Červencový spotřebitelský barometr 2006 (indikátor CCI - Consumer Confidence Index) – realizovaný podruhé po volbách do PSP - pokračuje v návaznosti na předchozí měsíce ve vysokém hodnocení spotřebitelské situace s tím, že vykazuje opět jednu z nejvyšších hodnot - 53,3 (doposud byla nejvyšší hodnota CCI dosažena v červnu 2006 – 53,6). V meziročním srovnání (oproti vysokému hodnocení v červenci 2005) došlo ke zvýšení o 2,0; proti nízkému hodnocení před dvěma roky nastalo zvýšení o 6,5. Meziměsíční vývoj základních komponent CCI (proti červnu 2006) vykazuje v socioekonomických hodnoceních - vztahujících se k bezprostřední i očekávané situaci - jen nepodstatné rozdíly s celkovým rovněž nepodstatným poklesem 0,3 bodu.
Grafy a tabulky ke spotřebitelskému barometru a maloobchodnímu trhu
Za období ledna až května byla vykazována vysoká dynamika maloobchodního prodeje, zvláště prodeje nepotravinářského zboží a prodeje v segmentu obchodu v motorismu. Maloobchod se tak vyvíjí návazně na předchozí indikátory CCI, prezentované jak v celkovém hospodářském, tak i nákupním očekávání. Poptávková a nákupní spotřebitelská aktivita se opírá jak o vývoj příjmů domácností a jejich úvěrové aktivity, tak o marketingové působení a výprodejové akce, a to i při celkově stabilní hladině spotřebitelských cen zboží na vnitřním trhu (vyjma cen pohonných hmot, v poslední době i pekárenských výrobků). Červencový „nákupní“ indikátor, jakož i další kriteria spotřebitelského barometru, signalizují - stejně jako v červnu - další převážně příznivý vývoj v ekonomice vč. maloobchodu.
Další informace:
Kontakt: |
institut@gfk.cz |
Volně prodejné studie: |
|
Nabídkový list: |
|
Prezentace: |
|
Relevantní články: |
| |