Říjnový spotřebitelský barometr (indikátor CCI - Consumer Confidence Index) udržel svoji hodnotu z měsíce září, resp. dosáhl hodnoty 50,5. Meziměsíční vývoj základních komponent CCI (proti září 2006) vykazuje v socioekonomických hodnoceních, vztahujících se k bezprostřední i očekávané situaci, pokles v hodnocení „současné i budoucí hospodářské situace“. Naopak ve „finanční situaci“ vykázal v obou parametrech růst stejně jako v nákupních předpokladech. V meziročním srovnání (oproti hodnocení v říjnu 2005) se zvyšuje hlavně hodnocení očekávané „finanční situace“, ale i současné „finanční situace“. Proti nízkému hodnocení před dvěma roky se i tentokrát projevilo zvýšení souhrnného indikátoru o 6,3 a rovněž tak v jednotlivých komponentách tohoto indikátoru.
Základní komponenty indikátoru CCI od října 2004 do října 2006
Grafy a tabulky ke spotřebitelskému barometru a maloobchodnímu trhu
V období ledna až srpna byla v maloobchodě vykázána vysoká dynamika prodeje (nepřetržitě 33 měsíců). Přitom trvá předstih prodeje nepotravinářského zboží (za osm měsíců růst tržeb o 8,2 % ze stálých cen). Maloobchod se tak vyvíjí návazně na indikátory CCI, prezentované jak v celkovém hospodářském, tak i nákupním očekávání v předchozích měsících. Poptávková a nákupní spotřebitelská aktivita se opírá jak o vývoj příjmů domácností a jejich využívání možností úvěrů k nákupu spotřebního zboží, tak o marketingové nabídkové působení prodejců, a to i při celkově nevýrazném růstu hladiny spotřebitelských cen zboží na vnitřním trhu.
Indexy spotřebitelského barometru za říjen 2006 podle hlavních komponent a ve struktuře respondentů
Další informace:
Kontakt: |
institut@gfk.cz |
Volně prodejné studie: |
|
Nabídkový list: |
|
Prezentace: |
|
Relevantní články: |
| |