(Kurzy.cz)
Účtenku za nákup potravin pravidelně kontroluje 71 procent Čechů
Praha, 19. července 2018 - Více než 70 procent Čechů pravidelně kontroluje, jaké položky a za jakou cenu jim byly naúčtovány u pokladny při nákupu potravin nebo základního nepotravinářského zboží. Účtenky za nákup potravin nejčastěji kontrolují starší lidé nad 60 let. Nejvíce spokojeni jsou se správným vydáváním účtenek zákazníci prodejen COOP, Lidl a Globus. Vyplývá to z aktuálních výsledků nové studie GfK Supermarket-Diskont-Hypermarket 2018, kterou každoročně publikuje společnost GfK Czech.
Více než 70 procent Čechů pravidelně kontroluje, jaké položky a za jakou cenu jim byly naúčtovány u pokladny při nákupu potravin nebo základního nepotravinářského zboží. 35 procent si papírovou pokladní účtenku za nákup potravin po zaplacení zkontroluje pokaždé, dalších 36 procent ji kontroluje často. Pouhých 8 procent zákazníků uvádí, že účtenku nekontrolují vůbec nikdy.
„Účtenky za nákup potravin nejčastěji kontrolují starší lidé nad 60 let (pravidelně je kontroluje 86 procent) a lidé se základním vzděláním (pravidelně je kontroluje 77 procent). Naopak „nejméně“ účtenky kontrolují mladí zákazníci (63 procent kontroluje pravidelně) a vysokoškoláci (65 procent kontroluje pravidelně),“ říká Zdeněk Skála, vedoucí týmu GfK pro výzkum obchodu.
Studie GfK Supermarket-Diskont-Hypermarket 2018 také zjišťovala, v jakých řetězcích se zákazníci často setkávají s účtováním nesprávné ceny a kde jsou naopak spokojeni. Nejlépe jsou v tomto směru hodnocené prodejny COOP, Lidl a Globus.
O výzkumu
Data vychází z výsledků volně prodejné studie GfK Supermarket-Diskont-Hypermarket 2018. Výzkum byl proveden metodou CAWI v dubnu a květnu 2018 na reprezentativním vzorku 1000 respondentů v České republice.
O GfK
GfK propojuje data s vědou. Naše inovativní průzkumná řešení poskytují odpovědi na klíčové obchodní otázky týkající se spotřebitelů, trhů, značek a médií nejenom na dnešních trzích, ale i těch budoucích. GfK, jako výzkumná a analytická společnost, slibuje svým klientům po celém světě "Growth from Knowledge" (růst na základě znalostí). Pro více informací navštivte stránky www.gfk.com/cz nebo sledujte GfK na Twitteru: https://twitter.com/GfK_Czech.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Benzín poprvé od začátku roku zlevňuje! Kam až ceny klesnou?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
10 nejžádanějších rekvalifikačních kurzů roku 2024: Najděte svou novou kariéru
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Jak dlouho se čeká na hypotéku a jak získat rychle hypoteční úvěr
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu