Prezentace vaší kariéry nejen na internetu. 3 tipy, kde to má smysl…
Zájemci o práci v současnosti snadněji získají zajímavější a lépe finančně ohodnocenou práci. I když v této chvíli není konkurence uchazečů výrazně vysoká, o ty nejlepší pracovní nabídky je zapotřebí zabojovat. Pojďme se podívat společně na 3 tipy, kam je dobré umisťovat váš kariérní profil, a co by měla daná prezentace obsahovat.
Jak připravit firemní prezentace a kariérní profily?
Není životopis jako životopis. Už dobře víte, že při hledání nových pracovních příležitostí se nemůžete obejít bez kvalitní prezentace. Ta má sloužit k představení vaší osoby – znalostí, dovedností, získané praxe a dalších nabraných zkušeností. K takové prezentaci si musíte vytvořit přehledně sestavený životopis. Ten pak můžete umístit na internetu, vytisknout jej nebo využít na propagaci a reklamu. Návod, jak na dobře napsaný strukturovaný životopis najdete ve videu.
Míříte vysoko? Ve vysoké obchodní soutěži s obyčejným CV moc nepochodíte. Musíte zaujmout. Přihlásit se na pozice, jako jsou manažeři a vedoucí pracovníci není jen tak. Je třeba se odlišit a zaujmout. K tomu vám může posloužit profesionální fotografie. Business portrét má totiž zásadní význam na to jaký dojem uděláte. Dobře zhotoveným business portrétem vystoupíte z davu, budete snadněji zapamatovatelní, a tak se lépe odlišíte od ostatních.
Je zapotřebí si uvědomit, že životopis spolu s vaší fotografií jsou pro potencionální zaměstnavatele a obchodní partnery součástí prezentace osobní značky a reklamy. Díky vaší profesionální vizitce vás budou klienti a zaměstnavatelé považovat za důvěryhodné a vytvoří si dokonalý obraz o vaší osobnosti a disciplíně.
Tip! Když si necháte nafotit váš business portrét, mnohonásobně zvýšíte šance posunout se ve své kariéře výš. Business portrét působí profesionálněji!
3 tipy, kde má smysl se profesně prezentovat
1) Tištěné materiály - životopis, vizitky a letáky
Málokterý zaměstnavatel po vás nebude chtít zaslat fotografii. I když tento požadavek nebude v pracovní nabídce uveden, i tak je dobré ji zaslat. Byl totiž proveden průzkum mezi personalisty a většina z nich se shodla na tom, že CV bez profilové fotky je pro uchazeče velkou nevýhodou.
Dokonce kolují zvěsti, že někteří náboráři životopis bez fotografie raději odsouvají stranou a nehodlají se jím zabývat. Vyřadit ze hry vás ale může také nevhodný snímek např. z baru, dovolené u moře či z večírku, který v dobrém mínění připojíte k CV nebo průvodnímu dopisu. „Faux pas“ se dopustíte také v případě, kdy bude vaše fotografie působit příliš vyzývavě a vulgárně.
2) Sociální sítě – LinkedIn, Facebook a Twitter
Také na sociálních sítích je dobré se dobře prezentovat. Na vašem vzezření a profesionalitě velmi záleží, možná si to ani neuvědomujete. Nepodceňujte svůj business portrét a business headshot ani ve virtuálním světě, stejně tak jako sílu online vizitky. Třeba se vám ozve právě díky profi fotce na LinkedInu personalista z mezinárodní firmy a nabídne vám práci, jež se neodmítá. Uvědomte si, že čas je cenný, jak ten váš, tak ten náborářův. A úspěšní podnikatelé to moc dobře vědí a váží si ho ještě více. Získejte tedy obraz úspěšného, sebevědomého a milého člověka ještě před prvním setkáním s možným zaměstnavatelem.
3) Firemní weby a online prezentace
Máte svou vlastní firmu nebo dobře rozjeté podnikání? Každá firma by měla mít svého silného leadera. Nechte si nafotit perfektní business portrét na míru od profesionála. Ideálně v ateliéru, přímo ve firmě či jiném vhodném prostředí. Získáte tak skvělé materiály pro jakékoliv marketingové a PR účely. Na firemním webu bude dobře vypadat i fotografie jednotlivých lidí v týmu či dalších pracovníků přímo během pracovního procesu.
Autorka: Ing. Romana Hubáčková, garantka rekvalifikačního kurzu Personalistika, který probíhá v Praze, Brně, Ostravě, Olomouci a dalších 15 městech po celé ČR. Můžete si přečíst i 304 recenzí kurzu.
https://orangeacademy.cz/kurzy-personalistiky/rekvalifikacni-kurz-personalistika
Editorka: Zuzana Klímová
Orange Academy
Orange Academy se zabývá výukou rekvalifikačních kurzů a školení v oblasti účetnictví, mzdového účetnictví, personalistiky a marketingu. Dále nabízí jazykové kurzy s výukou angličtiny a němčiny přímými metodami Effective English® a Effektives Deutsch®. Od roku 1990 absolvovalo kurzy více než 20 000 účastníků ve 34 městech po celé ČR.
Více na https://orangeacademy.cz
Poslední zprávy z rubriky Práce:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz