(Kurzy.cz)
Více než 90 % majitelů vozidel nechce doplácet na škody způsobené nepojištěným vozidlem
55 % majitelů vozidel v ČR někdy zažilo dopravní nehodu. S věkem pak pravděpodobnost účasti na dopravní nehodě ještě roste. Z toho naprostou většinu nehod zažijí majitelé vozidel jako řidiči. Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla, tzv. povinné ručení, jež slouží k pokrytí způsobených škod a je pro každého majitele vozu závazné, platí včas 92 % majitelů vozidel. Vyplývá to z aktuálního průzkumu společnosti NMS Market Research. Výzkum také ukázal, že v souvislosti s chystanou změnou zákona, která kvůli zrušení příspěvku od neplatičů zdraží cenu povinného ručení, by více než 90 % majitelů vozidel vadilo finančně se podílet na škodě způsobené nepojištěným vozidlem.
Výzkum se zaměřil přímo na majitele vozidel. „Výzkum také odhalil, že 9 % respondentů zná ve svém okolí někoho, kdo povinné ručení vůbec neplatí. Výzkum jednoznačně prokázal, že téměř všichni respondenti platí své povinné ručení včas a to samé očekávají od svého okolí,“ komentuje výsledky Veronika Hurdová, manažerka společnosti NMS Market Research. „Mezi těmito neplatiči je 88 % mužů, nejčastěji ve věku 26 až 35 let,“ doplňuje Veronika Hurdová.
Poslanci chystaná změna ohledně povinného ručení připadá nespravedlivá 93 % dotazovaných. Spravedlivá tato změna připadá těm, kteří mají ve svém okolí někoho, kdo povinné ručení neplatí a těm, kteří se někdy účastnili dopravní nehody. „U 8 % nehod také majitelé vozidel tvrdí, že jeden z účastníků nehody neměl povinné ručení,“ dodává Veronika Hurdová.
Údaje o výzkumu:
Metodologie: on-line dotazníkové šetření
Počet respondentů: 1021
Cílová skupina: majitelé osobních vozidel
Reprezentativita: odpovídá struktuře majitelů vozidel v ČR
O společnosti NMS:
NMS Market Research je agentura pro výzkum trhu působící v ČR a SR. Zabezpečuje kompletní služby v oblasti výzkumu trhu již od roku 1998. Pomáhá největším hráčům na trhu zlepšovat zákaznický servis, nabízet lepší produkty a získávat nové zákazníky. NMS Market Research je členem výběrového sdružení agentur působících v oblasti výzkumu trhu SIMAR, MSPA a prostřednictvím svých zástupců i členem mezinárodní organizace ESOMAR.
Poslední zprávy z rubriky Povinné ručení:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu