Spotřebitelský barometr - září 2003
Po dvou letních měsících, kdy se důvěra spotřebitelů v českou ekonomiku vůbec nezměnila (Index spotřebitelské důvěry dosáhl v červenci a srpnu shodné hodnoty 47 bodu), lze nyní zaznamenat mírné zlepšení. Zářijová hodnota Indexu se pohybuje na úrovni 47,5 bodu. Zda se tento pozitivní výsledek potvrdí a odstartuje „lepší časy“, ukáží až další měření. Jisté je, že i když se od února t.r. projevuje v hodnocení hospodářské situace ČR a finanční situace domácností spíše skepse, očekávání spojená s dalším vývojem ekonomiky a financí rostou, lidé věří, že se v příštích 12 měsících budou mít lépe.
Tyto závěry vycházejí z průzkumu společnosti GfK Praha, který se realizuje pravidelně každý měsíc metodou telefonického dotazování na vzorku 1 000 náhodně vybraných osob ve věku 15 – 79 let z celé České republiky. Více informací naleznete na našich webových stránkách na adrese: www.gfk.cz. |
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři