Zájem českých motoristů o LPG je letos enormní. V počtu nových registrací již byl překonán rekordní rok 2015
Za první tři čtvrtletí letošního roku bylo registrováno 1 647 nových vozidel na LPG. To je výrazně více než za dosud rekordní rok 2015, v němž bylo za srovnatelné období registrováno přes 1 100 vozů. V segmentu továrních LPG vozidel jednoznačně dominuje Dacia. Oblibě se ale těší také dodatečné přestavby benzínových motorů na LPG, kterých byly letos realizovány asi 3 000. V součtu nově registrovaných vozů a přestaveb si tak LPG stále drží výrazný náskok před dalšími alternativními pohony.
Za uplynulá 3 čtvrtletí letošního roku bylo dle údajů Centra dopravního výzkumu registrováno celkem 7 182 nových osobních automobilů, které jsou v rámci Národního akčního plánu čisté mobility (NAP ČM) považovány za „čisté“. Těmi se rozumí vozidla na plyn, elektromobily i hybridy a počet jejich nových registrací v uvedeném období meziročně vzrostl více než o polovinu. Největší zastoupení mezi novými vozidly s alternativním pohonem mají plug-in hybridy, jichž bylo za prvních 9 měsíců letošního roku registrováno asi 2,6násobně více než za stejné období loni. V absolutním vyjádření jich přibylo více než 3 000.
Podobným
tempem meziročně vzrostl počet nových registrací u vozidel na LPG. „Zatímco
na konci září loňského roku bylo evidováno 688 nových továrních vozů na autoplyn,
letos to bylo už 1 647 vozidel. Dominantní postavení má v tomto
segmentu Dacia, a to hlavně s modelem Duster, u Renaultu vede model Clio,“
říká Ivan Indráček, výkonný předseda České asociace LPG. „Dosud nejvíce
nových automobilů s LPG bylo za první tři kvartály registrováno v roce
Další větší část automobilů na LPG vzniká dodatečnými přestavbami benzínových motorů s přímým i nepřímým vstřikováním paliva. Ministerstvo dopravy ČR eviduje od začátku roku ke konci září celkem 3 521 přestaveb. „Toto číslo zahrnuje montáže LPG, CNG i jejich demontáže. Čistě montáží LPG systémů tak byly asi tři tisíce,“ odhaduje Ivan Indráček a dodává, že celkový počet „nových“ vozidel na LPG ke konci září činil více než 4 500. LPG je tedy stále na prvním místě mezi „čistými“ pohony před plug-in hybridy a elektromobily.
Podle loni aktualizovaného NAP ČM je LPG nejrozšířenějším alternativním pohonem na tuzemském trhu. V Česku funguje téměř tisícovka odběrných míst, kde lze LPG tankovat, a v provozu je asi 170 000 vozů na LPG. Tyto automobily nyní přinášejí úsporu přes 70 000 tun CO2 ročně oproti situaci, kdy by tatáž vozidla spalovala benzín.
výkonný předseda České asociace LPG
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu