Červnový spotřebitelský barometr 2006 (indikátor CCI - Consumer Confidence Index) – realizovaný po volbách do PSP - se vrátil k vysokým hodnocením spotřebitelské situace dosaženým v předchozích měsících, když vykázal dosud absolutně nejvyšší hodnotu 53,6 (až doposud byla nejvyšší hodnota CCI dosažena v lednu 2006 – 53,4). V meziročním srovnání (oproti vysokému hodnocení v červnu 2005) došlo ke zvýšení o 1,2 ; proti nízkému hodnocení před dvěma roky - při vstupu do reformy veřejných financí – nastalo zvýšení o 6,8. Meziměsíční vývoj základních komponent CCI (proti květnu 2006), vykazuje v socioekonomických hodnoceních vztahujících se k bezprostřední situaci přírůstky; v komponentách „očekávání“ je prezentován mírný pokles; v ukazateli velkých nákupů je oproti minulému měsíci vykázán znatelný přírůstek, i když proti červnu 2005 je hodnocení mírně nižší.
Základní komponenty indikátoru CCI od ledna 2004 do června 2006
Grafy a tabulky ke spotřebitelskému barometru a maloobchodnímu trhu
Za první čtyři měsíce roku 2006 byla ČSÚ vykázána zvýšená dynamika tržeb maloobchodu (za OKEČ 50+52 index ze stálých cen 106,6), nicméně v samotném dubnu se poněkud snížila, když přírůstek tržeb se soustředil hlavně ve velkých podnicích maloobchodu (řetězcích) a v non-food sortimentech zboží. Vývoj maloobchodu za leden až duben tak vcelku adekvátně následoval předchozí indikátory CCI, prezentované jak v celkovém hospodářském, tak i nákupním očekávání. Poptávková a nákupní spotřebitelská aktivita byla nadále podporována marketingovými a výprodejovými akcemi i možnostmi nákupů s využitím různých forem úvěru, při celkově stabilní hladině spotřebitelských cen zboží na vnitřním trhu (vyjma cen pohonných hmot). Červnový „nákupní“ indikátor, jakož i další kriteria spotřebitelského barometru, signalizují další převážně příznivý vývoj v ekonomice vč. maloobchodu.
Další informace:
Kontakt: |
institut@gfk.cz |
Volně prodejné studie: |
|
Nabídkový list: |
|
Prezentace: |
|
Relevantní články: |
| |