Představený elektromobil Xiaomi má akcelerovat rychleji než Porsche Taycan či Model S od Tesly
![Elektromobil Xiaomi SU7 v barvě verdant green](https://img.kurzy.cz/zpravy/obrazky/71/753471/Xiaomi_SU7_verdant_green.png)
Téměř 4 hodiny trvající slavnostní představení novinek čínského giganta Xiaomi bylo ve čtvrtek v Pekingu zaměřeno především na nový segment firmy – elektromobily. První vlaštovkou je již dříve na fotkách firmou představený pětimístný sedan s označením SU7. Zkratka SU znamenající „Speed Ultra“ má naznačovat špičkové rychlostní vlastnosti. Obecně právě na představení parametrů vozu se nejvíce čekalo a také na cenu. Přestože prodeje mají začít již v únoru příštího roku, na kolik vyjde Xiaomi SU7 však odtajněno nebylo.
Zájemci by se měli dočkat dvou variant, přičemž výkonnější čtyřkolka se dvěma elektromotory SU7 Max má z 0 na 100 km/h zrychlovat za „bezkonkurenčních“ 2,78 vteřiny. Dle zveřejněného srovnávací prezentace konkurenční Porsche Taycan to zvládá za 2,93 vteřiny a Tesla Model S za 3,2 vteřiny. Xiaomi však „opomnělo“ přidat na sériovém trhu bezkonkurenční Model S Plaid, které je oproti svému základnímu modelu ještě o více než vteřinu rychlejší. U SU7 možno zmínit zrychlení z 0 na 200 km/h za 10,67 vteřiny. Zajímavější, a pro posádku či okolí, je však jistě významnějším údajem schopnost zastavení ze 100 km rychlosti jen na 33,3 metrech. Například elektromobil NIO ES6 to zvládne na 33,9 metrech.
Xiaomi se svým SU7 každopádně vede z hlediska součiniteli odporu vzduchu na úrovni jen 0,195 Cd. Například Model S pak také překonává s velikostí 105 litrového předního zavazadlového prostoru. V porovnání je totiž větší o 16 litrů.
Přestože značná část řidičů denně zdaleka neujede ani 100 km, stále se u elektromobilů probírá zejména jejich dojezd. U výkonnější verze má pro Xiaomi dodávat baterie tamní gigant CATL a to na 800V architektuře. Dle čínské méně přísné normy CLTC má kapacitně 101 kWh baterie umožnit dojezd 800 km. Pro porovnání Model S má se svou 100 kWh baterií dle dané normy disponovat dojezdem 715 km. Mercedes EQS s 111,8 kWh baterií pak 720 km.
Pro vůz každopádně Xiaomi vyvinula svůj vlastní elektromotor „HyperEngine“ točící těžko představitelných až 27 200 otáček za minutu. Firma vyvinula také vlastní asistenční systém Xiaomi Pilot. Systém pracuje s daty z kamery s vysokým rozlišením, lidaru, ultrasonického radaru a dalších senzorů. Při prezentaci Xiaomi předvedla autonomní řízení při náročnějším městském prostředí včetně různých nástrah jako jsou práce na silnici. A také schopnost vozu zacouvat do místa, kde z každé strany zbývá jen 5 cm.
Schopnost Číny chopit se původně západních technologií Xiaomi ukázala také při výrobě dílů vozu. Inspirovala se evidentně například u Tesly, která využívá obřího vstřikovacího lisu pro zjednodušení výroby hlavních částí vozu. Xiaomi zkrátka odtajnila „svůj“ 9100 t Hypercasting. Konkrétně ukázala výrobu zadní části vozu, kde vlastně vzniklý jeden díl nahradil jinak 72 jednotlivých částí. To vše například se 17% úsporou váhy.
Na výrobu elektromobilu si Xiaomi vybrala státního automobilového giganta BAIC Motor, který měl výrobu spustit v tomto měsíci. Hovoří se o roční kapacitě výroby 200 tis. vozů. Ambice, primárně stále ještě výrobce mobilních telefonů potažmo elektroniky, jsou však někde jinde. Šéf a zakladatel firmy Lei Jun jako vizi firmy zmínil dostat se během 15 až 20 let mezi top 5 světových automobilek. Prezentována byla tak vize vytvořit elektronického mazlíčka – psa, který bude moci s majitelem také navíc komunikovat. Že se od Xiaomi nemusí jednat o planá slova ukazuje její dosavadní rozvoj. Patří totiž k nejrychleji rostoucím firmám na světě. Vznikla teprve v roce 2010 a například loni její příjmy dosáhly v přepočtu 41,5 mld. USD. Tedy v aktuálním přepočtu asi 925 mld. Kč.
Přečtěte si také
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.07.2024 Zbytek roku bude zajímavý jak na trzích, tak i v
19.07.2024 Malý háj: Ideální bydlení v nové čtvrti Prahy 10
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Petr Lajsek, Purple Trading
Nejhorší scénář pro pohonné hmoty? Kolik budeme platit v srpnu?
Pim Brands, Ronda Invest
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Zlato se opět vyhouplo přes úroveň 2 400 USD / Oz. Letní dovolenou neplánuje
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Konec hypoteční turistiky od září. Zlevní klientům hypotéky?
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Josef Pavelec, Dálnička.cz
Zdeněk Jaroš, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Marek Pokorný, Portu
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex červenec 2024: Banky hypotéky opět nezlevnily