(Kurzy.cz)
Maserati představilo svůj první elektromobil, rovnou s extrémním výkonem 1 200 koní
Koncern Stellantis, pod jehož křídla se loni v lednu zařadilo celkem 14 automobilových značek, pokračuje ve své nastolené cestě elektrifikace. Italské Maserati v týdnu odhalilo sice svou první vlaštovku, v roce 2025 však chce mít již u všech svých vozů také variantu elektro. V tomto ohledu přichází s řadou Folgore, tedy v překladu Blesk. A dle současné vize společnosti to zatím vypadá, že po roce 2030 si již ani zájemce nové Maserati s klasickým spalovacím motorem nekoupí.
Jak uvedla firma: „Strategie plně elektrického řady Folgore byla vyvinuta s ohledem na požadavky zákazníků, které zůstávají středem pozornosti každého jednotlivého produktu a tvoří součást DNA značky.“ Prvním elektromobilem, které se dostane na trh bude v týdnu představené GranTurismo. Produkovat se bude v Mirafiori, tedy v největším italském výrobním komplexu koncernu u Turína. K zákazníkům se dostane v příštím roce, s jakou cenovkou však zatím není známo.
Parametry vozu
Elektrická novinka GranTurismo Folgore by každopádně měla mít pod kapotou tři elektromotory s celkovým výkonem až 1 200 koní. Vozu mají umožnit výrazné zrychlení z nuly na 100 km/h do tří vteřin. Maximální rychlost se má pak vyšplhat dokonce i lehce nad 300 km/h. Technická řešení elektrických vozů „Folglore“ mají vycházet ze zkušeností z Formule E.
Co se týká GranTurismo automobilka nicméně zveřejnila pouze náhledové, nepříliš "jasné", fotografie tohoto čtyřmístného kupé. A to zahaleného do fólie s trojzubcem, tedy vlastně logem Maserati.
V příštím roce pak bude k dispozici také zcela nové SUV Grecale, k jehož odhalení má dojít v nejbližších dnech. Jak již bylo zmíněno, do roku 2025 budou všechny modely Maserati k dispozici také ve stoprocentně elektrické verzi. K dispozici tak bude supersportovní vůz MC20, nový sportovní sedan Quattroporte a zcela nové plnohodnotné SUV Levante.
Možno zmínit, že loni Maserati vykázala jako jediná luxusní značka koncernu Stellantis nárůst svého celosvětového tržního podílu na 2,4 %. Například na 2,9 % v Severní Americe a 2,7 % v Číně. Maserati s koncernu také zaznamenalo procentuální největší nárůst prodejů. Zákazníci si pořídili celkem 24 269 vozů, tedy meziročně o 41 % více. Maserati tak utržilo přes 2 mld. EUR, upravená marže provozního zisku firmy činila 5,1 %.
Jak už jsme před nedávnem uváděli, koncern Stellantis loni výrazně vylepšil hospodaření. V návaznosti na prodaných více než 6,5 mil. vozů vrostly příjmy o 14 % na 152 mld. EUR. Čistý zisk se takřka ztrojnásobil na téměř 13,4 mld. EUR, v přepočtu zhruba 330 mld. Kč.
Akcie Stellantis v pátek např. na burze v Miláně zakončily na 14,66 EUR (-0,35 %), když se předchozí týden obchodovaly i pod hranicí 13 EUR. Akcionáři budou na valné hromadě 13. dubna rozhodovat o navrhované dividendě 1,05 EUR. Dividendový výnos lze tak na titulu nyní indikatiovně stanovit na více než 7 %.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu