Internetové obchody mají potíže
Je to důsledek finanční krize. Tu nedokáží všichni prodejci zvládnout, přestože jinak online prodej v České republice je stále populárnější a jeho objem roste meziročně o 20 až 30 procent.
„Problémy mají zejména menší e-shopy. Již půl roku dostáváme nabídky na odkup těchto společností a jejich počet v poslední době rapidně vzrůstá,“ řekl marketingový ředitel
jednoho z největších internetových prodejců společnosti Mall.cz Petr Král. Mnozí z jejich majitelů se budou snažit zachránit vánočními prodeji, takže kritičtější situace pro ně nastane až příští rok, tvrdí Král. „Například konkurence na trhu s černou a bílou elektronikou je velmi ostrá a navíc zde nejsou velké marže. To je zvláště pro menší smrtelná kombinace,“ dodal.
Podobnou zkušenost má i další společnost Vivantis. „V současné době jsou nám nabízeny desítky internetových obchodů měsíčně,“ říká její ředitel Martin Rozhoň. Nejvíce nabídek registrujeme na e-shopy s parfémy, kterých je na tuzemském přesyceném trhu více než čtyři sta. „Z posledních nabídek mohu zmínit například ps-shop.cz, Vuneprotebe. cz či shop-hodinky.cz za řádově statisíce korun,“ uvedl. Vivantis již v letošním roce koupil e-shopy Parfum.cz a Obleceni.cz v řádu milionů korun.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz