Pavel Daniel (Kurzy.cz)
Povinné ručení  |  03.11.2006 17:03:39

Povinné ručení na rok 2007: sazby budou mírně vyšší (Aktualizováno)

Mírné zvyšování sazeb povinného ručení, velmi opatrný nárůst podílu sjednaných pojistek online a navyšování bonusů za bezeškodní průběh v předchozím roce. Tak by se s dávkou zjednodušení daly charakterizovat hlavní změny v povinném ručení na příští rok. Majitelé motorových vozidel by měli také počítat s tím, že se zřejmě i nadále budou prohlubovat regionální rozdíly v pojistných sazbách, které způsobují to, že nejnižší pojistné u většiny pojišťoven zaplatí řidiči z menších měst a obcí, nejvyšší zas naopak ti z velkých měst, především z Prahy. Pojišťovací domy si na příští sezónu připravily také řadu nových produktů, kterými chtějí oslovit řidiče. Redakce serveru Kurzy.cz oslovila pojišťovny s pěticí otázek:

 

1) S jakými změnami v povinném ručení (sazby, podmínky) musí lidé počítat pro příští rok?

2) Jaký je podíl lidí, kteří si sjednávají povinné ručení online a mění se toto procento v čase?

3) Na jaká rizika byste nejvíce upozornili lidi, kteří si chtějí sjednat povinné ručení poprvé?

4) Naopak jaké výhody nabízí tento produkt při prodlužování smlouvu u stejné pojišťovny?

5) Jak nakládat podle vás s informacemi pro rozhodnutí u kterého pojišťovacího ústavu povinné ručení zřídit a jak vyhodnocovat nejlépe nabídky firem?

 

 

Václav Bálek, tiskový mluvčí České pojišťovny

Česká pojišťovna, a. s.

 

1) Ačkoliv totiž budou počátkem roku 2007 základní sazby povinného ručení bez bonusu zhruba
o 6 procent vyšší než letos, většina řidičů tak ve skutečnosti díky bonusům v příštím roce na povinném ručení naopak ušetří. Motorista, který má zbrusu nový řidičák, zaplatí např. za automobil Škoda Octavia 1,9 TDI oproti loňskému roku o 5,5 procenta více. Řidiči, kteří se stejným vozidlem jezdí pozorně a mají nárok na bonus, však oproti loňsku ušetří 127 korun. Zlevnění také mohou očekávat majitelé automobilových flotil s individuálními cenami a příznivým škodním průběhem. Nad rámec zákonapovinnému ručení Česká pojišťovna nabízí také náhradu nákladů právní ochrany pojištěného do výše 10 tisíc Kč a zdarma asistenční služby pro případ nehody.

 

2) Podíl motoristů, kteří sjednávají povinné ručení prostřednictvím internetu, neustále roste, v současnosti jde v průměru o stovky klientů měsíčně. Z celkového počtu (zhruba 2,3 milionu motoristů) je to však stále poměrně malé množství. Tento distribuční kanál má nicméně velkou budoucnost. Mimochodem - ten, kdo si sjedná povinné ručení České pojišťovny po internetu, jej bude mít o 10 procent levnější. Tento způsob uzavření smlouvy je velice jednoduchý. Lidem, kteří se rozhodnou pro on-line sjednání povinného ručení, pomůže a nastíní možnosti speciální Průvodce touto cestou. Ještě předtím, než zasednou za počítač, by si měli připravit velký technický průkaz a pokud budou chtít přiznat bonus z předešlé pojistky, tak také potvrzení o bonusu, které pošlou v obálce na adresu, uvedenou na webu. Výhodou tohoto distribučního kanálu je desetiprocentní sleva u sazby povinného ručení.

 

3) Škodní průběh, který je základním stavebním kamenem pro výpočet sazeb, se neustále zvyšuje, a to jak kvůli stále dokonalejším a dražším vozidlům a jejich náhradním dílům, tak i kvůli vyšším příjmům obyvatelstva, ze kterých se pak vypočítává renta a ušlý zisk. Nových řidičů, kteří se objevují na silnici s nulovým bonusem a tedy i dražším povinným ručením, je však velmi málo.

Česká pojišťovna bude příští rok segmentovat řidiče zejména podle jejich řidičského umění, typu prodejního kanálu a podle služeb, který tento kanál nabízí. Segmentaci řidičů, která poukazuje na věk nebo bydliště, odmítá jako neobjektivní. Proč by měl řidič z většího města, který svůj vůz používá pouze k víkendovým cestám na chalupu, platit výrazně více než člověk, který do města dojíždí každý den za prací z menší obce? „Jediným spravedlivým kritériem je odstupňování sazeb podle toho, zda řidič často bourá či nikoli, tedy osvědčený systém bonus-malus,“ říká Petr Kůt, vrchní ředitel pojištění motorových vozidel ČP.

 

4) Vzhledem k tomu, že mnoho motoristů u České pojišťovny nemá počátek pojištění stanoven k začátku kalendářního roku, vjede jich většina do roku 2007 ještě se starými sazbami, v převážné většině také s významnými bonusy a s optimistickým výhledem, že se jim sazby při přidělení dalšího bonusu ještě sníží.

 

5) Pokud jde o rozhodnutí u koho povinné ručení zřídit: Motorista by měl posuzovat finanční sílu pojišťovacího ústavu a také to, zda mu dokáže ušetřit čas a nervy při nahlašování a vyřizování pojistných událostí. V ČP tuto jistotu má, neboť jde o největší a finančně nejsilnější pojišťovnu v ČR, která umožňuje hlásit pojistné události po telefonu, prostřednictvím linky Klientského servisu 841 114 114 a pak dokáže vzniklé škody rychle likvidovat.

 

 

Marek Vích, tiskový mluvčí a vedoucí odboru PR, Pojišťovna Kooperativa

 

 

1) Více než 80 procent řidičů bude platit méně, a to díky bonusům. Další výhody (živelní pojištění, kontaktování do tří hodin po nahlášení pojistné události, atp.) Kooperativa opět zvýhodňuje dobré řidiče, kteří mají díky zodpovědnému chování na silnici nárok na další zvýšení bonusu. Druhá největší pojišťovna v ČR, která pojišťuje přibližně 1,4 milionu vozidel, zvolila znovu maximálně spravedlivý přístup pro příští rok v povinném ručení. V sazbách došlo v jednotlivých kategoriích dle škodního průběhu pouze ke mírným úpravám - pro všechny automobily i motocykly tak platí, že řidiči s nárokem na vyšší bonus budou od listopadu platit méně. Klientům, kteří již dosáhli maximální bonus (produkty POPULAR a EUROKOMFORT), zůstává pojistné na stejné úrovni jako dosud.

Příští rok bude mít nárok na bonus z povinného ručení zhruba 80 procent klientů Kooperativy. Například majitel Škody Octavie (obsah motoru 1900 ccm, STANDARD), jenž má nárok na nejvyšší bonus, zaplatí za povinné ručení méně o 244 . Pro osobní auta s objemem 1351 - 1400 ccm připravila i letos Kooperativa speciální zvýhodnění - za vozidla v této „hraniční kategorii“ zaplatí řidiči oproti standardní sazbě v této skupině (1350 - 1850 ccm) o pět procent méně.

Kooperativa svým klientům nabízí kromě bezplatného živelního pojištění další výhody. Díky novému systému likvidace škod je to především rychlé vyřešení každé pojistné událostí. "Do tří hodin od nahlášení škody se s klientem spojí naši pracovníci a podají mu všechny potřebné informace," zdůrazňuje Diviš. Zákazníci mohou rovněž využít rychlou pomoc při nehodě na bezplatné lince 800 105 105, kde obdrží informace, jak postupovat bezprostředně po nehodě, mohou nahlásit pojistnou událost a mohou si rovněž vyžádat pomoc asistenční služby.

 

Sazby povinného ručení Kooperativy platné pro většinu klientů - nejvyšší bonus v daném roce

 

Tarifní skupina

STANDARD 2007 ()

STANDARD 2006 ()

automobily do 1000 ccm

2184

2188

automobily 1000 -1350 ccm

2564

2588

automobily 1350 -1400 ccm

3696

3750

automobily 1400 -1850 ccm

3892

4032

automobily 1850 - 2500 ccm

6036

6280

automobily nad 2500 ccm

8416

8736

 

2) Procento relativně prudce roste. Začali jsme toto pojištění nabízet loni v listopadu. Podíl je zatím relativně malý – do 1 % celkového sjednaného počtu smluv, ale bezpochyby je zde velký potenciál


3) Neorientovat se pouze podle ceny, ale zejména podle kvalit likvidační služby pojišťovny, kvalit asistenčních služeb, dostupnosti (široká pobočková síť, možnost nahlásit škodu po telefonu), a dle dodatečných služeb a nabídek.


4) Nulová administrativní náročnost, relativně stabilní sazby a dále Odpověď viz ot. 3


5) Mohu jen zdůraznit odpověď číslo 3

 

 

Jitka Polívková, tajemnice a tisková mluvčí ČSOB Pojišťovny

1) Z pohledu ČSOB  Pojišťovny dochází k mírnému navýšení základních sazeb pojistného, avšak u klientů, kteří nepůsobí škody dojde po započtení bonusu ke snížení výše pojistného pro rok 2007. Ostatní pojišťovny hodnotit nemůžeme, protože jsou doposud zdráhavé se zveřejněním povinného ručení pro rok 2007. Dále ČSOB  Pojišťovna kromě nové výše maximálního bonusu - 35% pro rok 2007 zavádí novou variantu pojištění PREMIANT. V této variantě jsou navýšeny limity pojistného krytí na 100 mil. jak pro škody na zdraví, tak pro škody na věci. Dále byly navýšeny limity plnění pro úrazové pojištění řidiče vozidlo, dále i pro pojištění osobních věcí řidiče a osob jemu blízkých. Obojí je zdarma součástí pojištění, stejně jako široká asistence. Významnou novinkou u této varianty pojištění je zdarma pojištění vlastního vozidla pro rizika střet, pád a náraz vozidla do limitu pojistného plnění 5.000 za rok 

 

2) Tento podíl je zatím velmi malý a z pohledu celkových objemů zanedbatelný. Samozřejmě vždy ke konci roku je toto procento o něco vyšší. 

 

3) Co sjednané pojištění obsahuje kromě vlastního povinného ručení. U ČSOB  Pojišťovny  klient navíc dostane úrazové pojištění řidiče, pojištění osobních věcí řidiče a osob jemu blízkých, širokou asistenční službu a ve variantě Premiant má hrazeny škody i na vlastním vozidle. Důležitý je i pohled z hlediska obchodních zastoupení pojistitele –  dosah služeb 

 

4) Zde je to totožné jako u bodu 3. Důležité jsou asistence a nemalou roli hraje i cena pojistného.

 

5) Platí stejná odpověď jako v předchozích dvou otázkách.

 

 

Milan Káňa, tiskový mluvčí Allianz pojišťovny

 

1) Pro řidiče, kteří jezdí bez nehod, mají pro příští rok pojišťovny většinou dobré zprávy. Díky bonusu za bezeškodní průběh zaplatí za povinné ručení méně, než v letošním roce.

Přestože většina pojišťoven pro příští rok opět mírně zvýší základní sazby povinného ručení, díky pětiprocentnímu bonusu za bezeškodní průběh zaplatí dobří řidiči méně. O celých pět procent méně pak zaplatí nebourající klienti pojišťovny Allianz a Generali, které základní sazby povinného ručení pro rok 2007 nezvýšily.

V loňském roce poprvé pojišťovny obohatily povinné ručení také o další produkty. Například Kooperativa zahrnula do povinného ručení pojištění živelných škod, ČSOB Pojišťovna zase úrazové pojištění řidiče, který nehodu způsobil. Z povinného ručení tak jsou propláceny nejen škody způsobené druhé osobě, ale také škody, které vznikly majiteli vozidla. V letošním roce ČSOB Pojišťovna nabízí dokonce v případě povinného ručení Premiant možnost úhrady škody na vozidle viníka, bohužel ale jen do výše 5000 . Podobně postupovala i Uniqa, která do povinného ručení zahrnula pojištění proti odcizení a požáru. Pojištění je ale možné sjednat pouze pro vozy starší deseti let a zájemce si musí několik stokorun připlatit.  

Úplnou novinkou je naopak povinné ručení se spoluúčastí, které nabízí Allianz pojišťovna. Je určené zejména pro motoristy, kteří jezdí bez nehod. Kromě bonusu za bezeškodní průběh pojištění mohou získat další slevu za sjednání povinného ručení se spoluúčastí. Výši spoluúčasti si mohou zvolit ve dvou variantách, 5 000 , kdy získají slevu 6 % z pojistného, a spoluúčast 10 000 , která jim pojistné zlevní o 11 %. Podobný produkt se osvědčil i na zahraničních trzích, velmi dobré zkušenosti s ním mají na Slovensku, ale také například v Itálii.     

 

2) Prozatím je to velmi malý podíl, například u Allianz pojišťovny necelé procento z celkového předepsaného pojistného. Nicméně nárůsty jsou znatelné, zejména díky významnému cenovému zvýhodnění tohoto typu sjednání povinného ručení. Například Allianz totiž nabízí na internetu slevu 15 %, což může přinést úsporu přes 1000 Kč ročně. A to už je zajímavý argument.    

 

3) Povinné ručení je pojištění, které musí mít sjednané každé vozidlo, které je přihlášeno do registru motorových vozidel. Jediné riziko tedy plyne majiteli, který provozuje vozidlo bez zaplaceného povinného ručení.  

 

4) Každá pojišťovna „odměňuje“ dobré řidiče bonusem (slevou) za bezeškodní průběh pojištění. Za každých 12 měsíců bez nehody získá bonus 5%. Maximálně si za deset let může „vyjet“ bonus ve výši 50 %. Bonus je přenosný, takže klidně může změnit pojišťovnu a bonus mu zůstane. Musí jen nové pojišťovně přinést potvrzení o bezeškodním průběhu pojištění.    

 

5) Díky regionálnímu rozdělení sazeb zaplatí u většiny pojišťoven nejnižší pojistné řidiči z menších měst a obcí. Například Allianz pojišťovna nabízí výhodné regionální sazby všem řidičům z měst, která mají méně než 90 000 obyvatel, Generali nabízí zvýhodněné sazby povinného ručení pouze pro motoristy v menších obcích a městech, 30 tisíc obyvatel. ČSOB Pojišťovna zvýhodnila sazby ve 40 vybraných okresech, Uniqa zavedla obdobné regionální rozdělení jako Allianz. Zároveň některé pojišťovny zohledňují věk řidiče nebo zda je ženatý/svobodný. Pro některé pojišťovny je také důležité stáří vozu.   

Například jednačtyřicetiletý majitel Škody Fabia 1.2 z roku 2005, který bydlí v Kolíně a v uplynulých sedmi letech nepůsobil žádnou nehodu, zaplatí v roce 2007 u Allianz za povinné ručení 2115 . Regionální sazby nabízí také Uniqa. U této pojišťovny stejný řidič zaplatí roční pojistné 2103 a u ČSOB Pojišťovny, která nabízí levnější povinné ručení ve vybraných okresech by roční povinné ručení pro tohoto řidiče stálo 2502 .   

Vyplatí se tady pečlivě vybírat a porovnat si sazby, které pojišťovny nabízejí. Asi nejjednodušší cesta je poslat všem devíti pojišťovnám e-mail (všechny mají speciální klientské emailové adresy), ve kterém přesně specifikuji typ vozu, stáří, svůj věk, příp. stav, bydliště a informaci o bonusu na který mají nárok. Pojišťovna jim pak pošle přesný výpočet a podle toho se zájemce může rozhodnout.

Všechny pojišťovny mají také bezplatné telefonní linky, kde se tuto informaci také dozví, v některých případech může povinné ručení uzavřít i po telefonu.    

 

 

 

Renata Svobodová, odbor PR a interní komunikace, Česká podnikatelská pojišťovna

 

1) Pro tuto sezónu jsme připravili speciální novinku, nový produkt SPOROPOV. V rámci segmentace jsme vytipovali jednu konkrétní skupinu motoristů, kterým nabízíme povinné ručení za skutečně nízkou cenu a navíc k tomuto produktu SPOROPOV poskytujeme zdarma pojištění malého motocyklu do 50 ccm nebo přípojného vozíku s hmotností do 750 kg. V nabídce povinného ručení pro rok 2007 zůstávají i nadále produkty Speciál Plus a Super Plus.

ČPP zvýhodňuje většinu okresů, menší města a vesnice a starší vozidla. ČPP pokračuje v určování sazeb povinného ručení systémem tzv. segmentace. Faktorem ovlivňujícím výši pojistného je nejen zdvihový objem válců vozidla, ale také stáří vozidla, věk řidiče (pojistníka) a region (trvalé bydliště pojistníka). Základní sazby pojistného pro nové klienty v obcích či městech do 10 tisíc obyvatel zlevní příští rok až o 10 %. Pro obyvatele větších měst, kteří jezdí beze škod, poskytujeme tzv. Superbonus, slevu dalších 10% z celkového ročního pojistného k jejich maximálnímu bonusu.

Sazby povinného ručení pro rok 2007 jsou součástí přílohy této zprávy (viz tisková zpráva ČPP).

 

2) Počet klientů, kteří si sjednávají povinné ručení přes internet postupně narůstá. Z hlediska procentuálního vyjádření se může jevit jejich podíl na celkovém počtu uzavíraných smluv poměrně nízký, přesto se řádově jedná o několik tisíc smluv.

Internet patří mezi našich 20 největších prodejních kanálů.

 

3) Při výběru pojišťovny a produktu na pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla by měl zájemce přihlížet  mimo výše pojistného i na další parametry nabídky. Zejména na výši limitů pojistného plnění, tj. náhrad za  škody na zdraví nebo usmrcením, za škody vzniklé poškozením, zničením nebo ztrátou věcí a škody, které mají povahu ušlého zisku. Nabízené produkty pojišťoven také obsahují různá připojištění, např. úrazové připojištění řidiče vozidla, pojištění léčebných výloh řidiče a další. Neméně důležitou součástí většiny nabízených produktů je i asistenční služba. Určitě lze doporučit seznámit se s jejím rozsahem a podmínkami poskytování.  Tyto všechny aspekty by měl případný zájemce o pojištění porovnat se svými požadavky a potřebami, které vyplývají z četnosti používání vozidla, délky podnikaných cest, jízdami do zahraničí, apod.

 

4) V případě setrvání u stejného pojišťovacího ústavu nabízí pojišťovny svým stávajícím klientům určité věrnostní programy, jejichž obsahem mohou být například slevy na pojistném jiných produktů nabízených pojišťovnou.

Např. ČPP nabízí svým klientům:

 

- zdarma asistenční službu GLOBAL ASSISTANCE i při poruše vozidla,

 

- zdarma úrazové pojištění řidiče vozidla,

- tzv. Balíček připojištění obsahující pojištění čelního skla, rozšířené úrazové pojištění řidiče a pojištění střetu se zvěří se slevou 50%,

- pojištění motorového vozidla proti odcizení se slevou 50%,

 

a navíc:

 

- 5 až 10% slevu na havarijní pojištění v případě uzavřeného povinného ručení (a to podle typu pojištění),

- zdarma pojištění léčebných výloh řidiče pojištěného vozidla při pobytu v cizině,

- pojištění rodinných domů a domácností se slevou 10 % v případě uzavřeného povinného ručení u ČPP.

           

5) Zájemce o pojištění by si měl nejprve ujasnit, pro jaké účely a za jakých podmínek bude pojištění využívat (věk, bydliště, stáří vozidla, frekvence jízd, atd.). Podle těchto kritérií by měl porovnat nabídky, a to nejen s ohledem na cenu, ale i další parametry daného produktu (připojištění, asistenční služby, atd. – viz bod 3).

ČPP v rámci segmentace zvýhodňuje většinu okresů, menší města a vesnice a starší vozidla. Např. muž ve věku 41 let, majitel 11 let starého vozu Škoda Favorit, s trvalým bydlištěm v obci Chroustovice si jistě vybere z naší stávající nabídky.  Pro skupinu motoristů s podobnými parametry je určena např. naše novinka SPOROPOV.  Výše základní sazby ročního pojistného u tohoto modelového příkladu činí 2 899,- , v případě předcházejícího bezeškodního průběhu získává 35 % bonus a částka se snižuje na 1 884,- .

Eva Svobodová, marketing Pojišťovny Uniqa

1) Již dva roky uplatňuje UNIQA segmentaci klientů, v níž budeme vedle klasického členení podle kubatury pokračovat, i když s drobnými obměnami. I nadále bude podstatné bydliště a stáří klienta, doplňkově jeho stav. Vozidla s rokem výroby do 1996 bude možné doplňkově pojistit produktem PLUS pro ochranu vlastního vozidla i proti odcizení a požáru. Slevu připravila UNIQA pro starší řidiče nad 55 let, protože statistiky vykazují v této skupině nižší nehodovost. Kromě toho se UNIQA rozhodla výhodnějším pojistným podpořit profesní skupinu lékařů a handicapované občany. UNIQApovinné ručení PLUS pro vozidla do roku 1996 s doplňkovým pojištění proti rizikům na vlastním vozidle - odcizení a požáru ve třech hladinách krytí 18 mil. na škody na majetku a 35 milionů na škody na zdraví (zákonem stanovené limity), dále v kombinaci 50/60 a 100/100 milionů . Pro všechny vozidla bez rozdílu stáří vozu nabízí i prosté povinné ručení ve stejných limitech plnění - 18/35, 50/60, 100/100. Stávající klienti budou moci v případě bezeškodního průběhu pojištění čerpat v roce 2007 vyšší bonus, maximálně až 35 %. Podle našich statistik na něj má nárok více než pětina našich klientů.

2) UNIQA pojišťovna se hodně zaměřila na sjednávání pojistek pro auta on-line. Pomocí naší internetové aplikace ho sjednávají i naši obchodní zástupci pro klienty. Každý klient se může pojistit i sám díky jednoduchému průvodci na naší homepage, do níž vyplní základní údaje a výsledné pojistné se dozví. Podle toho, zda je pro něj přijatelné, může ihned pojištění on-line uzavřít. Díky dobře nastaveným technickým podmínkám nám internetové pojištění významně posílilo. Neznamená to však, že bychom "zanevřeli" na jiné formy. Povinné ručení lze samozřejmě sjednat i osobně, popřípadě telefonicky na bezplatné lince 800 120 020.

 

3) Především bych je upozornila, že povinné ručení není otázkou jejich "chtění", ale že je to zákonná povinnost všech motoristů :-))) Otázkou je, zda sjednat pojištění v základní zákonné úpravě (18/35) nebo vyšší. Vyšší krytí se zdá zdánlivě zbytečné, ale již mnoho škod v minulosti ukázalo, že nemusí v neštastných případech všechny škody pokrýt (např. velké nehody s požáry v tunelech, nehody s velkými ekologickými škodami, nehody v zahraničí s usmrcením živitelů rodin apod.). Klient by se měl rovněž informovat, jak postupuje pojišťovna v případě vzniku škody, jak rychle je schopna plnění vyplatit a do jaké míry dokáže poradit, aby bylo vozidlo provozuschopné co nejrychleji. To se motoristé

nejlépe asi dozví ze zkušeností přátel a známých, i když někdy mohou být tyto poznatky rovněž zavádějící a subjektivně posuzované.

 

4) UNIQA nabízí slevu za souběh povinného ručení s havarijním pojištěním pro vozidla. Samozřejmostí je růst bonusu v případě bezeškodního průběhu.

 

5) Pro klienta je stále prioritní cena produktu. Vzhledem k pokrytí tématu v médiích mají lidé dostatek informací, za kolik co který pojistitel nabízí. Vzhledem k segmentaci, která se částečně ústav od ústavu liší, lze dosáhnout cenových rozdílů v řádech stokorun až tisíců. Vedle ceny by se česká veřejnost měla zajímat i o servis v případě likvidace škod a o rozsah asistenčních služeb. Samozřejmě je při rozhodování důležitý i přístup a chování pracovníků příslušné pojišťovny.

 

Vladimír Belovič, ředitel Wüstenrot pojišťovny pro Českou republiku

Wüstenrot

 

1) V segmente povinného poistenia  auta  je Wüstenrot poisťovňa novým hráčom.  Povinné poistenie  auta uviedla na trh v máji tohto roka a sadzby zostávajú nezmenené.

Wüstenrot poisťovňa ako prvá kategorizuje vozidlá podľa výkonu motora, nie podľa objemu. Výkon motora je z hľadiska rizikovosti a bezpečnosti  relevantnejšie kritérium. Vždy keď je výkon motora relatívne nízky v porovnaní s objemom motora, sme cenovo výhodní, pričom takéto autá sa nájdu vo všetkých triedach a značkách. Len vo Wüstenrot poisťovni sú ženy cenovo mimoriadne zvýhodnené. Wüstenrot poisťovňa sa rozhodla zohľadniť vek vodičov, ale aj vek auta Wüstenrot poisťovňa taktiež priznáva nadštandardné bonusy za jazdu bez nehôd. Extra zľavu vo výške 10% môžu získať klienti, ktorí majú akýkoľvek ďalší produkt od koncernu Wüstenrot. S povinným poistením auta každý klient automaticky bez príplatku získava atraktívny balík asistenčných služieb pre nehody a krádež na území ČR a SR. Ide o nenahraditeľnú pomoc v tých najhorších situáciách. Například: žena od 24 rokov s bezškodovým priebehom,  vozidlo OCTAVIA 1,9; 66kW, vozidlo do 5 rokov má ročné poistné 3 360 .

 

2) Záujem o poistenie online vo všeobecnosti stúpa, je to čoraz viac využívaná forma poistenia. U nás je  to v súčasnosti približne 13% klientov.


4) Sme na trhu novým hráčom, preto je možné hovoriť skôr o výhodách. Ak si klient dojednáva povinné poistenie auta po prvýkrát neuplatňujeme mu žiadne malusy. Nadštandardne odmeňujeme bezškodovosť. Behom poistenia vo Wüstenrot poisťovni je možné získať ďalšie bonusy za bezškodový priebeh.

 

Výhody povinného poistenia sa dajú zhrnúť do týchto bodov:

  • kategorizácia podľa výkonu motora
  • mimoriadne zvýhodnenie pre ženy
  • Nižšie sadzby pre skúsených vodičov
  • Mimoriadne bonusy za jazdu bez nehôd – V prípade, že mal poistník bezškodový priebeh viac ako 6 rokov získava až  o polovicu nižšie poistné.
  • Wüstenrot zľava – vo výške 10 % pre tých, ktorí sú už klienti akejkoľvek spoločnosti Wüstenrot poisťovňa, a.s.
  • Asistenčné služby automaticky

5)Je potrebné si porovnať limity poistného plnenia, poistné krytie, ktoré obsahuje základný balík a zistiť možnosti a ceny pripoistenia. Samozrejme dôležitý je pomer ceny a kvality. Napríklad vo Wüstenrot poisťovni má klient na výber 2 úrovne limitov: základnú, ktorá zodpovedá legislatívnej a zvýšenú, čo znamená 70 miliónov za škody na zdraví a 70 miliónov za škody na veci. Zvýšenú úroveň doporučujeme hlavne motoristom, ktorí cestujú do zahraničia. Taktiež s naším poistením každý klient bez rozdielu a bez akéhokoľvek príplatku získava balík asistenčných služieb pre nehody a krádež  pre nehody na území ČR a SR. Asistenčné služby – poistenie  technickej pomoci sa poskytujú nielen vodičovi ale aj osobám prepravovaným vo vozidle v čase vzniku poistnej udalosti. Ide o pomoc v tých najhorších situáciách. V prípade nehody klient zavolá na určené telefónne číslo a okamžite má kontakt s ľuďmi , ktorí pomôžu, vybavia, zorganizujú.

08.11. 15:31  A co Kooperativa? (Sekáč nepřihlášený)
08.11. 15:05  A co Kooperativa? (Zilvar z chudobince)
08.11. 14:54  A co Kooperativa? (Pavel Daniel)
07.11. 19:03  A co Kooperativa? (Honza ze Lhoty)
Diskuse je uzavřena

Poslední zprávy z rubriky Povinné ručení:

11.09.2024  Od října dojde k zásadním změnám v oblasti povinného ručení Tisková zpráva (Tisková zpráva)
24.04.2024  Jak vypadá rakouský vozový park? OPOJISTENI.CZ (OPOJISTENI.CZ)

Přečtěte si také:

08.11.2024Cena povinného ručení roste, za tento rok už o desetinu Ondřej Vacek (Ušetřeno.cz)
19.01.2024Proč platíme stále vyšší cenu za povinné ručení? Martin Thienel (Kalkulátor.cz)
28.02.2023Povinné ručení v únoru dál mírně rostlo - průměrně za 6 744 Kč Broker Consulting (Broker Consulting)
22.12.2022Povinné ručení opět mírně zdražilo Broker Consulting (Broker Consulting)






Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

Vyloučení odpovědnosti

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688