E-commerce v Německu. Jak na to?
E-commerce v Německu. Jak na to?
19.01.2023 / 15:52 | Aktualizováno: 19.01.2023 / 16:01
Maloobchod se během covidových opatření přesunul do on-line prostření a jeho obrat neustále roste. Prodej pomocí e-commerce představuje relativně snadnou možnost proniknutí na německý trh. Pro zájemce připravili společně Generální konzulát České republiky v Düsseldorfu a agentury CzechTrade a CzechInvest krátký návod.
V roce 2021 dosáhly v Německu tržby prostřednictvím e-commerce 86,7 mld EUR. Odhad pro rok 2022 se blíží 97,4 mld EUR. Nákupy z pohodlí domova mezi zákazníky vítězí. Růst e-commerce představuje výzvu pro tradiční maloobchod. Dle Spolkového svazu e-commerce a zásilkového obchodu – BEHV /Bundesverband E-Commerce und Versandhandel/ utratily německé domácnosti 1 z 5 pěti eur v roce 2021 on-line. Jen ti obchodníci, kteří jsou schopni se přesunout do on-line prostředí a přijímat objednávky na širší sortiment než který lze fyzicky vystavit, a v kterýkoliv okamžik dne bez omezení otevírací doby se mohou zúčastnit na růstu trhu.
Služby jako „Click and Collect“ od Ikea nebo „Drive-In Bestellung“ od Decathlonu mění kromě způsobu nakupovaní i trávení volného času německých zákazníků. Zákazník si v aplikaci nebo na webu vybere zboží, které se mu líbí a následně si je přijede vyzvednout nebo mu je obchodník přímo vloží do kufru auta. Corona naučila německé zákazníky využívat výhody on-line prostředí a ti se jich rozhodně nehodlají vzdát.
Největší koncentrace spotřebitelů je v nejlidnatější spolkové zemi Severní Porýní Westfálsko. Místní zemská vláda spatřuje v podpoře digitalizace maloobchodu významnou příležitosti pro ekonomický rozvoj a podporu moderních pracovních míst. Právě nová pracovní místa pomohla absorbovat propouštěné v období covidového lock-downu. S rozvojem e-commerce neroste jen prodej zboží pomocí on-line platforem, ale rostou i příležitosti v digitálních službách a vývoji aplikací, které e-commerce ke svému rozvoji potřebuje.
Místní, zemské, sektorové novinky a trendy naleznete na specializované webové stránce zřízené zemskou vládou www.digihandel.nrw. Podnikatelé, kteří jsou zdatní v němčině mohou využít i on-line školení podpořená zemskou vládou k pomoci při zakládání digitálních obchodů na adrese: https://digitalcoachnrw.de/mediathek/.
Generální konzulát České republiky v Düsseldorfu společně s agenturami CzechTrade a CzechInvest připravil krátký návod k proniknutí na německý trh prostřednictvím e-commerce. V návodu naleznete základní informace, které vám pomohou k zahájení on-line prodeje na trhu, na kterém se každý rok pokouší uspět nejen nové německé společnosti, ale i celá řada obchodníků a výrobců ze sousedních států jako je Nizozemí nebo Belgie, ale i z celé řady zámořských lokalit.
E-commerce - Německo (PDF, 842 KB)
Autor: Pavel Chovanec/CzechInvest a Petra Appelbaum/GK Düsseldorf
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz