skoda-auto.cz (Škoda auto)
Auto Moto  |  21.03.2022 15:50:51

FAQs – Ukrajina

Rusko/Ukrajina FAQs – PDF ke stažení

Vážení novináři,

snažíme se vás co nejrychleji a nejtransparentněji informovat o aktuální situaci na Ukrajině.
Z tohoto důvodu níže naleznete aktuální sadu odpovědí na často kladené otázky.
Tuto stránku budeme pravidelně aktualizovat.

Poslední aktualizace: 21. 03. 2022; 10:00.



Oficiální vyjádření:

Koncern Volkswagen přijal zprávy o válce na Ukrajině s velkými obavami a zděšením. Nadále doufáme v rychlé zastavení vojenských akcí a v návrat k diplomacii. Jsme přesvědčeni, že k udržitelnému řešení konfliktu může dojít pouze na základě mezinárodního práva.

Na pozadí ruského útoku na Ukrajinu a jeho následků se představenstvo koncernu Volkswagen rozhodlo s okamžitou platností až do odvolání zastavit výrobu vozidel v Rusku. Toto rozhodnutí se vztahuje na ruské výrobní závody v Kaluze a Nižném Novgorodu.

S okamžitou platností rovněž zastavujeme export vozů do Ruska.

Pozastavením obchodních aktivit v Rusku reaguje představenstvo koncernu Volkswagen na celkovou situaci, která se vyznačuje značnou nejistotou a rozvratem.


1. Obchodní aktivity a přítomnost společnosti ŠKODA AUTO na ruském trhu

Změní ruská invaze na Ukrajinu něco ve vašem podnikání? Přehodnocují se nějaké plány? Mohli byste omezit své aktivity?
Na pozadí ruského útoku na Ukrajinu a jeho následků se představenstvo koncernu Volkswagen rozhodlo s okamžitou platností až do odvolání zastavit výrobu vozidel v Rusku. Toto rozhodnutí se vztahuje na ruské výrobní závody v Kaluze a Nižném Novgorodu.

Stále platí, že ŠKODA AUTO má za koncern na starost ruský a ukrajinský trh?
Ano. Od roku 2022 je ŠKODA plně zodpovědná za management i finanční řízení regionu Ruska.

Kolik vozů letos nevyrobíte z důvodu uzavření ruských výrobních závodů?
Ruský trh je jeden z nejvýznamnějších trhů značky ŠKODA v celosvětovém měřítku. V roce 2021 bylo Rusko druhým největším trhem vůbec. Bylo zde dodáno celkem 90 400 vozů značky ŠKODA. Přesný počet nevyrobených vozů pro rok 2022 nelze nyní jednoznačně určit.

Na jakém místě jsou Rusko a Ukrajina mezi vašimi exportními trhy?
Ruský trh je jeden z nejvýznamnějších trhů značky ŠKODA v celosvětovém měřítku. V roce 2021 bylo Rusko druhým největším trhem vůbec. Bylo zde dodáno celkem 90 400 vozů značky ŠKODA.

Ukrajina doposud rovněž představovala stabilní trh s odbytem zhruba 6 000 vozů značky ŠKODA ročně. Od roku 2002 bylo v závodě na Ukrajině vyrobeno přibližně 190 000 vozů ŠKODA.

Jak ovlivní válka na Ukrajině vaši výrobu v roce 2022?
Aktuálně monitorujeme situaci a nelze v tuto chvíli odhadnout konečný vliv na výrobu v celém roce.

Jak velký byl pro vás ruský trh?
Ruský trh je jeden z nejvýznamnějších trhů automobilky ŠKODA v celosvětovém měřítku. V roce 2021 bylo Rusko naším druhým největším trhem vůbec. Bylo zde dodáno celkem 90 400 vozů značky ŠKODA.

Bude ŠKODA AUTO do Ruska vozy exportovat?
Na pozadí ruského útoku na Ukrajinu a jeho následků se představenstvo koncernu Volkswagen rozhodlo s okamžitou platností zastavit export vozů do Ruska.

Situaci dále monitorujeme na úrovni ŠKODA AUTO i koncernu Volkswagen. V současné chvíli nebudeme budoucí strategii ruského trhu blíže komentovat.

Dodáváte nyní vozy dealerům v Rusku?
Dodávky vozidel vyrobených přímo v Rusku dealerstvím koncernu Volkswagen Group RUS byly pozastaveny až do dnešního rozhodnutí (3.3.2022) koncernu Volkswagen zastavit výrobní aktivity v Rusku. Zbývající vozy, které již byly vyrobeny a jsou na cestě k dealerům, budou zákazníkům dodány.

Odchází koncern Volkswagen z Ruska kompletně?
Na pozadí ruského útoku na Ukrajinu a jeho následků se představenstvo koncernu Volkswagen rozhodlo s okamžitou platností až do odvolání zastavit výrobu vozidel v Rusku. Toto rozhodnutí se vztahuje na ruské výrobní závody v Kaluze a Nižném Novgorodu.

S okamžitou platností rovněž zastavujeme export vozů do Ruska.

Pozastavením obchodních aktivit v Rusku reaguje představenstvo koncernu Volkswagen na celkovou situaci, která se vyznačuje značnou nejistotou a rozvratem.

Situaci dále monitorujeme na úrovni ŠKODA AUTO i koncernu Volkswagen. V současné chvíli nebudeme budoucí strategii ruského trhu blíže komentovat.

Plánujete někdy výrobní aktivity v Rusku obnovit?
Na pozadí ruského útoku na Ukrajinu a jeho následků se představenstvo koncernu Volkswagen rozhodlo s okamžitou platností až do odvolání zastavit výrobu vozidel v Rusku. Toto rozhodnutí se vztahuje na ruské výrobní závody v Kaluze a Nižném Novgorodu.

S okamžitou platností rovněž zastavujeme export vozů do Ruska.

Pozastavením obchodních aktivit v Rusku reaguje představenstvo koncernu Volkswagen na celkovou situaci, která se vyznačuje značnou nejistotou a rozvratem.

Situaci dále monitorujeme na úrovni ŠKODA AUTO i koncernu Volkswagen. V současné chvíli nebudeme budoucí strategii ruského trhu blíže komentovat.

Jak velké finanční ztráty pro vás znamená odchod z ruského trhu?
Přesné dopady do finančního hospodaření ŠKODA AUTO nelze v tuto chvíli určit. Téma je řešeno na úrovni ŠKODA AUTO i koncernu Volkswagen.

Přesunete výrobu z Ruska do jiné lokality a kam? Máte na to volné kapacity?
V tuto chvíli je příliš brzy predikovat náhradu výrobního programu. Situaci dále monitorujeme na úrovni ŠKODA AUTO i koncernu Volkswagen. V současné chvíli nebudeme budoucí strategii ohledně ruského trhu blíže komentovat.

2. Závody na Ukrajině a v Rusku

2.1. Výroba na Ukrajině a v Rusku

Jaké vozy a v jakém počtu vyrábíte v ukrajinském závodě v Solomonovu? Běží zde aktuálně výroba?
Na Ukrajině vyrábíme vozy ve formě SKD, a to modely SUPERB, KODIAQ, KAROQ a FABIA COMBI. Výroba na Ukrajině je zajišťována obchodním partnerem Eurocar. Výroba vozů značky ŠKODA je v závodě Solomonovo aktuálně pozastavena.

Jaké modely se na Ukrajině vyrábí?
Na Ukrajině jsou vyráběny vozy ve formě SKD, a to modely SUPERB, KODIAQ, KAROQ a FABIA COMBI určené výhradně pro místní trh. Výroba na Ukrajině je zajišťována obchodním partnerem Eurocar. Výroba na Ukrajině v závodu Solomonovo je aktuálně pozastavena.

Na které trhy jsou vozy značky ŠKODA vyrobené na Ukrajině určeny?
Vozy vyrobené v závodě Solomonovo jsou určeny pouze pro zákazníky na ukrajinském trhu.

Probíhaly odtud dodávky do Německa/západní Evropy?
Vozy vyrobené v závodě Solomonovo jsou určeny pouze pro zákazníky na ukrajinském trhu.

Jaké vozy značky ŠKODA jsou vyráběny v Rusku? Běží aktuálně výroba v Nižném Novgorodu a Kaluze?
V Rusku vyrábíme modely RAPID, OCTAVIA, KAROQ a KODIAQ. V Nižném Novgorodu vyrábíme tři modely OCTAVIA, KAROQ a KODIAQ. Model RAPID je vyráběn v našem závodě v Kaluze.

Na pozadí ruského útoku na Ukrajinu a jeho následků se představenstvo koncernu Volkswagen rozhodlo s okamžitou platností až do odvolání zastavit výrobu vozidel v Rusku. Toto rozhodnutí se vztahuje na ruské výrobní závody v Kaluze a Nižném Novgorodu.

Jaké vozy značky ŠKODA jsou vyráběny v Rusku?
V Nižném Novgorodě vyrábíme tři modely OCTAVIA, KAROQ a KODIAQ. Model RAPID je vyráběn v našem závodě v Kaluze.

Co se nyní stane se závodem v Kaluze, který je majetkem koncernu Volkswagen? K jakým účelům bude sloužit?
V tuto chvíli je příliš brzy predikovat budoucí směřování. Téma je řešeno na úrovni ŠKODA AUTO i koncernu Volkswagen.

Vyrábí se v Rusku nějaké vozy koncernu Volkswagen, které jsou exportovány na jiné trhy?
Vozy vyráběné v ruských závodech koncernu Volkswagen jsou určeny také k exportu do zemí CIS (Bělorusko, Ázerbajdžán, Kazachstán, Arménie, Tádžikistán, Uzbekistán).

Na pozadí ruského útoku na Ukrajinu a jeho následků se představenstvo koncernu Volkswagen rozhodlo s okamžitou platností až do odvolání zastavit výrobu vozidel v Rusku. Toto rozhodnutí se vztahuje na ruské výrobní závody v Kaluze a Nižném Novgorodu.

2.2. Zaměstnanci na Ukrajině a v Rusku

Kolik máte nyní zaměstnanců v Rusku a na Ukrajině?
Výroba vozů na Ukrajině je zajišťována prostřednictvím obchodního partnera Eurocar a jeho lokálních zaměstnanců. Nejsou zde žádní zaměstnanci ŠKODA AUTO.

V Rusku jsou na zahraničním vyslání aktuálně celkem 3 naši zaměstnanci i s rodinnými příslušníky.

Co je nyní se zaměstnanci továrny na Ukrajině, na jak dlouho je zastavena výroba? Jak běží výroba v závodech v Rusku?
Výroba v ukrajinském Solomonovu, která je zprostředkovávána obchodním partnerem, společností Eurocar, je aktuálně z důvodu současné situace přerušena.

Na pozadí ruského útoku na Ukrajinu a jeho následků se představenstvo koncernu Volkswagen rozhodlo s okamžitou platností až do odvolání zastavit výrobu vozidel v Rusku. Toto rozhodnutí se vztahuje na ruské výrobní závody v Kaluze a Nižném Novgorodu.

Co bude nyní s vašimi zaměstnanci vyslanými do Ruska?
Bezpečnost zaměstnanců je pro nás nejvyšší prioritou. Proto jsme se rozhodli zorganizovat návrat našich zaměstnanců na zahraničním vyslání v Rusku zpět do České republiky. Drtivá většina z nich již dorazila. Situaci nadále bedlivě sledujeme a zůstáváme se všemi v úzkém kontaktu. Všichni zaměstnanci budou zaintegrováni zpět mezi kmenové zaměstnance.

Jak zajištujete bezpečnost zaměstnanců v závodech v Rusku? Vracíte zaměstnance zpět do České republiky?
Bezpečnost zaměstnanců je pro nás nejvyšší prioritou. Proto jsme se rozhodli zorganizovat návrat našich zaměstnanců na zahraničním vyslání v Rusku zpět do Český republiky. Většina z nich již dorazila. Situaci nadále bedlivě sledujeme; zůstáváme v úzkém kontaktu se všemi zaměstnanci. Všechny možné scénáře jsou řešeny na úrovni vedení společnosti ŠKODA AUTO a koncernu Volkswagen.

Co se stane s vašimi ruskými zaměstnanci v ruském závodě v Kaluze, Nižném Novgorodu a Moskvě?
Momentálně probíhají intenzivní jednání na koncernové úrovni, jejichž součástí jsou také odbory. Představenstvo koncernu Volkswagen zároveň bere velmi vážně svou odpovědnost za dotčené zaměstnance společnosti Volkswagen Group RUS. Dotčení zaměstnanci v Rusku dostanou odpovídající náhradu mzdy, jejíž náklady bude hradit koncern Volkswagen.

2.3. Dodavatele na Ukrajině a v Rusku

Kolik máte na Ukrajině celkem dodavatelů?
Jedná se o poměrně nízký počet dodavatelů, konkrétně o tři přímé dodavatele a dva další dodavatele dodávající v režimu just in sequence (JIS). Kromě toho má ŠKODA AUTO dalších pět tamních subdodavatelů. Dodavatelský řetězec je posuzován s cílem definovat další subdodavatele, aby bylo možné eliminovat další rizika pro dodávky.

Jak je to s dodavateli na Ukrajině a v Rusku? Rušíte spolupráci i s ruskými dodavateli? Odkud budete chybějící díly odebírat?
Úzce spolupracujeme s našimi ukrajinskými partnery, abychom našli způsoby, jak zabezpečit výrobu v závodech našich dodavatelů a zároveň zajistit co největší bezpečnost zaměstnanců. S našimi ukrajinskými dodavateli nadále udržujeme obchodní vztahy.
V Rusku pro nás v malém množství vyráběli někteří západní dodavatelé.

Dodavatelský řetězec je v současné době posuzován s cílem definovat alternativní dodavatele, aby bylo možné eliminovat další rizika pro dodávky.

V Rusku se mnoho automobilů vyrábí lokálně pro místní trh. Existuje také místní výroba dodavatelských dílů?
Díly jsou vyráběny lokálně. V souladu s naší globální strategií cílíme na vysokou úroveň lokalizace výroby pro místní zákazníky.

Na pozadí ruského útoku na Ukrajinu a jeho následků se představenstvo koncernu Volkswagen rozhodlo s okamžitou platností až do odvolání zastavit výrobu vozidel v Rusku. Toto rozhodnutí se vztahuje na ruské výrobní závody v Kaluze a Nižném Novgorodu.

Jak tato situace ovlivňuje dodávky dílů do ostatních závodů ŠKODA AUTO v Evropě? Co ŠKODA AUTO dělá pro zajištění zdrojů materiálů a komponentů, které se buď vyrábějí na Ukrajině, nebo přes ni procházejí?
Společnost ŠKODA AUTO se snaží postupovat s maximálním ohledem k situaci na Ukrajině, hledáme alternativní možnosti dodávek či náhradní trasy. Situaci v dodavatelském sektoru na Ukrajině sledujeme velmi pozorně. S ohledem na naše zákazníky se snažíme najít nejvhodnější alternativy pro výrobu našich vozů.

Do jaké míry ovlivňují stávající nebo nové sankce spolupráci koncernu Volkswagenu s licenčním výrobcem v závodu v Nižném Novgorodu?
Na pozadí ruského útoku na Ukrajinu a jeho následků se představenstvo koncernu Volkswagen rozhodlo s okamžitou platností až do odvolání zastavit výrobu vozidel v Rusku. Toto rozhodnutí se vztahuje na ruské výrobní závody v Kaluze a Nižném Novgorodu.
S okamžitou platností rovněž zastavujeme export vozů do Ruska.

Pozastavením obchodních aktivit v Rusku reaguje představenstvo koncernu Volkswagen na celkovou situaci, která se vyznačuje značnou nejistotou a rozvratem.

Volkswagen Group RUS provozuje smluvní výrobní závod GAZ v Nižním Novgorodu od roku 2011. Společnost GAZ a její většinový vlastník, Oleg Deripaska, jsou od dubna 2018 na sankčním seznamu USA. Od té doby je pokračování výroby ve společnosti GAZ podmíněno generální licencí (GL) vydanou příslušným americkým úřadem OFAC. Generální licence byla na konci ledna 2022 prodloužena o 90 dní.

3.1. Výroba v České republice

Potýkáte se v důsledku situace na Ukrajině s nedostatkem dodávek od dodavatelů? Pokud ano, jsou tito dodavatelé jediní pro region Evropy a Ruska a nemáte pro něj žádnou alternativu?
Globální dodavatelská síť koncernu Volkswagen, která obsahuje více než 40 000 dodavatelů, zahrnuje také řadu dodavatelů na západní Ukrajině. Vzhledem k současné situaci v tomto regionu může dojít k narušení dodavatelského řetězce. To může vést k úpravám výrobních programů v jednotlivých závodech koncernu. Za účelem řešení nastalé situace založil koncern Volkswagen expertní tým, jehož je ŠKODA AUTO součástí.

Jaká je aktuální situace ve výrobě?
V důsledku přerušení dodávek z Ukrajiny jsme zastavili výrobu modelu ENYAQ iV. Naši odborníci usilovně pracují na hledání dostupných alternativ a na obnově dodávek. U ostatních modelů mohou výpadky dodávek krátkodobě způsobovat výrobu nekompletních vozů nebo přerušení výroby, zatím se však logistice toto riziko daří minimalizovat.

Jsou kromě modelu ENYAQ iV ohroženy i další modely?
Ohrožení výroby, vyplývající z nedostupnosti kabelových svazků, se dotýká i modelů SCALA a KAMIQ.

Dá se předpokládat, že budete odkládat nedokončené modely ENYAQ iV na odstavené plochy, nebo snížíte takt výroby?
Výroba nekompletních vozů není v tomto případě s ohledem na charakter chybějících dílů možná. Situaci řešíme úpravou výrobního programu a kompletací již předvyrobených vozů, kterým chybějí díly, jichž máme v tuto chvíli dostatek.

3.2. Prodej

Jak již bylo oznámeno, budete zastavovat či omezovat výrobu i v České republice. Jak to bude s objednávkami zákazníků?
Tým specialistů ŠKODA AUTO pracuje usilovně na zajištění dodávek chybějících dílů. Objednávky zákazníků budeme uspokojovat dle dodávek právě těchto dílů.

Jak to ovlivní dostupnost modelů?
V současné době prověřujeme a monitorujeme situaci, jak bude případně ovlivněna dostupnost konkrétních modelů.

Jsou nějaké modely a motorizace při výrobě upřednostňovány?
Výrobu řídíme na bázi dostupností dílů a pořadí přijatých objednávek.

Bude dostupnost vozů stejná na všech trzích, nebo se bude lišit?
Objednávky vozů budeme uspokojovat dle dodávek chybějících dílů.

Na základě čeho jsou případně určovány kvóty pro rozdělování vozů na dané regiony?
Vozy vyrábíme podle pořadí příchozích objednávek a dle dodávek chybějících dílů.

Jaký model nyní bude mít nejkratší a naopak nejdelší čekací lhůtu? A jak dlouho?
V současné době prověřujeme a nadále monitorujeme situaci a její vliv na čekací lhůty, které již dříve byly ovlivněny celosvětovou krizí způsobenou nedostatkem polovodičů.

Jaký vliv bude mít inflace na růst cen vozů značky ŠKODA?
ŠKODA AUTO, stejně jako ostatní výrobci a automobilový sektor nevyjímaje, čelí v současné době největšímu nárůstu inflace za několik posledních let.

Pociťujeme několik inflačních tlaků, způsobených nejen zastavením výroby a exportu v Rusku, ke kterému koncern Volkswagen přistoupil v důsledku útoků na Ukrajinu, ale také z důvodu kritického nedostatku dodávek dílů od několika ukrajinských dodavatelů, což má dopad na výrobu některých modelů ŠKODA. Z tohoto důvodu jsme například byli nuceni od 3. 3. 2022 zastavit výrobu elektrického vozu ENYAQ iV.

V neposlední řadě pak jde o nárůst cen vstupů a energií. To vše způsobuje výrazné zvyšování firemních nákladů a nelze proto vyloučit, že do budoucna dojde ke zvyšování cen našich vozů. Podnikáme však ta nejlepší možná protiopatření k minimalizaci dopadů tohoto vývoje, mimo jiné prostřednictvím zajišťovacích transakcí a dlouhodobých smluv s našimi dodavateli. Zároveň reagujeme zvýšenou nákladovou kázní a zavedením rozsáhlého kombinovaného programu na zvyšování efektivity. Tato opatření sice snižují dopady zvýšení cen na naši činnost, bohužel je však nemohou plně kompenzovat.

Bude situace v roce 2022 ještě horší, než v roce 2021?
Rok 2021 byl pro společnost ŠKODA AUTO navzdory všem výzvám dobrým rokem. Během krize v dodávkách polovodičů, která byla kritická zejména ve třetím čtvrtletí uplynulého roku, jsme podnikli vše proto, abychom vyrobili co nejvíce automobilů. I proto se nám vzhledem k náročnému uplynulému roku podařilo nakonec zákazníkům na celém světě dodat celkem 878 200 vozů.

S téměř 45 000 dodanými vozy vstoupil úspěšně na trh plně elektrický model ENYAQ iV. Díky novému modelu KUSHAQ rostla ŠKODA AUTO výrazně také v Indii.

Rok 2022 bude pro ŠKODA AUTO neméně náročný. Pokračující nedostatek polovodičů, společně se zastavením výroby v Rusku, nedostatkem dílů pro výrobu modelů ŠKODA dodávaných z Ukrajiny sužované válkou, problémy v dodavatelských řetězcích, stejně tak jako přetrvávající nejistota na světových trzích a rostoucí ceny energií, surovin a dalších vstupů, představují i pro rok 2022 velkou zátěž. I nadále se však těšíme vysoké poptávce ze strany zákazníků. Věříme, že se strategií NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030 je automobilka navíc dlouhodobě dobře připravena na to, aby z procesu transformace i za této extrémně náročné situace vyšla posílena.

3.3. Zaměstnanci v České republice

Kolik máte v českých závodech ruských a ukrajinských zaměstnanců?
V našich závodech pracuje 615 ukrajinských a několik desítek ruských kolegů.

Plánují ukrajinští zaměstnanci návrat do své země, aby tam bojovali?
Tuto informaci nemáme k dispozici.

Jak se stavíte k možnosti aktivace kurzarbeitu?
Společnost ŠKODA AUTO by uvítala možnost dlouhodobého nástroje typu „Kurzarbeit“, který by zaměstnavatelům pomáhal překonávat případné ekonomické obtíže a zajišťoval v podobných situacích flexibilitu pracovního trhu.

Nabírá/chystá se nabírat ŠKODA AUTO případné zájemce o zaměstnání z řad ukrajinských uprchlíků? Zaznamenáváte tento zájem?
Vývoj na trhu práce po vstupu ukrajinských migrantů sledujeme, nicméně v současné chvíli je ještě příliš brzy jakýmkoliv způsobem predikovat vývoj aktuální situace.

Plánujete propouštět zaměstnance?
Aktuální konflikt na Ukrajině má dopad také na výrobu společnosti ŠKODA AUTO. Společně s Odbory KOVO pracujeme s maximálním nasazením na tom, abychom dopady tohoto konfliktu na naše zaměstnance zvládli co nejlépe.

3.4. Dodavatelé v České republice

Na jakou dobu máte zásobu kritických dílů pro Evropu?
Pro Evropu se skladová zásoba dle konkrétní dílové reference pohybuje v rozmezí 6-25 pracovních dní v závislosti na konkrétním dílu. Na zajištění dalších dodávek nebo případném využití okamžitě dostupných alternativ intenzivně pracujeme.

Projevuje se už teď nějak výpadek dodávek surovin z Ruska? Jak moc tyto suroviny zdražují?
Jak riziko v zásobování surovin, tak ani zdražení surovin se v současné době nedá vyloučit. Aktuálně sledujeme komoditní trhy, výkyvy rublu a dopady vyjmutí bankovních entit ze systému SWIFT, abychom zajistili plynulé dodávky do výroby.

4. Volkswagen Group RUS

Kolik má koncern Volkswagen v Rusku zaměstnanců?
V závodě v ruské Kaluze pracuje téměř 4000 zaměstnanců Volkswagen Group RUS. V Nižném Novgorodu pak více než 200 a v Moskvě téměř 600 zaměstnanců Volkswagen Group Rus.

Jaké vozy značky ŠKODA jsou vyráběny v Rusku?
V Nižném Novgorodě vyrábíme tři modely OCTAVIA, KAROQ a KODIAQ. Model RAPID je vyráběn v našem závodě v Kaluze.

Jaké vozy ostatních koncernových značek jsou vyráběny v Rusku?
V Kaluze se dále vyrábí modely Volkswagen Tiguan a Polo.

V Nižném Novgorodě pak model Volkswagen Taos.

Dodávky vozů zákazníkům za rok 2021 na ruském trhu

Značka Dodávky vozů zákazníkům 2021
VW Osobní vozy 86,100
ŠKODA 90,400
Celkem 176,500

Další informace o společnosti Volkswagen Group RUS naleznete zde.
Další Informace o výrobním závodě v Kaluze naleznete zde.
Další Informace o výrobním závodně v Nižném Novgorodě naleznete zde.

5. Poskytnutá pomoc

Plánujete pomáhat rodinám těchto zaměstnanců v souvislosti s invazí Ruska na Ukrajinu?
Koncern Volkswagen včetně všech svých značek se již dne rozhodl věnovat jeden milion eur Organizaci pro pomoc uprchlíkům při OSN. Na tomto daru se podílí i ŠKODA AUTO.

Nad rámec této podpory provádí společnost společně s naším sociálním partnerem Odbory KOVO další humanitární kroky.

Finanční pomoc

? ŠKODA AUTO darovala částku 10 milionů korun české neziskové nevládní organizaci Člověk v tísni.

? Město Mladá Boleslav organizuje pro nemocnici v ukrajinském partnerském městě Tiačiv finanční sbírku, na kterou společnost ŠKODA AUTO přispěje 1 milion korun. Tuto sbírku podpoří 1 milionem korun také Odbory KOVO MB.

? Zároveň Odbory KOVO za podpory ŠKODA AUTO zorganizovaly zaměstnaneckou sbírku v celkové hodnotě bezmála 4,3 milionu korun.

? Naše zaměstnance informujeme o materiálních či finančních sbírkách, které organizují naše partnerská města. Více informací najdete zde:

Finanční sbírka Mladá Boleslav
Materiální sbírka Mladá Boleslav
Materiální sbírka Rychnov nad Kněžnou

Ubytování

Oceňujeme, že se na přijetí ukrajinských uprchlíků připravují naše partnerská města Mladá Boleslav, Rychnov nad Kněžnou a Vrchlabí. Na pokrytí jejich dodatečných nákladů nyní poskytne ŠKODA AUTO finanční příspěvek ve výši 1 milionu korun pro Mladou Boleslav po půl milionu korun pro Rychnov nad Kněžnou a pro Vrchlabí.

? Automobilka dále nabízí dlouhodobé ubytování rodinám našich zaměstnanců v regionech, kde působí, například v ubytovací kapacitě Hotýlek ŠKODA AUTO.

? Uprchlíkům budou dále poskytnuty ubytovací kapacity v rekreačních zařízeních v majetku Odborů KOVO MB či budou nabídnuta místa na dětských táborech pro děti uprchlíků. Zároveň budou probíhat aktivity na podporu místních municipalit v Rychnově nad Kněžnou a ve Vrchlabí společně s organizacemi Odbory KOVO KV a Odbory KOVO VR.

? Poskytujeme podporu při vyřizování víz, ubytování, jazykových kurzů, zdravotní péče, integrace, vzdělávání. Nad rámec již jmenovaných aktivit jsme také pro naše zaměstnance zřídili kontaktní linku.

Materiální pomoc

? Protože naším hlavním předmětem je mobilita, bude se ŠKODA Logistika podílet na přepravě darovaných věcí a podpoří české humanitární organizace v jejich činnosti poskytnutím automobilů.

? Přímo na Ukrajině dále pomáháme v Solomonovu, kde jsme přímo v závodě pomohli vybudovat centrum pro uprchlíky. S pomocí ŠKODA Logistiky jsme na Ukrajinu již dopravili čtyři kamiony s humanitární pomocí.

? Automobilka dále podpořila vznik ukrajinské školičky Koliba, kde se dopoledne vyučuje čeština pro více než 100 dětí, odpoledne pak až pro 200 dospělých.

6. Koncern Volkswagen

Jaké dopady bude mít podle koncernu Volkswagen konflikt na evropskou ekonomiku?
Koncern Volkswagen se obává závažných dopadů války na Ukrajině na celou evropskou ekonomiku.

Další dlouhodobější přerušení globálních dodavatelských řetězců by mohlo mimo jiné vést i k výraznému zvýšení cen, nedostatku energií a zvýšení míry inflace a tím i k masivním negativním dopadům pro evropské podniky.

Evropský prostor by navíc mohla negativně ovlivnit i závislost na dovozech surovin, kterých by mohl být dlouhodobý nedostatek.

Proto se koncern Volkswagen zasazuje o jednotný a silný postoj mezinárodního společenství států.

Koncern Volkswagen v plném rozsahu dodržuje sankce, které vstoupily v platnost, a připojí se také k dalším účinným sankcím proti Rusku.

Cílem musí být, prostřednictvím diplomatických jednání zúčastněných stran jako rovného s rovným, co nejdříve dosáhnout ukončení válečné konfrontace na Ukrajině a zejména ukončit utrpení obyvatel Ukrajiny.

Jak se stavíte k hrozbě ruské vlády zestátnit závod a majetek koncernu Volkswagen v Rusku a svěřit jej pod externí správu?
Koncern Volkswagen sleduje diskuse kolem vyvlastnění s obavami. Volkswagen až do odvolání pozastavuje v Rusku výrobu vozů a vývoz vozů do Ruska.

Naši zaměstnanci v Rusku jsou i nadále v pracovním poměru a dostávají po dobu zastavení podnikatelské činnosti mzdu, kterou v plném rozsahu vyplácí společnost VGR. Nadále dodáváme také náhradní díly a plníme své servisní, garanční a platební povinnosti. Podobně jako ostatní společnosti v regionu čelíme i my mimořádné situaci: chybějící resp. silně omezené disponibilitě dílů od dodavatelů i logistickým obtížím vyplývajícím z válečných operací

Máte obavy z toho, že se vaše podpora sankcí proti Rusku, vyhlášených Evropskou unií, projeví na vztazích s Čínou?
Koncern Volkswagen v současné době nevidí žádné dopady konfliktu na Ukrajině na své obchodní aktivity v Číně.

Má koncern Volkswagen v důsledku vyloučení ruských bank ze systému SWIFT potíže při placení dodávek a surovin z Ruska nebo při fakturaci nových vozů importérům/zákazníkům případně takové problémy očekává?
Předpokládáme, že s vyloučením ruských bank z mezinárodního platebního systému SWIFT mohou nastat výraznější omezení platebního styku s ruskými importéry a ruskými dodavateli.

Co říkáte na jednání mezi zástupci ruské vlády a automobilkami působícími v Rusku, avizovanému 11. března?
Představenstvo koncernu Volkswagen rozhodlo až do odvolání zastavit výrobu vozů v Rusku. Rovněž byl zastaven export vozů do Ruska. Do jaké míry tím budou dlouhodobě postiženy naše obchodní aktivity v Rusku nelze v současné době předvídat.
I nadále budeme velmi pozorně sledovat aktuální vývoj.

Jak koncern Volkswagen reagoval, aby vykompenzoval výpadek dodávek z Ukrajiny?
Ihned po vypuknutí války představenstvo koncernu založilo expertní pracovní skupinu, která denně analyzuje dopady na naší práci. Pracovní skupina už výpadky ve výrobě zredukovala a zajistila výrobu. Přesto bude i nadále docházet k odstávkám.

Už v prvním týdnu odvedla pracovní skupina skvělou práci:

? 10 největších dodavatelů vyslalo 80 zaměstnanců do Wolfsburgu, aby s týmem z oblasti nákupu (>100 zaměstnanců koncernu Volkswagen) pracovali na řešení situace.

? Krátkodobě se využívají jiné závody ve východní Evropě, severní Africe a v zámoří, aby výpadky kompenzovaly.

? To, co jsme v uplynulých měsících vybudovali v rámci koncernové strategie nákupu NORTH STAR, se v této krizi osvědčilo: skutečné partnerství mezi dodavateli a koncernem. Díky této strategické myšlence, založené na důvěře a spolupráci, překoná koncernový nákup i současnou krizi.

Proč koncern Volkswagen nemá „plán B“? Proč není na výpadek konkrétního dodavatele připraven zapojením alternativního dodavatele?
Nejprve je třeba konstatovat, že s útokem na Ukrajinu nikdo nepočítal.

Na téma double sourcingu jsme se obecně více zaměřili již v souvislosti s problémy v dodávkách polovodičů a dodavatelské řetězce už jsme v tomto ohledu prověřili.

Aktuálně koncernový nákup společně s příslušnými dodavateli intenzivně pracuje na budování a zajištění alternativních výrob. Za tímto účelem byla vytvořena nová pracovní skupina, která už má za sebou první úspěšné kroky.

Co je nyní se zaměstnanci ve vašem ruském závodě?
Co se týče veškeré činnosti v místě dění, je naší nejvyšší prioritou bezpečnost a integrita našich zaměstnanců. Míru dopadu na naše obchodní aktivity v dotčených zemích průběžně zjišťuje krizový štáb.

S ohledem na to, že některé evropské vlády svým občanům doporučily Rusko opustit (mimo jiné se to týkalo České republiky), dostává se zahraničním zaměstnancům, kteří v současné době v Rusku pracují a chtějí zemi opustit, odpovídající podpory a rovněž jim je zajištěna možnost vycestovat.

Představenstvo koncernu Volkswagen zároveň bere velmi vážně svou odpovědnost za dotčené zaměstnance společnosti Volkswagen Group RUS. Dotčení zaměstnanci v Rusku dostanou odpovídající náhradu mzdy, jejíž náklady bude hradit koncern Volkswagen.

Je koncern Volkswagen připraven na výpadky dodávek vzácných kovů, potřebných pro výrobu elektromobilů?
Koncern Volkswagen neustále sleduje situaci kolem kapacit a potřeby důležitých surovin a dodávaných dílů. Ve spolupráci s dodavateli přijímáme odpovídající dlouhodobá opatření pro jejich zajištění.

Pro nákup a zajištění důležitých vzácných kovů máme rozsáhlý prediktivní plán, který se dá aplikovat i v této krizové situaci.

The post FAQs – Ukrajina appeared first on ŠKODA Storyboard.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář


Přečtěte si také:

04.01.2023FAQs – Ukrajina (4.1.2023) skoda-auto.cz (Škoda auto)
01.03.2022Škoda FAQs – Ukrajina skoda-auto.cz (Škoda auto)
13.01.2004FAQs Akcie: Dodejte mi literaturu !!! Václav Horák (AliaWeb)
13.01.2004FAQs Kurzy měn: Co s kyperskou librou v Praze ? Václav Horák (AliaWeb)





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688