Průměrný klient zaplatil v dubnu za používání bankovních služeb 177 korun
PRAHA (MEDIAFAX) - Klientský index v ČR za měsíc duben dosáhl 177 korun, to znamená, že průměrný klient české banky za čtvrtý měsíc roku 2012 za používání bankovních služeb zaplatil o korunu více, než o měsíc dříve. Vyplývá to z aktuálního Klientského indexu zveřejněného ve středu.
První místo stabilně obhájila mBank s mKontem. U tohoto účtu se průměrné měsíční náklady na vedení účtu nezměnily a zůstaly na stejné výši 7,50 Kč. Stejný trend server bankovnipoplatky.com zaznamenal i u druhé pozice, kde u Fio banky s Fio Běžným účtem se náklady zvýšily o jednu korunu na 43 Kč. Třetí místo obhájila Raiffeisenbank s eKontem Premium (min. obrat 25 tis. Kč), kde klienti průměrně v tomto měsíci zaplatili za vedení účtu 128 Kč. Poštovní spořitelna s Osobním účtem ERA se ustálila na čtvrtém místě a její klienti v březnu průměrně zaplatili 143,50 Kč za vedení svého účtu. Do 150 korunové hranice se probojovala tento měsíc i Komerční banka s účtem Můj účet, kde klienti průměrně zaplatili 147 Kč/měsíc. U tohoto účtu záviselo, jak klienti dokážou efektivně využívat nastavení svého účtu. O jednu pozici si pohoršila GE Money bank s účtem Genius Active, kde klienti zaplatili průměrně 149,50 Kč.
"Z provedené analýzy získaných dat klientů vyplývá, že tento měsíc nedošlo k výraznějším změnám ve výši průměrných měsíčních nákladů u jednotlivých účtů. Hodnota Klientského indexu se mírně zvýšila na 177 Kč/měsíc," uvedl Ivan Soukal, který index zpracovává.
U nových bank (Air Bank a Equa) podle něj stále není k dispozici dostatek validních dat, které by určily skutečnou výši průměrných měsíčních nákladů, které klienti zaplatí za vedení svého účtu. Jak dále poznamenává, tyto výpočty kromě výše poplatků a provizí na jednotlivých účtech v sobě zahrnují výraznou složku spojenou s chováním klienta. "To je pravděpodobně jeden z hlavních důvodů výborného výsledku mBank, kdy je tato banka vyhledávány klienty, kteří nepoptávají celou paletu služeb, a jde jim o základní elektronický banking. Jinými slovy i přes výborný výsledek, nelze její první místo brát automaticky jako plošné doporučení pro přechod všech klientů na mKonto," upozornil Soukal.
Kalkulátor sleduje velmi podrobně chování klientů, resp. zachycuje používání retailových bankovních služeb respondentů. Nejde jen o to, u jaké banky jsou, ale kolikrát danou službu použijí. Díky tomu je celkový poplatek klienta ovlivněn nejen tím, jak drahou banku má, ale především jak se v ní chová. Pokud je někdo velmi aktivní, tak i v průměrně drahé bance bude platit měsíčně stokoruny. Pokud někdo banku prakticky nepoužívá, tak i v drahé bance se může dostat pod 100 Kč měsíčně.
Libor Popela, popela@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu