(Kurzy.cz)
Češi neřeší povinné ručení a ročně přicházejí o cca 5 mld. Kč
Pokud bychom všichni dbali o
aktuálnost svých pojistných smluv, dokázali bychom – pochopitelně k ne
příliš velké radosti pojišťoven – ušetřit v součtu řádově miliardy korun. Podle
výpočtů Suri jen čeští motoristé každým rokem na havarijním pojištění a
povinném ručení zaplatí pojišťovnám alespoň o pět miliard korun více,
než by museli. Podle výzkumu služby Suri totiž většina lidí neřeší
zastarávání pojistných smluv a třeba průměrná délka smluv z oblasti pojištění
domácností činí 6 let, v případě pojištění automobilů 5 let. V případě jejich
aktualizace tak mohou lidé výrazně ušetřit, či si za stejné peníze podstatně
zlepšit pojistné podmínky.
Právě podobná zjištění stála u startu služby Suri, která vyhledává, porovnává a doporučuje nejvýhodnější pojišťovací a finanční produkty na trhu a zároveň uzavřené smlouvy reviduje a neustále porovnává s ostatními nabídkami na trhu, čímž zajišťuje jejich stálou aktuálnost. „Z osmi tisíc klientů, kteří přes Suri v průběhu prvního roku uzavřeli smlouvu skoro třetina klientů (30 %) změnila při revizi produkt za výhodnější, přičemž 73 % klientů ušetřilo více než 25 % ceny pojištění,“ říká Pavel Jechort.
Jedni chtějí ušetřit…
Většina lidí (podle poznatků Suri 60 %) chce především ušetřit. A zkušenosti Suri z prvního roku fungování přitom ukazují, že úspory mohou být i velmi vysoké. „Jeden příklad za všechny: řešili jsme pojištění vozu Subaru Forester z roku výroby 2007. Majitel za povinné ručení a havarijní pojištění zaplatil 17 000,- Kč a to s plnými bonusy za bezeškodní průběh. Suri cena činila 12 607,- Kč a to při pojistném limitu 50/50,“ říká Pavel Jechort, ředitel Suri. (Pozn. první limit 50 milionů korun se vztahuje na škodu na zdraví či usmrcení, druhý na škody na majetku).
…druzí získat více
Jiní klienti zase preferují zachování výše pojistky, avšak výměnou za lepší služby a vyšší krytí. Opět podle zkušeností z prvního roku fungování Suri se ukazuje, že tato skupina čítá asi 40 % zákazníků. „Pro zákazníka v rámci obnovy povinného ručení jsme získali oproti původnímu pojistnému limitu 35/35 (pozn. první limit 35 milionů korun se vztahuje na škodu na zdraví či usmrcení, druhý na škody na majetku) u nejmenované pojišťovny mnohem zajímavějších 200/200 za tu samou cenu povinného ručení,” dává další příklad Pavel Jechort a dodává, že nejednou se při revizi smluv podaří spojit úsporu i s vyšším plněním: „Majitel Fordu Mondeo z roku 2006 platil za povinné ručení 8 300,- Kč a to při limitu 35/35 a s bonusem za 24 bezeškodních měsíců. Přes Suri se dostal na cenu 6 300,- Kč a to při limitech 60/50,“ dodává Pavel Jechort.
Poslední zprávy z rubriky Povinné ručení:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu