Spotřebitelský barometr - říjen 2004
Říjnový spotřebitelský barometr (indikátor CCI - Consumer Confidence Index) dosáhl hodnoty 44,2, tzn. oproti září poněkud více, nicméně oproti letním měsícům znatelně méně - ne však pod letošní nejnižší hodnocení prezentovaná v únoru až dubnu (po zahájení první etapy reformy veřejných financí). V porovnání s říjnem 2003, kdy došlo k markantnímu poklesu indikátoru CCI, je spotřebitelské mínění za letošní říjen mírně lepší, zejména v ukazatelích blízké budoucnosti. Celkově je spotřebitelské mínění nadále kontrastní s poměrně pozitivním konjunkturálním hodnocením podnikatelské sféry ve výrobě, zahraničním obchodě i ve službách. Lze soudit, že spotřebitelské mínění je nadále ovlivněno událostmi na politické scéně, opatřeními z reformy veřejných financí i atmosférou rozpočtových příprav roku 2005. Oproti září se zlepšil předpoklad „nákupních úmyslů“, zdaleka však nedosáhl říjnové hodnoty v letech 2002 a 2003. Úplné znění tiskové zprávy naleznete zde.
|
|
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Makroekonomika:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Tekuté zlato pod tlakem: Ceny olivového oleje na rekordních hodnotách
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Benzín poprvé od začátku roku zlevňuje! Kam až ceny klesnou?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři