ŠKODA AUTO otevírá nové centrum pro stavbu zkušebních vozů a prototypů
Johannes Neft, který k 1. lednu 2021 převzal pozici člena představenstva za oblast Technického vývoje, říká: „Díky testovacím vozům můžeme již v raném stádiu vývoje získávat zpětnou vazbu k mnoha technickým parametrům a přizpůsobovat se s velkým předstihem před uvedením nového modelu do sériové výroby. Rozhodli jsme se teď jít o krok dál: v našem novém, vysoce moderním komplexu v Mladé Boleslavi chceme v nejvyšší efektivitě stavět až 300 testovacích vozů a 120 prototypů za rok, a to pod jednou střechou. Vytvořili jsme si ty nejlepší předpoklady, abychom na nejvyšší úrovni mohli pracovat na modelech, které v budoucnu budou utvářet tvář naší značky.“
Pro testování jednotlivých dílů i vozu jako celku, jsou fyzické jízdní zkoušky nadále nezastupitelné. A to i přesto, že velká část testovacích činností probíhá dnes na digitálních modelech. Vzhledem ke stále výkonnější elektronické architektuře moderních vozů sehrávají klíčovou roli funkční testy elektriky, elektroniky, asistenčních systémů a komunikace mezi palubními jednotkami. Zkušební verzi čistě elektrického modelu ENYAQ iV vyráběla ŠKODA AUTO částečně i v této nové budově.
David Vaněk, vedoucí oddělení Stavby modelů a prototypů, podtrhuje: „Nová budova má tři patra. Sklad dílů, výroba karoserií, lakovna či montáž se nacházejí pod jednou střechou, což zkracuje přesuny. Vysoký stupeň automatizace zároveň umožňuje agilnější procesy a výrazně zvyšuje kapacitu pro stavbu zkušebních vozů a prototypů. Nová budova disponuje vybavením pro virtuální realitu a nabízí 168 pracovních míst a 13 zasedacích místností. Výroba vozů se pak soustředí na 14 tisících metrech čtverečních.“
V přízemí je sklad dílů včetně zastřešené plochy pro vykládku nákladních vozů. Karoserie vznikají ve druhém patře, třetí patro je domovem konečné montáže a lakovny. Mezi jednotlivými patry přepravují materiál nákladní výtahy.
Díky dvěma robotickým stanicím se zvyšuje podíl automatizace ve výrobě karoserie z 15 na 45 procent, kapacita se zdvojnásobuje na deset karoserií za týden – a to při potřebné ploše menší o 20 procent. Výroba karoserie je připravena také na konstrukce z lehkých materiálů. Pro testování spojovacích technik, jako je klinčování, nýtování, nevrtané tvarové šroubové spojování (FDS), laserové svařování a kombinované konstrukce, rozšířila ŠKODA AUTO svařovnu o inovační centrum.
Technologie virtuální reality dovoluje předkonfigurování a přizpůsobení pracovišť, v logistice se používají nejmodernější IT-systémy. V budoucnu bude kontrola kvality integrovaná do výrobního procesu a bude probíhat paralelně s výrobními kroky. Pro přejímky jsou k dispozici zkušební válce s rychlostmi až 300 km/h.
Nová výroba modelů a prototypů přesvědčuje také z hlediska ekologie a nákladů. Krátké vzdálenosti mezi týmy ušetří kolem 1 800 litrů paliva ročně, což odpovídá pěti tunám emisí CO2. Skutečnost, že celé skladování je nyní přičleněno k výrobě vozů, snižuje logistické náklady ročně o 150 000 euro.
The post ŠKODA AUTO otevírá nové centrum pro stavbu zkušebních vozů a prototypů appeared first on ŠKODA Storyboard.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu