Výdaje na reklamu v ČR klesají
Uvedl to Petr Majerik ze společnosti ZenithOptimedia Prague (ZOP). Celosvětový pokles činí 8,5 procenta, dodal. "Pokles kopíruje negativní vývoj HDP a díky předchozímu vysokému tempu růstu a nadprůměrné inflaci cen za reklamní prostor v uplynulých letech je v ČR vyšší, než ve zbytku světa," uvedl Majerik.
Letošní pokles v Česku však některé studie popisují ještě dramatičtěji. Podle prognóz společnosti OMD se reklamní výdaje včetně venkovní reklamy letos sníží o 21,9 procenta na 22,43 miliardy korun. Pokles reklamy se podle mnohých průzkumů a statistik vyhne pouze internetu. I zde ovšem krize zanechá svou stopu. Zatímco v předchozích dvou letech rostly výdaje na internetovou reklamu o víc než pětinu, letos se podle prognózy OMD zvednou "jen" o 10,8 procenta z loňských 3,4 miliardy korun. Podle Sdružení pro internetovou reklamu se ale reklamní výdaje na internetu letos zvýší zhruba o deset procent z loňských pěti miliard korun.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz