Za teplem zamířilo letos v zimě až o 60 % více Čechů než loni
Vyměnit zimní plískanice za teplé počasí u moře, s takovým plánem vyrazilo letos v zimě do exotiky více českých turistů než loni. Větší počet cestovatelů potvrzují také statická data České asociace asistenčních společností (ČAAS), jejíž členové letos oproti loňské zimní sezóně vyřídili o 60 % více asistenčních zásahů v exotických zemích Blízkého východu, jihovýchodní Asie, Latinské Ameriky apod. Cestování je dostupnější i díky uvolněným restrikcím na covid-19 a širší nabídce cestovních kanceláří. Nejčastějšími zdravotními komplikacemi byly záněty horních cest dýchacích, úrazy končetin způsobené dopravními nehodami na skútrech a zažívací problémy. Největší zájem cestovatelů byl o ošetření ve vhodném zdravotnickém zařízení, konzultaci léčby s českým lékařem, ale došlo i na repatriace pacientů do ČR.
V zimní sezóně (konkrétně listopad 2021 – únor 2022) členové ČAAS pomáhali řešit téměř 2300 případů zdravotní asistence v exotice, letos bilance stoupla na téměř 3900. Zatímco v „covidových letech“ 2020-2021 se cestovalo spíše po Evropě, letos v zimě cestovatelé vyrazili za teplem do Afriky, Asie či Latinské Ameriky. Hitem mezi cestovateli bylo letos Mexiko, lidé se vrátili do jihovýchodní Asie a zájem zaznamenaly dříve opomíjené destinace jako Omán a Madagaskar.
Statistiky ČAAS ukazují, že právě extrémní změny teplot, klimatizace v kombinaci s únavou z dlouhé cesty a časového posunu mohou oslabit imunitu organismu, který je pak náchylnější k rozvoji např. onemocnění horních cest dýchacích. Exotická kuchyně, koření, nebalená voda či nedostatečná tepelná úprava potravin mohou způsobit nejrůznější zažívací problémy. Velmi časté jsou i úrazy, zejména odřeniny, tržné rány a zlomeniny končetin v důsledku pádu nebo při koupání.
„Asistenční společnosti mají po celém světě hustou síť partnerských zdravotnických zařízení, pomohou klientům prolomit jazykovou bariéru a prostřednictvím svých lékařů mohou zkonzultovat jakýkoliv zdravotní problém, který se stane cestovatelům i na druhé straně světa. Nezbytnou pomocí je i garance úhrady ošetření v zahraničním zdravotnickém zařízení a realizace nákladných repatriací pacientů do České republiky,“ říká Aleš Povr, tiskový mluvčí ČAAS.
Jak správně postupovat? Pokud možno po zranění či jiné zdravotní komplikaci ihned kontaktujte asistenční společnost své pojišťovny, u které máte sjednané cestovní pojištění. Koordinátor asistenční společnosti vás provede situací od začátku do konce, vyhledá nejbližší zdravotnické zařízení a pomůže s dalšími nutnými kroky ke zvládnutí situace. Zvláště v cizině je kvůli jazykové bariéře vítanou službou možnost telefonické konzultace nebo videochatu s česky hovořícím lékařem, který potvrdí správnost zvoleného léčebného postupu místního doktora i vysvětlí klientům odborné výrazy v lékařské zprávě apod. V případě, že to zdravotní stav pacienta vyžaduje, zajistí asistenční společnost repatriaci zpět do ČR.
Žebříček nejčastějších zdravotních komplikací:
- Záněty horních cest dýchacích a respirační problémy
- Úrazy – zlomeniny, odřeniny a tržné rány (nejčastěji po pádu, koupání v moři a v bazéně)
- Žaludeční a střevní obtíže (hlavní příčina obtíží zejména v Egyptě)
- Zánět spojivek
- Zánět ucha
- Vyrážka a alergické reakce
Nejnákladnější případy, kdy pomáhaly české asistenční společnosti cestovatelům v nouzi:
Pracovníci asistenční společnosti Global Assistance řešili náročný případ repatriace těhotné klientky z Bangkoku do Hradce Králové. Zdravotní stav klientky si vyžádal rychlý letecký transport Air Ambulancí, asistenční zásah stál přes 4 miliony korun.
Asistenční společnost Europ Assistance řešila koncem roku 2022 jeden z nejsložitějších a také nejnákladnějších případů. Jednalo se o nehodu klienta na skútru na Bali v Indonésii, po převozu do nemocnice byla následně provedena amputace nohy. Náklady na asistenční zásah činily 2,5 milionu korun.
Klientka asistenční společnosti Allianz byla pozitivně testována na Malárii v Jižním Súdánu, kde působila jako dobrovolnice. Stav klientky byl vážný, Jižní Súdán neměl vybavení a potřebné léky, a proto bylo nutné zajistit transport co nejdříve do plně vybavené nemocnice. Asistenční společnost zorganizovala letecký speciál do nemocnice v Johannesburgu. Po stabilizaci zdravotního stavu byla klientka převezena letecky domů komerční linkou se zdravotnickým doprovodem v business třídě. Celková výše nákladů přesáhla 1,5 milionu korun
Mezi náročné zásahy asistenční společnosti Euro Center patřila například repatriace psychiatrického klienta z Malajsie s eskortou nebo repatriace klienta z Ománu s diagnózou disekce aorty a selháním ledvin. Náklady na oba asistenční zásahy se pohybovaly v řádu stovek tisíc korun.
Služby poskytované v rámci cestovní asistence:
- vyhledání vhodného lékařského zařízení,
- telefonická konzultace a videochat s česky hovořícím lékařem ohledně zdravotního stavu či zvoleného léčebného postupu,
- zajištění lékařského ošetření a péče včetně garance úhrady zákroků,
- převoz domů pod odborným lékařským dohledem (včetně možného převozu leteckou ambulancí),
- zajištění právní pomoci a právní asistence,
- tlumočení,
- vyřízení náhradních dokladů a finanční zálohy v případě ztráty zavazadel.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.10.2024 Pochybujete o crowdfundingu? Vsaďte na lepší…
30.10.2024 Hra o trhy: Jak volby a globální napětí ženou…
16.10.2024 Aby i v zimě nohy zůstaly v teple
Okénko investora
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Starbucks v červených číslech: Přinese vize nového generálního ředitele oživení?
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Americké prezidentské volby za dveřma. Jaký vliv bude mít výsledek na žlutý kov?
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Portfolio 60/40: Nadčasová strategie pro dlouhodobé investory
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Iva Grácová, Bezvafinance
Jak se připravit na nečekané výdaje: Tipy na vytvoření a správu nouzového fondu
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Energie dál zlevňovat nebudou, vyplatí se fixovat aktuální ceny?
Martin Pejsar, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Aleš Rothbarth, Skupina Klik.cz
U nehod bez zimních pneumatik mohou pojišťovny krátit plnění
Lukáš Raška, Portu
Portu vydělalo svým uživatelům už přes 5 miliard, spravuje jim více než 36 miliard korun