Pojištění domácnosti: Jak klientovi správně nastavit smlouvu?
Pojištění domácnosti je bezesporu dobrá věc pro každého klienta, který nechce žít v nejistotě. Ruku na srdce, nikdo totiž nemůže vědět, co se v životě může přihodit a během mžiku se z nás klidně mohou stát bezdomovci. Klíčové však je mít nastavenou smlouvu o pojištění domácnosti dobře. Jak poskytnout vašemu klientovi tu nejlepší pojistnou smlouvu? To se hnedka dozvíte! :-)
Pojistná hodnota by měla odpovídat ceně všech věcí, které váš klient v bytě má. A opravdu všech. Pojištění domácnosti se vztahuje nejen na věci umístěné v bytě a v prostorách v jeho půdorysu, ale i na věci, které se nacházejí v uzamčených nebytových prostorách a v prostorách, které k bytu náležejí, ale jsou umístěny mimo jeho půdorys – tedy ve sklepě, komoře či garáži – a ve společných částech domu – chodby, schodiště, prádelna, sušárna, kočárkárna, v němž se byt nachází. Pojištěny jsou i věci, které jsou umístěny na pozemku, který k bytu nebo rodinnému domu přináleží, pokud jejich vlastnosti či charakter venkovní umístění umožňuje – např. zahradní nábytek, houpačka apod.
Co může vašemu klientovi hrozit?
Při nastavování pojistné smlouvy si s klientem promyslete, jaká nebezpečí mu hrozí. Pokud například jeho dům stojí na kopci, asi není úplně velká pravděpodobnost, že by se ho týkaly povodně. U pojištění zohledněte i plochu klientovy domácnosti.
Důležité je, aby váš klient byl pojištěn hlavně proti požáru, výbuchu, škod z kouře, vichřici, krupobití. Dále svému klientovi poraďte pojištění proti vodovodním škodám, škodám z přepětí nebo zkratu či zlodějům. Pojistit svého klienta můžete proti vykradení domu či bytu. A to třeba jen na dobu, kdy bude na dovolené.
Kdy se pojištění domácnosti vašemu klientovi vyplatí?
Ze statistik pojišťoven vyplývá, že nejčastější příčinou škod v domácnosti jsou vodovodní škody a škody vzniklé přepětím či zkratem.
To jsou ale „malé“ škody ve srovnání se škodami fatálními. Tyto situace mohou vašeho klienta srazit až na ekonomické dno. Díky doplňkovým pojištěním můžete s klientem vytvořit pojištění na míru tak, aby zahrnulo všechna rizika, kterých se bojí.
Jaké jsou nejčastější chyby při sjednání životního pojištění?
Nejčastěji jde o neaktualizaci pojistných smluv. Proto u svého klienta berte v potaz, že jak život plyne, mění se i klientův majetek či vybavení jeho bytu. Proto dbejte na to, aby pojištění domácnosti bylo každé 2 - 3 roky klientovi aktualizované. Nejčastějšími důvody pro aktualizaci jsou rekonstrukce, pořízení nového vybavení.
Dále svému klientovi zdůrazněte, že na pojištění neušetří. Pár stovek ušetřených ročně by ho v závěru mohlo přijít velice draho.
Klientovi navrhněte spojení pojištění domácnosti s pojištěním občanské odpovědnosti
S novým občanským zákoníkem vzrostla i důležitost pojištění odpovědnosti. Je potřeba mít to na paměti. Pojištění odpovědnosti v běžném občanském životě se vztahuje na škody na zdraví, majetku a zvířatech, ale také na škody finanční, nemajetkové i regresní nároky pojišťoven.
Pojištěni jsou přitom všichni členové společné domácnosti (manžel/manželka, druh/družka, registrovaný partner, osoby příbuzné v linii přímé, děti nevlastní, osvojené či v pěstounské péči do věku 26 let a další). Pojištění se vztahuje také na škody, které způsobí vlastní (opatrovaná) domácí či drobná hospodářská zvířata.
Zdroj: FinExpert.cz
Více informací o společnosti Chytrý Honza
Chytrý Honza nabízí klientům rychlé srovnání finančních produktů a služeb mnoha desítek finančních institucí působících v České republice. Některé si mohou rovnou i sjednat, což udělalo z Chytrého Honzy první český e-shop s financemi. Akvizicí sítě finančních poradců Bonnet.cz v roce 2014 získal Chytrý Honza více než 1 800 specialistů ve všech regionech ČR. Zakladateli portálu jsou Jiří Paták a Jakub Havrlant.
Poslední zprávy z rubriky Finanční rady:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz