Nákupním centrům klesá počet návštěvníků, internetové obchody budou naopak posilovat
PRAHA (MEDIAFAX) - Třetina lidí snížila výdaje v nákupních centrech a 29 procent upravilo strukturu nákupů, nákupním centrům klesla vloni návštěvnost o pět až 10 procent a obrat o 10 až 30 %; na internetu však nákupy neklesají, naopak se očekává další růst. Vyplývá to z výsledků studie GfK zveřejněných ve středu.
Z rozsáhlého zákaznického šetření "Shopping Center & Hypermarket 2010" společnosti Incoma GfK vyplynulo, že stagnující ekonomika přiškrtila nákupy zákazníků nákupních center. Významný hráč ze segmentu internetových obchodů Mall.cz konstatoval, že nákupy na internetu neklesají, ale stále rostou a předpovídá jejich další růst. Jen ve vánočním období roku 2009 Mall.cz zaznamenal oproti předloňsku dvojnásobné tržby. A v nadcházejícím fiskálním roce 2010/11 očekává další, 30procentní růst tržeb.
Ze studie GfK vyplývá, že 32 procent respondentů určitým způsobem snížilo své výdaje v nákupních centrech a dalších 29 procent jinou formou upravilo strukturu svých nákupů. Nákupním centrům loni podle ředitele developerské společnosti Unibail-Rodamco Martina Macháče klesla návštěvnost meziročně o pět až 10 procent a obrat o 10 až 30 procent.
"Přežijí jen silní hráči se širokou nabídkou sortimentu, profesionálním zázemím, dostatečnými zásobami ve vlastních skladech a spolehlivým servisem," řekl Marek Liška, generální ředitel Mall.cz. "Zákazníci totiž pečlivě zvažují investice a tlačí na cenu v kombinaci s požadavkem na vysokou úroveň služeb. Zároveň si velmi dobře pamatují, z jakého obchodu jim zboží dorazilo později, či vůbec a kde se setkali s neprofesionálními službami."
Mall prodává v tuzemsku prostřednictvím internetu hlavně elektroniku. Jeho mateřskou společností je nizozemská Netretail Holding, která provozuje internetové obchody i v Německu, Polsku, Maďarsku a na Slovensku. V posledním fiskálním roce (skončil 31. 3. 2009) měla firma konsolidovaný obrat 1,6 miliardy korun včetně daně z přidané hodnoty.
Dana Rybáková, rybakova@mediafax.cz
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz