Jak vidí Němci budoucnost? Autonomní řízení, sdílení a AI v hlavních rolích
Rychlejší a sladěnější jízda vlaků metra, optimalizovaný provoz na silnicích, méně omezení kvůli stávkám: 57 % Němců je přesvědčeno, že dopravní prostředky, jako jsou vlaky, autobusy nebo auta, budou za 20 let převážně autonomní.
Tento názor se týká všech věkových skupin a sdílí ho i většina seniorů ve věku 65 let a více. Mezi mladými lidmi ve věku 16 až 29 let očekává 63 % účastníků ankety, že dopravní prostředky budou za 20 let převážně řízeny autonomním způsobem, zatímco mezi lidmi ve věku 30 až 49 let je to 61 %. Ve věkové skupině 50 až 64 let už zastoupení tohoto názoru klesá k polovině: je to 51 % a ve věkové skupině 65+ má 55 %. Takové jsou výsledky reprezentativního průzkumu, který si nechalo zpracovat digitální sdružení Bitkom mezi 1003 obyvateli Německa ve věku od 16 let.
„Navzdory všem technickým obtížím a výzvám: autonomní řízení je budoucnost. Autonomní vozidla jsou nejen vysoce spolehlivá, ale také snižují zátěž pro životní prostředí a vedou k většímu jízdnímu komfortu a vyšší bezpečnosti pro cestující,“ říká generální ředitel sdružení Bitkom Bernhard Rohleder. „Jako budoucí součást místní a dálkové dopravy mohou autonomní dopravní prostředky také zmírnit rostoucí nedostatek řidičů na trhu práce a zlepšit zajištění mobility, zejména ve venkovských oblastech.“
Ať už jsou autonomní nebo ne, na vyžádání nebo v pravidelném provozu, sdílené nebo soukromé – nové služby mobility, jako jsou sdílená kola, taxíky na vyžádání nebo autonomní kyvadlová doprava, již nyní mění chování v oblasti mobility. Většina Němců je přesvědčena, že využíváním některé z těchto forem mobility dělají přitom něco pro životní prostředí: 84 % z nich míní, že ti, kteří tyto nové služby mobility využívají, přispívají k ochraně klimatu.
Celkem 83 % Němců se domnívá, že nové možnosti mobility mohou zlepšit kvalitu života, zejména ve venkovských oblastech. Nové služby mobility mohou být dobré i pro peněženku: tři čtvrtiny (74 %) respondentů tvrdí, že umožňují lidem dostat se z bodu A do bodu B za méně peněz. Stejně tak 74 % uvádí, že nové služby mobility zvyšují atraktivitu veřejné lokální dopravy, protože cestu na nádraží lze absolvovat flexibilněji. 68 % dotázaných vycházejí z názoru, že nové služby mobility redukují městskou dopravu.
Téměř polovina Němců také doufá v umělou inteligenci (AI): 49 % oslovených se domnívá, že umělá inteligence může zatraktivnit využívání nových služeb mobility. Stejně tak 50 % věří, že AI zpřístupní digitální řešení mobility. „Řešení AI mohou na jedné straně zlepšit technologie autonomního řízení a dále zvýšit jejich bezpečnost, ale mohou také pomoci s inteligentním plánováním tras, a například rovněž podpořit proces rezervace v mobilních aplikacích ve formě hlasového asistenta,“ připomíná možnosti Bernhard Rohleder.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
11.10.2024 RoboMarkets upravuje svůj evropský obchodní…
11.10.2024 Buďte v zisku. Využívejte řízení…
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
Okénko investora
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Ztracené dekády. Jak ustát nevyhnutelné výkyvy a vyjít z nich silnější
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Štěpán Křeček, BHS
Poprvé od listopadu 2023 došlo k meziročnímu růstu cen potravin
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Index STOXX 600 dosáhl rekordní úrovně: Pomohly mu čínské stimuly a zisky v luxusním sektoru*
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
Richard Bechník, Swiss Life Select
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Iva Grácová, Bezvafinance
Finanční gramotnost v digitální éře: Na co si dát pozor při používání online bankovnictví?
Lukáš Raška, Portu
Nejdéle se vydělává na nový byt v Praze. Potřeba je 14,4 ročních platů