Rakušané chtějí cestovat víc než dřív, mimo jiné poznávat nová města
Obyvatelé Rakouska plánují v letošním roce cestovat do zahraničí mnohem víc (66 %) než v roce minulém (34 %) i předminulém (27 %). Láká je dovolená u moře, městská turistika či wellness pobyty. Nejen to zaznělo na on-line exportním workshopu České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Zaměřil se na rakouský a švýcarský trh. Příští akce, kde zazní informace o spotřebitelích a cestovatelích ze zahraničí, se uskuteční už 5. října. Bude se věnovat USA, Kanadě, Velké Británii a Irsku.
Rakušané se na cesty nejčastěji vydávají na dovolenou s partnery či partnerkami. Zahraniční výjezdy plánují zejména na základě doporučení přátel/známých nebo webových stránek. Ubytovávají se ve čtyř hvězdičkových hotelech (52 %) nebo apartmánech (41 %). Čistota spolu s bezpečností přitom při výběru místa pobytu hraje největší roli. Švýcarů přijíždí do Česka o poznání méně, pokud však dorazí, zdrží se déle než Rakušani (1,9 dne) – v průměru 3,4 dne.
„V Rakousku vidím dlouhodobě velký potenciál. Je to naše sousední země, ale ve srovnání s Německem, Polskem a Slovenskem k nám Rakušanů jezdí výrazně méně. Zejména pro Brno, jižní Čechy a Vysočinu by se mohlo jednat o jeden z hlavních zahraničních trhů,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Klíčová je schopnost nabídnout vysokou kvalitu služeb, na kterou jsou Rakušané zvyklí z domova.“
Pokud cestu do zahraničí Rakušané neplánují, činí tak zpravidla kvůli koronavirovým opatřením (52 %). Nebo proto, že jsou přesvědčeni, že v jejich zemi je nejpěkněji (21 %). Většina rakouských cestovatelů se na místo dovolené dopravuje vlastním automobilem (77 %) nebo letecky (54 %). Během volna je stejně jako v předchozím roce nejvíc láká koupání, restaurace, ochutnávka místních specialit či turistické zajímavosti. Průměrný rozpočet Rakušanů na zahraniční cesty v letošním roce je 3 620 €.
Exportní workshopy cílené na specifika zahraničích trhů pořádá CzechTourism během celého roku. „Letos máme naplánovaných osm takových pracovních seminářů. Předposlední se věnoval hispánskému trhu, následovalo Rakousko a v říjnu budeme rozebírat trh anglosaský. Všechny akce jsou zdarma, pořádáme je s cílem poskytnout českým podnikatelům v cestovním ruchu aktuální informace o různých zemích a poradit jim, jak přilákat a uspokojit zahraniční turisty. Hlavním tématem bývá vždy zájem o Českou republiku na daném trhu, spotřebitelské chování nebo možnosti spolupráce,“ vysvětluje přínosy profesních seminářů ředitel marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller .
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.