Spotřebitelský barometr - září 2004
Zářijový spotřebitelský barometr (indikátor CCI - Consumer Confidence Index) dosáhl hodnoty 43,6, t. zn. oproti předchozím měsícům znatelně méně, nikoli však až pod letošní nejnižší hodnocení prezentovaná v únoru až dubnu po zahájení první etapy reformy veřejných financí. Nižší veřejné hospodářské a spotřebitelské mínění je zřejmé v celé struktuře hlavních komponent indikátoru, v porovnání se zářím 2003 nejvíce v hodnocení budoucí finanční situace a nákupních úmyslů. Celkově je spotřebitelské mínění nadále kontrastní s poměrně pozitivním konjunkturálním hodnocením podnikatelské sféry ve výrobě, zahraničním obchodě i službách. Zřejmě je ovlivněno událostmi na politické scéně, opatřeními z reformy veřejných financí i atmosférou rozpočtových příprav roku 2005. V porovnání s letošním dubnovým minimálním hodnocením „nákupních úmyslů“ je zářijové hodnocení sice mírně příznivější, avšak oproti letním měsícům skeptičtější. Úplné znění tiskové zprávy naleznete zde. |
|
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Benzín poprvé od začátku roku zlevňuje! Kam až ceny klesnou?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři