Porsche jako elektrický zachránce německých automobilek?
„Porsche budoucnosti je tak tajné, že nesmí vyjet mimo firmu bez pečlivého maskování.“ Píše to Der Spiegel s tím, že vůz budí dojem, že jej pohání tradiční spalovací motor, ale to má jen zmást konkurenci. Ve skutečnosti jej totiž pohánějí dva elektromotory. I pro zaměstnance firmy je přitom nový model „kulturním šokem“, protože během celé své historie byla značka Porsche spojována s burácením výkonného spalovacího motoru. A „vysoké emise a spotřeba byly v postatě DNA této značky“.
Nový model znamená, že „Porsche už nekonkuruje značkám jako Ferrari, Maserati, BMW nebo Mercedes“. Nyní se jeho cílem stala Tesla, a proto chce mít firma v roce 2025 polovinu modelů poháněnou elektromotorem. O pět let později by již podle plánů firmy neměly z jejích výrobních linek sjíždět téměř žádné tradiční vozy.
Problém je ovšem v tom, že Porsche se touto cestou vydává v období velké nejistoty. Nikdo neví, zda bude schopno prodat dostatečné množství elektromobilů. Někteří jeho skalní fanoušci se o této strategii vyjadřují se skepsí. K tomu prochází útlumem poptávka po automobilech jak v USA, tak v Číně. A pokud americký prezident Donald Trump uvalí na německé vozy dovozní cla, bude to tvrdá rána zejména pro Porsche, které v USA prodává více než čtvrtinu své produkce, ale nemá tam žádné výrobní kapacity.
Der Spiegel tvrdí, že Porsche může mít problém i kvůli své „dieselové“ minulosti, která souvisí s používáním upravovaných naftových motorů do vlastních SUV. Firma něco takového popírá, ale Der Spiegel například píše, že v červnu roku 2017 byla pečlivými testy v motorech SUV Cayenne prokázána přítomnost ilegálních zařízení. Společnost na to reagovala s tím, že pro výsledky testu nemá žádné vysvětlení.
Nyní Porsche plánuje investovat 6 miliard eur do elektromobility a jeho vedení používá slogan, podle kterého chce „do budoucnosti vjet bez emisí“. Der Spiegel uzavírá, že alespoň z čistě technického hlediska jsou elektrická Porsche schopna vyrovnat se jeho modelům se spalovacími motory. Například zrychlení těch prvních z nuly na 100 kilometrů za hodinu trvá méně než tři sekundy a „daleko vzadu jsou tak schopny nechat i konkurenci“.
Zdroj: Der Spiegel
Patria.cz je investiční portál společnosti Patria Finance a.s. s real-time daty zaměřený na domácí a zahraniční kapitálové trhy. Poskytujeme online informace a analytickou podporu z oblasti financí, makroekonomiky a investic. Samozřejmostí jsou také aktuální investiční tipy a dlouhodobá investiční doporučení. Akcie, měny, komodity, investice, doporučení - vše přehledně na jednom místě.
Poslední zprávy z rubriky Auto Moto:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu