Výdaje na reklamu napřesrok klesnou
Zhoršila tak svou předchozí prognózu, podle které se měly výdaje naopak zvýšit o čtyři procenta. Upozornila rovněž na výrazné zpomalení růstu poptávky po reklamě ve střední a východní Evropě.
"Nyní je jasné, že trh s reklamou je uprostřed prudkého útlumu," uvedla firma. "Spotřebitelská a podnikatelská důvěra je hrozně otřesená a ekonomické vyhlídky jsou nejisté," dodala. V roce 2010 nicméně ZenithOptimedia počítá s nárůstem výdajů o 5,5 procenta.
V západní Evropě by se měly v příštím roce výdaje na reklamu podle prognózy společnosti snížit o procento a v Severní Americe dokonce o 5,7 procenta. Předchozí odhad přitom počítal v západní Evropě s růstem o 2,6 procenta a v Severní Americe s růstem o 0,9 procenta.
Finanční krize podle firmy navíc zbrzdila růst výdajů na reklamu na některých rozvíjejících se trzích, zejména v Asii a Tichomoří a střední a východní Evropě. "Snížili jsme své odhady růstu výdajů na reklamu pro příští rok v Asii a Tichomoří z 5,2 procenta na 3,2 procenta a ve střední a východní Evropě z 12,7 procenta na pouhých 1,5 procenta," uvedla společnost.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
První měsíc 2. čtvrtletí je za námi a zlato si stále udržuje solidní pozice nad 2 300 USD / Oz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jak globální oteplování zatěžuje světové odvodňovací systémy?
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři