Maminky chtějí hlavně velké „benzíňáky“, čtvrtina z nich volí automatickou převodovku. Nejoblíbenějšími modely v síti autocenter AAA AUTO jsou Škoda Octavia, Škoda Fabia, Volkswagen Golf a Škoda Superb
Maminky, které slaví tuto neděli svůj svátek a jejichž průměrný věk při narození prvního dítěte je již více než třicet let, tvoří zhruba 36 % ze všech zákaznic největší sítě autocenter AAA AUTO. Nadpoloviční většina maminek si kupuje velké vozy typu kombi, SUV nebo MPV, nejčastěji v benzínu a stříbrošedé barvě. Čtvrtina z nich pak upřednostňuje automatickou převodovku. Vyplynulo to z analýzy prodejních dat skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.
„Ženy jsou významnou skupinou našich zákazníků a tvoří zhruba třetinu všech prodejů nepodnikatelským subjektům. Třicet šest procent ze všech žen pak podle našich statistik připadá na maminky. Je ale také velká část žen, u kterých je kupujícím manžel nebo otec rodiny,“ uvádí Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, která síť AAA AUTO provozuje. 28 % žen ve věku třicet až čtyřicet pět let si kupuje Škodovky, 11 % Volkswageny a 8 % Hyundai. Nejoblíbenějším letošním modelem je Škoda Octavia (8,6 %), která předhonila dlouhodobě oblíbenou Fabii (8,4 %) od stejného výrobce. Na třetí příčce jsou letos zatím shodně Volkswagen Golf a Škoda Superb (3,1 %).
„Preference maminek co do velikosti vozu se v letech zásadně nemění. Zvyšuje se ale podíl těch, které si pořizují větší automobily na úkor úsporných hatchbacků, do kterých je pro každou mámu složitější dát třeba jen kočárek a nákup. S narozením dítěte většina z nás více dbá na bezpečnost, a proto nechceme, aby se nám cokoliv zbytečně povalovalo mimo zavazadlový prostor. Při dopravní nehodě nebo prudkém brzdění může mít i obyčejná lahev s vodou fatální následky,“ doplnila Karolína Topolová, která bezpečnost řeší i díky zkušenostem z Dětské dopravní nadace, kterou AAA AUTO dlouhodobě podporuje. Nadace finančně pomáhá dětem, které v důsledku dopravní nehody přišly
o jednoho nebo oba rodiče, či mají v důsledku nehody trvalé následky na zdraví.
Přestože nejvíce maminek zatím stále preferuje hatchbacky (35,3 %), postupně roste podíl těch, které upřednostňují prostornější a bezpečnější automobily. Proto si také 25,7 % z nich pořizuje kombíky, 20,7 % SUV a 11 % MPV. Téměř šedesát procent pak volí auto v benzínovém provedení. „Přestože ženy jsou v případě alternativních paliv velmi opatrné, objevují se mezi maminkami i první fanynky elektromobilů. Letos jsme prodali již dvojnásobek toho, co za loňský rok, ale stále jde o jednotky kusů,“ upřesnila Topolová. Velké oblibě se těší také automatická převodovka, kterou upřednostňuje 25,2 % z nich. Přitom v roce 2016 to bylo jen necelých 12 %. Nejoblíbenějšími barvami jsou stříbrnošedá (24,6 %), bílá (19,1 %) a černá (14,2 %).
AURES Holdings
Skupina AURES Holdings letos slaví již 30 let na trhu. Provozuje síť téměř šedesáti poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku, v Německu a v Nizozemsku. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,8 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně 90 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Na západních trzích působí prostřednictvím společnosti Driverama.
Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a vloni v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy.
Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.
Více informaci na: www.auresholdings.eu
Okomentovat na facebooku
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.09.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
18.09.2024 Klíčový okamžik pro globální ekonomiku: Sníží…
16.09.2024 Cena ropy je nejnižší za poslední 3 roky.
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Snaha o navrácení lesku Barbie v době klesajícího prodeje. Barbie telefon jako tahák sezóny?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Mgr. Timur Barotov, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Mám malou spotřebu elektřiny, vyplatí se mi měnit dodavatele?
Marek Pokorný, Portu
Průzkum: Většina mladých Čechů si přivydělává kvůli finanční nezávislosti
Martin Steiner, BNP Paribas Cardif Pojišťovna