Průzkum: S bankou v mobilu zákazník méně utrácí
Chytré telefony a mobilní aplikace bank ovlivňují nákupní chování lidí a vedou k úsporám. Téměř 70 procent zákazníků se totiž před nákupem „poradí“ se svou aplikací pro mobilní bankovnictví. Vyplynulo to z průzkumu Federálního rezervního systému USA (Fed).
Více než 50 procent spotřebitelů si svůj nákup po zkontrolování svého účtu rozmyslí. Při nákupním rozhodování využívají lidé své smartphony i pro přímé porovnávání s konkurencí. Až 34 procent z nich používá svůj mobil při nákupech na zjištění ceny u jiných výrobců nebo značek.
"Stejně jako vzrostl počet uživatelů smartphonů, narostl i počet klientů, kteří mají neustálý přístup ke svému mobilnímu bankovnictví. Informace, které dostanou tady a teď jim tak umožňují rozumněji nakládat se svými penězi," řekl ekonom mikroekonomických průzkumů Fed Maximilian D. Schmeiser.
Až 37 procent klientů se rozhodne pro snížení svých výdajů poté, co si přečtou některé z oznámení od své banky. Je to buď email nebo SMS o zůstatku na účtu nebo upozornění o odchozích platbách.
"Banka v mobilu svojí flexibilitou překonává pobočky. Nikdy není zavřená, klienti ji mají po ruce a informace jsou k dispozici okamžitě. Osvědčeným nástrojem při kontrole výdajů v naší bankovní aplikaci je například graf, který klientovi podrobně zobrazuje přehled zůstatků. Díky této funkcisi své
platby uhlídá a také si je může efektivně naplánovat,"
říká specialista
na mobilní bankovnictví online banky Zuno František Cimbálik.
Průzkum byl proveden na vzorku 4070 respondentů.
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku ani na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami, funguje pouze online. Během 3 let se ze start-up společnosti stala online banka s 200 000 klienty nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka a refinancování, kreditní karta nebo kontokorent). Nekonveční značka zaměřená na jednoduchost dle motta Less bank, more life. Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz nebo .
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Marek Pokorný, Portu