Slevomat v roce 2023 utržil rekordní 3,4 miliardy korun. Chceme lidem plnit kalendáře, říká CEO zážitkového portálu
Tržby portálu na zážitky Slevomat.cz v loňském roce dosáhly 3,4 miliardy korun a meziročně vzrostly skoro o pětinu. Největší zájem byl o cestování, dlouhodobě oblíbenými mezi Čechy zůstávají i masáže nebo degustační menu. Úspěšný rok měl i Nadační fond Slevomatu, kterému se podařilo vybrat 5,7 milionu korun na pomoc seniorům.
„Úspěch připisujeme rozsáhlým investicím do brandové komunikace i kvalitní nabídce od mnoha partnerů,“ říká CEO Slevomatu Ladislav Veselý. Společnost utržila v roce 2O23 přes 3,4 miliardy korun, což je nejlepší výsledek od jejího založení. Meziroční nárůst tržeb činil 18,3 %, hrubý zisk pak vzrostl o 17 % na 701 milionů korun. EBITDA, tedy zisk před úroky, odpisy a daněmi, dosáhla milníku 214 milionů korun.
Největší poptávka byla po cestování, které tvořilo více jak 60 % prodaných voucherů. Nejžádanějším zahraničním destinacím stejně jako v předchozím roce kralovalo Polsko a Pobaltí, které se v posledních letech mezi Čechy těší velké oblibě. „Tyto dvě destinace překonaly i stálice jako Chorvatsko, Rakousko či Slovensko. Právě Polsko bude také jednou z nejatraktivnějších destinací v roce 2024 ,” prozrazuje Veselý. Dlouhodobě vyhledávanými zážitky jsou wellness pobyty nebo vícechodová degustační menu, z volnočasových aktivit pak stále vedou masáže. Vyšší zájem byl podle Slevomatu i o aktivity pro mladé svobodné lidi a rodiny s dětmi, například únikové hry a zábavné parky.
V reakci na rekordní míru inflace byly ve spotřebním chování Čechů loni vidět určité změny. Místo delších zahraničních dovolených lidé stále častěji volí lokální nabídky a krátkodobé pobyty. „Po pandemii začali Češi dlouhé dovolené plánovat více dopředu. Naopak pro prodloužené víkendy se lidé rozhodují i spontánně,” dodává Veselý.
Slevomat finančně roste navzdory nepříznivým ekonomickým podmínkám pro e-commerce sektor. „Naším posláním je poskytovat Čechům ty nejlepší nabídky za výhodné ceny. Chceme lidi inspirovat a plnit jim kalendáře zážitky. Na to máme skvělé partnery, kterým jsme i díky tomu, že jim vodíme zákazníky, oporou v této nelehké ekonomické situaci,” uzavírá Ladislav Veselý. V rámci Nadačního fondu Slevomatu Češi celkem letos přispěli na pomoc seniorům částku 5,7 milionů korun.
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.