Kanaďané opět cestují do světa, míří i do střední Evropy a utrácejí více než jiní
V kanadském odvětví cestovního ruchu dochází k postupnému oživení po prudkém poklesu způsobeném pandemií. Čísla ještě nedosahují předpandemické úrovně, ale svědčí o trvalém růstu ve srovnání s minimem, které bylo zaznamenáno během pandemie. V roce 2019 zavítalo například do střední a východní Evropy na 214 tisíc lidí, v roce 2022 to bylo již na 201 tisíc, v roce 2023 pak dle předběžných statistik téměř na úrovni roku 2019.
Český Krumlov patří k místům, které Kanaďané navštěvují v Česku nejvíce. Foto: Shutterstock
Podle zprávy Kanaďané nepodléhají trendu ekonomické krize a jsou ochotni utratit něco navíc, aby si mohli příjemnou dovolenou. Letos jsou ochotni utratit za cestování více než loni, celosvětově se v tomto ohledu řadí na druhé místo. Téměř polovina Kanaďanů přitom plánuje ušetřit tím, že bude cestovat mimo hlavní sezónu nebo využije různé bonusy k úhradě hotelových či leteckých poplatků. Ve srovnání s Američany pak Kanaďané cestují na počet obyvatel dvakrát více a mají stále větší zájem o evropskou kulturu a historii.
AMERIKA I EVROPA
Mezi nejoblíbenější destinace sice stále patří USA, kam se v roce 2023 vydalo 20 milionů Kanaďanů. Evropa se ale drží na druhém místě, přičemž v roce 2023 přicestovalo do EU a Spojeného království téměř 6,5 milionu Kanaďanů. Z dalších statistik vyplývá, že mezi těmi, kteří zvažují větší cestu, uvažuje 70 % o Evropě a 45 % chce strávit v zahraničí více než týden. Z průzkumů vyplývá přetrvávající touha Kanaďanů upřednostňovat nezapomenutelné cestování, od spontánních výletů až po zážitky, které se opakují jednou za život.
NÁRŮST CEST DO ČESKA
Do Česka v roce 2023 přijelo téměř 70 tisíc Kanaďanů, což představuje meziroční nárůst o 52,6 %. Většinou mají zkušenosti s Prahou, Českým Krumlovem nebo Karlovými Vary. Dlouhodobé aktivity českého turismu se tento trend snaží změnit a turistům i odborné veřejnosti nabídnout i jiná místa, včetně Severní Moravy či vinařské oblasti na jihu Moravy.
Kanaďané jsou obecně ideální cílovou skupinou, která má zájem o cestování, disponuje finančními prostředky, dvě třetiny z nich vlastní platný cestovní pas. I díky silným historickým vazbám se rádi na starý kontinent včetně Česka vrací nebo se tam plánují poprvé podívat. Hlavními charakteristikami cestování Kanaďanů jsou poslední dobou hlavně spontánnost a cestování na poslední chvíli či sólo cestování, z velké části preferované generací mileniálů (narození mezi 1983-1995) nebo internetovou generací Z (narození od roku 1996).
Fotogalerie
Veletrh Travel & Vacation Show a český večer na ambasádě. Foto: Velvyslanectví ČR v Ottawě
JEDINEČNÉ ZÁŽITKY VE VÍCE ZEMÍCH
Nejnovější průzkumy ukazují, že nejdůležitějšími faktory ovlivňujícími výběr dovolené jsou pro Kanaďany zejména kulturní a historické bohatství země, kulinářské zážitky, doporučení od cestovního agenta nebo od rodiny a přátel, předešlá zkušenost, cena či přírodní krásy. Kanaďané hledají jedinečné zážitky a jako dovolenou snů vnímají zájezd do více zemí v rámci regionu.
Z diskusí na letošním veletrhu Travel & Vacation Show vyplynulo, že mnozí vítají Česko jako destinaci pro rodinnou a aktivní dovolenou. Kanaďané čím dál více vyhledávají aktivní dovolenou v kombinaci s poznáváním historie, přírodou, wellnessem a dalšími formami zážitkové turistiky, kterými Česko disponuje. V kombinaci s výhodnou polohou v srdci Evropy by tyto preference mohly při správné propagaci vést ke zvýšenému zájmu Kanaďanů nejen o Prahu, ale i o ostatní části naší úžasné země včetně jejich regionů.
ČESKÝ VÍKEND V OTTAWĚ
První dubnový víkend přinesl do kanadského hlavního města Ottawa nejen spoustu jarního sluníčka, ale i plno turistických krás regionů Česka. Po delší době mělo Česko možnost prezentovat se na prestižním veletrhu cestovního ruchu Travel & Vacation Show. Akci se podařilo uskutečnit za finanční podpory Ministerstva pro místní rozvoj ČR a ve spolupráci Velvyslanectví ČR v Ottawě s agenturou CzechTourism a Centrály cestovního ruchu pro Severní Moravu. Během tří dnů se uskutečnila řada zajímavých prezentací, networkingu, ale i ochutnávky české gastronomie.
Sérií akcí zahájil páteční český večer na Velvyslanectví ČR v Ottawě, který uvedl velvyslanec Martin Tlapa. Vystoupily zde zástupkyně agentury CzechTourism a Centrály cestovního ruchu pro Severní Moravu, které představily zástupcům kanadských cestovních kanceláří a cestovního ruchu všechny krásy Česka. Účastníci měli možnost seznámit se s českými a moravskými regiony, lázeňskými či vinařskými destinacemi, památkami UNESCO, nebo s blížícím se Mistrovstvím světa hokeji konaném mimo jiné v Ostravě. Význam hokeje v Kanadě asi netřeba zdůrazňovat.
VELETRH TRAVEL & VACATION SHOW
Víkend se pak nesl v duchu intenzivních prezentací a networkingu na dvoudenním veletrhu Travel & Vacation Show, kterého se celkově zúčastnilo na 150 destinací prezentovaných zástupci cestovních kanceláří či místních ambasád. Česko se kromě národního stánku, který byl v permanentním obležení zájemců o informace, tipy a brožury, rovněž představilo v rámci hlavního programu prostřednictvím dvou odborných seminářů o Česku se speciálním zaměřením na Severní Moravu. Semináře sklidily od náročného kanadského publika zasloužený úspěch. Česko je díky svým historickým památkám, nepřebernému množství kulturních akcí, ale i svou bezpečností a v neposlední řadě ideální poloze velmi atraktivní destinací. Díky prezentaci regionu Severní Moravy byly představeny konkrétní možnosti pro strávení dovolené mimo všemi známou Prahu a její blízké okolí.
Prezentace jsou k dispozici na konci tohoto článku na webu Velvyslanectví ČR v Ottawě.
Jan Kubačka, ekonomický diplomat
Aneta Davidová, stážistka, Velvyslanectví ČR v Ottawě
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
18.09.2024 Inflace nezmizí. I 2,2 % vás v čase může…
18.09.2024 Klíčový okamžik pro globální ekonomiku: Sníží…
16.09.2024 Cena ropy je nejnižší za poslední 3 roky.
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Snaha o navrácení lesku Barbie v době klesajícího prodeje. Barbie telefon jako tahák sezóny?
Radoslav Jusko, Ronda Invest
Mgr. Timur Barotov, BHS
Miroslav Novák, AKCENTA
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
?
Okénko pro podnikatele
Pavel Macek, Credit Check