Poctivá příprava na pracovní pohovor se vám vyplatí!
Zjistěte si všechno možné o budoucím zaměstnavateli
Nejlepší je nastudovat si informace na webu společnosti, projít si historii firmy, přečíst si jakou zastává filozofii a jaká pravidla jsou pro ni důležitá. Jaké výrobky prodává, jaké služby nabízí, zda expandovala na zahraniční trh nebo to plánuje. Na internetu si můžete dohledat i články týkající se dané společnosti, na základě těchto informací si uděláte jasný, přehledný a ucelený obrázek o firmě. Dost často na pohovoru uslyšíte otázku: „Proč chcete pracovat právě u nás?“ nebo „Co víte o naší firmě?“ Tip: Zjistěte o společnosti nějakou zajímavost a zeptejte se na ni. Tím ukážete, že máte o firmě přehled a zajímáte se o vše kolem ní.
Přemýšlejte o nabízené pozici z více hledisek
Zamyslete se nad tím, jakého člověka daná společnost opravdu potřebuje. Co byste mohli firmě nabídnout, v čem jste dobří a v jaké oblasti vynikáte. Kdybyste již pracovali na nabízené pozici, jaké situace a požadavky byste řešili? Je možné, že se vás na to personalista opravdu zeptá. Projevte zájem, ptejte se na otázky související s pracovním místem a veďte dialog. Dotazujte se však na věci, které nejsou zřetelné na první pohled na webu společnosti. Zajímejte se o pracovní tým, firemní kulturu a aktuální aktivity, reagujte na současnou reklamu či nový produkt atd.
Vystupujte slušně a pozitivně naladění
Neméně důležité je také vaše chování a neverbální projev. Uchazeči bývají pod drobnohledem personalistů, ti sledují pohyb těla, gestikulaci a mimiku. Nikdy nevíte, s kým se setkáte v budově společnosti, než se dostanete do dveří náboráře. Hodnotit vás mohou všichni kolemjdoucí, nikdy nemůžete vědět, jestli se nejedná přímo o vašeho potencionálního šéfa. S každým se slušně pozdravte, poděkujte, když vám někdo podrží dveře a udržujte oční kontakt. Mluvte spisovně a s úsměvem, ruku podávejte s pevným stiskem a dbejte na to, abyste byli pěkně oblečení a čistí. Základem je, se na pracovní pohovor také dobře vyspat, jděte tedy do postele dříve, ať jste odpočatí a příjemně naladění.
Autorka: Ing. Romana Hubáčková, garantka rekvalifikačního kurzu Personalistika, který probíhá v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci a dalších 15 městech po celé ČR. Můžete si přečíst i 304 recenzí kurzu.
Orange Academy
Orange Academy se zabývá výukou rekvalifikačních kurzů a školení v oblasti účetnictví, mzdového účetnictví, personalistiky a marketingu. Dále nabízí jazykové kurzy s výukou angličtiny a němčiny přímými metodami Effective English® a Effektives Deutsch®. Od roku 1990 absolvovalo kurzy více než 20 000 účastníků ve 34 městech po celé ČR.
Více na https://orangeacademy.cz
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko práce
Jaroslav Fišer, Dobraprace.cz
Kolega zapáchá? Vyřešte citlivou situaci s taktem a nadhledem
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu