut. Doba nabíjení z 5 na 80 % stavu nabití má pak za ideálních podmínek činit 22,5 minuty.
Za špičkový parametr lze označit koeficient odporu. Ten se tvůrcům karoserie podařilo dostat na pouhých 0,22. Překonává tak od Tesly jak Model X s 0,24, tak Model 3 s 0,23. Taycan tak rozšiřuje tlačenici na prvním místě vedle posledních vozů Mercedes A a BMW 5.
Rozdíl ceny mezi nejlevnější a nejdražší verzí převyšuje 2 mil. Kč
Zatímco nejlevnější Porsche 718 lze u automobilky v Německu koupit od 56 tis. EUR, legendární 911 pak od 105 tis. EUR, u novinky musí zájemce sáhnout hlouběji do kapsy.
Základní cena Porsche Taycan pro domovské Německo včetně DPH začíná na zhruba 153 tisících EUR (necelých 4 mil. Kč), resp. u výkonnější verze Turbo S na více než 185 tis. EUR (4,8 mil. Kč). K dispozici je však tradičně celá škála příplatkových doplňků. Při jejich využití není problém, aby cena vystřelila o dalších 50 tis. EUR výše, tedy i na více než 235 tis. EUR (přes 6 mil. Kč).
Srovnání s Teslou
Pomineme-li Model X, který v Německu začíná na zhruba 92 tis. EUR (2,4 mil. Kč), srovnávat lze spíše s prémiovým dosud rovněž neprodávaným sporťákem Roadster. Ten si lze u Tesly rezervovat v USA s cenovkou 200 tis. USD, resp. 250 tis. USD u úvodní série 1 tis. vozů. U tohoto vozu s 200 kWh baterií, dojezdem až 1000 km, se zrychlením 2,1 sekundy na 100 km/h a maximální rychlostí 400 km/h udává Tesla pro Německo cenu zakladatelské úvodní prémiové série 215 tis. EUR...
Příznivcům luxusních sportovních elektro vozů se představením Porsche Taycan každopádně dále rozšiřuje možnost výběru.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu