Banky a nová cílová skupina: rodiče na mateřské
Rodičovská dovolená vrhá člověka do nové, většinou velmi náročné finanční situace. Banky si tuto přeměnu klienta uvědomují a nechtějí o něj přijít, přestože je momentálně ve slabší finanční kondici. Aby klient neodešel k levnější konkurenci, může si ho banka zkusit udržet tím, že mu odlehčí závazky. Jako první tak zareagovala začátkem června Raiffeisenbank a pro rodiče na mateřské/rodičovské připravila speciální zvýhodněné pásmo. Novinku na trhu okomentoval pro server Kurzy.cz analytik společnosti Fincentrum Martin Jurek.
„V současné době na trhu neexistuje žádný bankovní produkt, který by rodičům jejich situaci usnadnil,“ říká produktová manažerka Raiffeisenbank Markéta Zubrová s tím, že si vhodnost speciální nabídky potvrdili výzkumem.
Něco za něco
Raiffeisenbank
patří na trhu k velkým hráčům, kteří byli po nástupu nových menších bank
nuceni rozšířit nabídku o nízkonákladové účty. K nabídce těchto (pro
klienta levných) účtů analytik společnosti Fincentrum Martin Jurek dodává: „Nízké poplatky jsou obvykle podmíněny
jejich aktivním využíváním,
kterým se banky snaží přesvědčit své klienty, aby je považovali
za svoji hlavní banku.“
Strategii „nízkonákladový účet za
aktivitu“ si drží i Raiffesenbank.
Aby mohl kterýkoli klient využívat jejích osobních účtů eKonto SMART a eKonto
KOMPLET ve zvýhodněném režimu, musí splnit dvě základní podmínky: za
1) měsíčně musí na účet přijít 15
tisíc korun a za 2) z účtu musí
měsíčně odejít minimálně tři platby. Pokud klient obojí splní,
pak má účet eKonto SMART vedený zdarma a eKonto KOMPLET za 129 korun měsíčně.
Zvýhodněná nabídka vs. nepohodlí při
změně banky
Ve zvýhodněném pásmu pro muže i ženy na rodičovské dovolené je první podmínka upravená: klient musí
mít na účtu kreditní obrat minimálně 5 tisíc
korun měsíčně. Využívat tohoto
programu mohou rodiče po dobu až 3 let.
Aktivujete jej tak, že přijdete na kteroukoli pobočku a tam předložíte
potvrzení od příslušné okresní správy sociálního zabezpečení nebo Úřadu práce.
Jak vidí nabídku Raiffeisenbanky analytik společnosti Fincentrum Martin Jurek? „Dá se předpokládat, že nabídka bude zaměřena spíše na stávající klienty, kteří by jinak z důvodu nesplnění podmínek aktivního užívání zvažovali změnu banky. Pokud však pro ně zůstane jejich dosavadní účet nízkonákladový, nebudou chtít nepohodlí spojené se změnou banky podstupovat. Zaměření na zákazníky jiných bank, kteří přestali díky poklesu příjmů splňovat podmínky u své původní banky, je ale také patrné,“ sdělil.
„Nabídka pro klienty
s nižším příjmem není v ČR příliš široká, přesto lze najít produkty,
které jsou prakticky zdarma i pro tento typ klientů. Zajímavou nabídku má
například Fio banka,“ doplňuje Jurek.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu