Do zúžení na D1 jezdí i auta, co tam nemají co dělat. Znáte šířku svého vozu?
Na peklo v zúženích modernizované dálnice D1 si stěžují všichni řidiči, někteří si stěžují na úmyslné blokování zúžených pruhů, jiní naopak připomínají, že řidiči často porušují předpisy. Jedním z nich je i to, že do zúženého pruhu mohou jen auta do 2,2 metrů, často tam ale projíždí mnohem širší vozy. Pak už stačí jen malá chybička a o nehodu je postaráno.
Zúžení v modernizovaných úsecích nejen na dálnici D1 trápí každý den ohromné množství řidičů. Ti navíc často situaci zhoršují svým nevhodným chováním. Mnoho řidičů například najíždí do zúženého pruhu, přitom tam ale nemají co dělat.
Správně tam mohou jen auta do šířky 2,2 metrů včetně zrcátek, často lze ale v levém pruhu zahlédnout například dodávky či SUV, které mají mnohem více. Svou bezohlednou jízdou pak auta a kamiony, které jedou v pravém pruhu, tlačí víc ke krajnici. Stačí pak malá chyba a o nehodu je postaráno.
Někdy je na vině to, že řidiči vlastně neznají šířku svého vozu, technický průkaz navíc uvádí šířku vozu bez zrcátek.
"Ono, zda se "vejdete", má ještě jeden háček. Striktně podle předpisů sice můžeme například se Škodou Octavia jet v zúženém pruhu, který je označen jako maximálně 2,2 metru, ovšem předpisy zároveň hovoří o doporučeném bezpečnostním odstupu na každé straně čtvrt metru od okolních překážek, svodidel a ostatních vozidel. V tomto případě je pak otázkou, jak by se například zachovala konkrétní pojišťovna, která by mohla v případě havárie argumentovat nedodržením bezpečnostního doporučení," uvádí ÚAMK.
Odborníci argumentují tím, že jízdou v zúženém pruhu, kde by měla auta obvykle jezdit pouze 80 kilometrů v hodině, ušetří řidiči řádově jen minuty, často je tak bezpečnější jet v pravém pruhu či například v koloně dodržovat střídavou jízdu.
TNBiz.cz - Zprávy TNBiz jsou zpravodajským kanálem Televize Nova, TN.cz společnosti CET 21. TN.cz přináší zpravodajství z domácí i zahraniční ekonomiky a politiky.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu