Rakušané chtějí cestovat víc než dřív, mimo jiné poznávat nová města
Obyvatelé Rakouska plánují v letošním roce cestovat do zahraničí mnohem víc (66 %) než v roce minulém (34 %) i předminulém (27 %). Láká je dovolená u moře, městská turistika či wellness pobyty. Nejen to zaznělo na on-line exportním workshopu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Zaměřil se na rakouský a švýcarský trh. Příští akce, kde zazní informace o spotřebitelích a cestovatelích ze zahraničí, se uskuteční už 5. října. Bude se věnovat USA, Kanadě, Velké Británii a Irsku.
Rakušané se na cesty nejčastěji vydávají na dovolenou s partnery či partnerkami. Zahraniční výjezdy plánují zejména na základě doporučení přátel/známých nebo webových stránek. Ubytovávají se ve čtyř hvězdičkových hotelech (52 %) nebo apartmánech (41 %). Čistota spolu s bezpečností přitom při výběru místa pobytu hraje největší roli. Švýcarů přijíždí do Česka o poznání méně, pokud však dorazí, zdrží se déle než Rakušani (1,9 dne) – v průměru 3,4 dne.
„V Rakousku vidím dlouhodobě velký potenciál. Je to naše sousední země, ale ve srovnání s Německem, Polskem a Slovenskem k nám Rakušanů jezdí výrazně méně. Zejména pro Brno, jižní Čechy a Vysočinu by se mohlo jednat o jeden z hlavních zahraničních trhů,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Klíčová je schopnost nabídnout vysokou kvalitu služeb, na kterou jsou Rakušané zvyklí z domova.“
Pokud cestu do zahraničí Rakušané neplánují, činí tak zpravidla kvůli koronavirovým opatřením (52 %). Nebo proto, že jsou přesvědčeni, že v jejich zemi je nejpěkněji (21 %). Většina rakouských cestovatelů se na místo dovolené dopravuje vlastním automobilem (77 %) nebo letecky (54 %). Během volna je stejně jako v předchozím roce nejvíc láká koupání, restaurace, ochutnávka místních specialit či turistické zajímavosti. Průměrný rozpočet Rakušanů na zahraniční cesty v letošním roce je 3 620 €.
Exportní workshopy cílené na specifika zahraničích trhů pořádá CzechTourism během celého roku. „Letos máme naplánovaných osm takových pracovních seminářů. Předposlední se věnoval hispánskému trhu, následovalo Rakousko a v říjnu budeme rozebírat trh anglosaský. Všechny akce jsou zdarma, pořádáme je s cílem poskytnout českým podnikatelům v cestovním ruchu aktuální informace o různých zemích a poradit jim, jak přilákat a uspokojit zahraniční turisty. Hlavním tématem bývá vždy zájem o Českou republiku na daném trhu, spotřebitelské chování nebo možnosti spolupráce,“ vysvětluje přínosy profesních seminářů ředitel marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller .
Zprávy k cestování
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.10.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
26.09.2024 Technologický gigant Intel na kolenou! Co…
24.09.2024 XTB představuje Zlatana Ibrahimoviće jako…
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Trump vs. Harris: komu majitelé kryptoměn coby voliči dají radši hlas?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Utlumená aktivita v tuzemském výrobním sektoru pokračuje – PMI (září 2024)
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ocelářská krize v Číně: Ceny železné rudy čelí prudkému oslabení
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Tomáš Rosenkranc, Ušetřeno.cz
Kdy se vyplatí refinancovat hypotéku: Tipy pro správné rozhodnutí
Jiří Sýkora, Swiss Life Select
Swiss Life Hypoindex říjen 2024: Úroky hypoték se pevně zabetonovaly nad 5 %
Iva Grácová, Bezvafinance
Finanční gramotnost v digitální éře: Na co si dát pozor při používání online bankovnictví?
Miren Memiševič, Skupina Klik
Lukáš Raška, Portu
Nejdéle se vydělává na nový byt v Praze. Potřeba je 14,4 ročních platů
Martin Steiner, BNP Paribas Cardif Pojišťovna
Pojištění schopnosti splácet jako rezervní kolo na dlouhé cestě jménem hypotéka
?
Okénko pro podnikatele
Pavel Macek, Credit Check
5 varovných signálů, které napoví, zda vaši klienti zaplatí včas