Švédská H&M čelí poklesu zisku
Autor: Radek Říha
Švédská oděvní společnost H&M zklamala investory díky 10procentnímu poklesu ve čtvrtletním zisku. Druhý největší maloobchodní prodejce módy na světě obviňuje z úpadku investice, jejichž cílem je posílení online obchodu.
Zisk se snížil za poslední 3 roky až v roce 2018 kvůli konkurenci ze strany značek Zara, Primark a ASOS. Dále za snížení zisku může snaha o posunutí společnosti k populárnímu online obchodování v hlavních rozpočtových obchodech.
"Byl to náročný rok pro skupinu H&M a pro průmysl, ale po těžké první polovině se objevují známky, že se transformační snahy společnosti začínají projevovat," uvedl generální ředitel Karl-Johan Persson ve svém prohlášení.
Společnost H&M vynaložila v posledních třech měsících svého finančního roku zhruba 50 milionu dolarů na logistiku a technologii. Dále intenzivně investovala do digitální techniky a přezkoumává svou kombinaci obchodů a značek a zároveň pracuje na nové koncepci obchodů H&M.
STOX.cz
STOX.cz je portál společnosti Grant Capital a.s. pro podporu online obchodování s minimálními náklady a komplexně nejvýhodnější podporu.
Více informací na: www.stox.cz
Výsledky firem - tržby, zisk
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
17.05.2024 Česká auta v zahraničí: Úspěchy solidní reputace..
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
Okénko investora
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři