Jak důležité jsou pro Rakušany on-line recenze pojištění?
Šest z deseti Rakušanů považuje podle aktuální studie internetové hodnocení produktů a firem od uživatelů za důležité. Ve věkové skupině do 30 let jsou recenze relevantní dokonce pro téměř 70 % spotřebitelů. A ve finančním sektoru včetně pojištění na ně dá více než 40 % účastníků studie.
Agentura Marketagent.com Online ResearchGmbH provedla v únoru 2023 anketu mezi 1001 osobami ve věku 14 až 75 let formou webových interview, kdy zjišťovala, jaký vliv mají zkušenosti sdílené na internetu na jejich rozhodovací a nákupní chování. Studie je reprezentativní pro celou rakouskou populaci.
Informace z osobní schůzky, doporučení známých a blízkých příbuzných, jakož i webové stránky příslušných firem jsou podle uskutečněného výzkumu na prvních třech místech, jde-li o to, jakým způsobem si člověk obstarává poznatky o nějaké firmě, popřípadě produktech.
Pro 52,7 % dotázaných v anketě jsou relevantní hodnocení zákazníků na webových stránkách (pro 19 % dokonce velmi relevantní, pro dalších 33,8 % spíše relevantní). A 57,9 % účastníků považuje internetové recenze při získání informací o produktech „zcela zásadně“ za velmi důležité nebo spíše důležité. Přitom se projevuje zřetelně generační trend, jak zdůrazňuje agentura Marketagent: on-line recenze jsou pro 78,8 % příslušníků generace narozené mezi roky 1994 až 2010 (generaci Z), a také pro 69,8 % mileniálů narozených v letech 1980 až 1983, důležité, zatímco v generaci babyboomers (1946-1964) jim lidé přikládají významnou váhu „jen“ z 36,7 %.
Na spolehlivost se nedá vsadit
Důvěra v on-line recenze však není jednoznačná, jak ukazuje studie. 15,8 % respondentů uvádí, že k nim má jen malou důvěru nebo vůbec žádnou, zatímco další zhruba třetina (31,1 %) se vyjádřila, že on-line hodnocením spíše nebo velmi věří. To může souviset i s tzv. „fake recenzemi“, protože 54,6 % oslovených připustilo, že už nejméně jednou odhalilo falešné hodnocení. Podíl falšovaných recenzí se v průměru odhaduje na 37,4 %.
Na druhou stranu už je vysoce zastoupena populace, která na základě špatné recenze na internetu od svého záměru nakoupit už někdy ustoupila (86,1 %). A více než pětina (21,8 %) tak učinila už „často“. Obzvláště mladá generace opakovaně kvůli nedobrým hodnocením své rozhodnutí koupit změnila; v generaci Z je to dokonce podíl 32,5 %.
Recenze v pojištění
V oblasti financí a pojištění jsou považovány on-line recenze za „velmi důležité“ 16,4 % účastníky ankety, a dalších 26,0 % je bere jako „spíše důležité“. Pro sektor to znamená z hlediska důležitosti on-line ocenění služeb šesté místo mezi všemi dotazovanými odvětvími.
Jako nejvýznamnější se ve studii ukázaly internetové recenze u cestování (64,1 % dotázaných se vyjádřilo, že jsou pro ně velmi nebo spíše důležité). Místo druhé si vysloužila oblast „techniky“ (62,0 %) a třetí příčku obsadil obor gastronomie (59,4 % respondentů považuje internetové ocenění spotřebitelů jako relevantní).
Téměř 4/5 všech účastníků ankety už samy také nějakou recenzí nebo hodnocením, případně osobní zkušeností a poznatkem, on-line přispěly. A více než polovina oslovených tak činí stále znovu opakovaně, nejméně jednou ročně (54,4 %). Ve sféře financí se takto na internetu vyjádřilo v uplynulých 12 měsících 6,6 % dotázaných. Výsledek nijak závratný v porovnání s gastronomií (38,6 %), obecně nakupováním (34,1 %) nebo cestováním a dovolenou (30,6 %).
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Utlumená aktivita v tuzemském výrobním sektoru pokračuje – PMI (září 2024)
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ocelářská krize v Číně: Ceny železné rudy čelí prudkému oslabení
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Iva Grácová, Bezvafinance
Finanční gramotnost v digitální éře: Na co si dát pozor při používání online bankovnictví?
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Miren Memiševič, Skupina Klik
Lukáš Raška, Portu
Nejdéle se vydělává na nový byt v Praze. Potřeba je 14,4 ročních platů
Martin Steiner, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Pojištění schopnosti splácet jako rezervní kolo na dlouhé cestě jménem hypotéka
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select