Jiří Zendulka
(Kurzy.cz)
Auto Moto  |  15.04.2019 06:15:04

Volkswagen představil autonomní elektromobil ROOMZZ

V Šanghaji se sice pro veřejnost otevřou brány tamního letošního autosalonu až ve čtvrtek 18. dubna, automobilka Volkswagen však již nyní poodkryla jednu z hlavních očekávaných novinek. Plně elektrické SUV z plánované ID rodiny s názvem ROOMZZ. Multivariabilní vůz, který má být přizpůsobený jak rodinným, tak obchodním požadavkům.

 

Oproti nyní představené verzi ta sériová nabídne tři řady sedadel s možností částečného sklopení, jejich natočení až o 25 stupňů, u předních dokonce otočení, což má vlastně z vozu učinit „salónek na kolečkách“. Jak Volkswagen uvádí pro vytvoření komunikativnější atmosféry na palubě. Vůz totiž má jít také přepnout do plně automatického režimu jízdy (Level 4). Jakou výbavou v tomto směru vůz disponuje, resp. jak "daleko" je již nyní autopilot pro danou úroveň vyvinut, nebylo zveřejněno. Jen, že cestujícím mají být podávány informace o jízdě skrze blíže nespecifikované interaktivní světelné zóny.

 

ROOMZZ není vybaven konvenčním přístrojovým panelem. Digitální kokpit pro manuální řízení se skládá z celoskleněného předního panelu. Digitalizovaný volant byl koncepčně integrován do panelu. Neobvyklé jsou i použité materiály interiéru. Volkswagen v tomto ohledu prezentuje nový produkt „AppleSkin“, vytvořený z obnovitelných surovin.

 

Parametry ničím nepřekvapí

Dojezd elektromobilu ROOMZZ má dle normy WLTP činit až 450 km, dle čínské NEDC pak 475 km, o což se má postarat poměrně kapacitně velká 82 kWh baterie. Při nabíjení 150 kW má dosáhnout 80 % kapacity za vlastně v současnosti již tradiční zhruba půl hodinu.

Dva elektromotory s výkonem 225 kW (306 koní) dokáží zrychlit vůz na 100 km/h, ve srovnání například s Teslou X, za vlastně podprůměrných 6,6 sekund. Maximální rychlost činí „jen“ 180 km/h, což je však dáno omezovačem.

Jak níže patrno s fotografie atypický je u vozu každopádně systém otevírání dveří. 


 

A kdo by čekal po představení vozu na autosalonu možnost si již za pár měsíců vůz koupit, je na omylu. K zákazníkům se sériová verze prvotně dostane právě nejprve v Číně, každopádně až v roce 2021. A to Volkswagen ani blíže nespecifikoval v jaké části roku. A cena zůstává zatím také zahalena mlhou. Uvidíme, co Volkswagen při samotné prezentaci na autosalonu ještě dále odtajní.

Připomenout závěrem lze, že pro automobilky veledůležitý čínský trh stále zažívá depresi. Dotkl se i koncernu Volkswagen, který zde také v březnu zaznamenal pokles. Tentokrát meziročně o téměř 10 %, když zákazníci si koupili 352 700 vozů. Zmínit lze, že zatímco mladoboleslavská ŠKODA globálně vykázala 5 % pokles prodejů, nejhůře v tomto směru z koncernu dopadlo s propadem 10,6 % Porsche. V absolutních číslech vlastně ale utrpěla nejvíce právě mateřská značka, když osobních vozů VW se prodalo v březnu meziročně o 42 tisíc méně (-7,2 %).








Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688